7ον κεφαλαιον 1-1-2020---ΤΟ ΠΡΟΦΗΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΔΙΑ ΜΕΣΟΥ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ Μετ5αφορα Αγ. Γραφής Σ. Φίλου

Iδού έρχομαι ταχέως !!!

Iδού έρχομαι ταχέως !!!



ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΒΔΟΜΟ
Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΕΊΔΗΣΕΩΣ—
Ο ΚΑΤΑΚΛΥΣΜΟΣ

«Και είπε Κύριος ο Θεός  Ιδού έγεινεν ο Αδάμ ως εις εξ’ ημών εις το γινώσκει το καλόν και το κακόν».
 (Γένεσης 3:22).
22 Και ο Κύριος ο Θεός είπε: Δέστε, ο Αδάμ έγινε σαν ένας από μας, στο να γνωρίζει το καλό και το κακό· και τώρα μήπως απλώσει το χέρι του και πάρει από το δέντρο τής ζωής και φάει, και ζήσει αιώνια·
  Η Δευτέρα οικονομία είναι η οικονομία της συνειδήσεως. Εκτείνεται χρονικώς από της πτώσεως του Αδάμ μέχρι του κατακλυσμού και περιλαμβάνει μιαν περίοδον 1656 ετών. Ο ορισμός της λέξεως «συνείδησης» είναι γνώσης του καλού και του κακού. Κατά την περίοδον αυτήν η συνείδησης ήταν ο οδηγός του ανθρώπου. Δια της συνειδήσεως ο άνθρωπος κατέκρινε ή εδικαίωσεν εαυτόν( τον εαυτό του). Ο σκοπός προς τον οποίον απέβλεπε η οικονομία της συνειδήσεως ήταν να πράττει ο άνθρωπος ότι ήταν γνωστόν ως καλόν και να συγκρατεί τον εαυτόν του από του να πράττει το κακό.
(Γένεσης 4:7).
7 Αν εσύ ενεργείς σωστά, δεν θα είσαι ευπρόσδεκτος; Αν, όμως, δεν ενεργείς σωστά, στην πόρτα βρίσκεται η αμαρτία. Αλλά, σε σένα θα είναι η επιθυμία του, κι εσύ θα εξουσιάζεις επάνω του.
Αν και η συνείδησης έδιδε ικανότητα εις τον άνθρωπον να γνωρίζει και να φοβείται το κακό εν τούτοις δεν προίκισε αυτόν (εαυτό του) με την δύναμη να φυλάττει τον εαυτόν του από του να πράττει τούτο το οποίο μόνο η χάρις δύναται να πραγματοποιήσει.
   Οι απόγονοι του Αδάμ και της Εύας επολλαπλασιάσθησαν ταχέως κατά την περίοδον αυτήν. Αλλά και ταχέως διεφθάρησαν εξ’ αιτίας της ασκήσεως του κακού διότι πρώτον οι «υιοί του Θεού» ήλθον σε επιμιξία με τας «θυγατέρας των ανθρώπων» δεύτερον υπήρχε μεγάλη κακία του ανθρώπου επί της γης διότι οι σκοποί των διαλογισμών της καρδίας αυτού ήσαν μόνο κακία πάσας τας ημέρας» τρίτον η γη είχε πληρωθεί αδικίας (Γεμίσει δεν έπαιρνε άλλο) και «ήτο διεφθαρμένη διότι πάσα σαρξ είχε διαφθείρει την οδόν αυτής επί της γης» και τέταρτον οι άνθρωποι ηρνούντο
να υπακούσουν εις το κήρυγμα του Νώε και να δεχθούν τας προειδοποιήσεις του περί της επερχομένης παγκοσμίου καταστροφής.
  Ο αιών της συνειδήσεως αναφέρεται εις τας Γραφάς και ως
αιών αγνοίας
(Πράξεις 17: 30
30 Παραβλέποντας, λοιπόν, ο Θεός τούς καιρούς τής άγνοιας, παραγγέλλει τώρα σε όλους τούς ανθρώπους, οπουδήποτε και αν είναι, να μετανοούν·
Ρωμαίους 1:20—32).
20 Δεδομένου ότι, τα αόρατα αυτού βλέπονται φανερά από την εποχή τής κτίσης τού κόσμου, καθώς νοούνται διαμέσου των δημιουργημάτων του, και η αιώνια δύναμή του και η θεότητα, ώστε αυτοί να είναι αναπολόγητοι.
21 Επειδή, ενώ γνώρισαν τον Θεό, δεν τον δόξασαν ως Θεό, ούτε τον ευχαρίστησαν·
αλλά, μέσα στους μάταιους συλλογισμούς τους, αναζήτησαν μάταια πράγματα, και σκοτίστηκε η ασύνετη καρδιά τους.
22 Ενώ έλεγαν ότι είναι σοφοί, έγιναν μωροί.
23 Και άλλαξαν τη δόξα τού άφθαρτου Θεού σε ομοίωμα εικόνας φθαρτού ανθρώπου, και πουλιών και τετράποδων και ερπετών…
32 οι οποίοι, ενώ γνωρίζουν τη δικαιοσύνη τού Θεού, ότι εκείνοι που πράττουν τέτοιου είδους πράγματα είναι άξιοι θανάτου, όχι μονάχα τα πράττουν, αλλά και επιδοκιμάζουν με ευχαρίστηση εκείνους που τα πράττουν.

(ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΤΕΙ ΟΛΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ)
………………….
 Αλλ’ η άγνοια δεν αποτελεί δικαιολογία της ασκήσεως του κακού και δεν πρόκειται να απαλλάξει τον άνθρωπο από την τιμωρία.»Διότι όσοι ημάρτησαν χωρίς νόμον θέλουσι και απολεσθεί χωρίς νόμον και όσοι ημάρτησαν υπό νόμον θέλουσι κριθή δια νόμου».

(Ρωμαίους 2:12 ).
12 επειδή, όσοι αμάρτησαν χωρίς τον νόμο, θα απολεσθούν και χωρίς τον νόμο· και όσοι αμάρτησαν κάτω από τον νόμο, θα κριθούν με τον νόμο,
13 (επειδή, δεν είναι δίκαιοι μπροστά στον Θεό οι ακροατές τού νόμου, αλλά οι εκτελεστές τού νόμου θα δικαιωθούν.
  Εις το τέλος της οικονομίας της συνειδήσεως επήλθε τιμωρία δι’ όλους τους αμαρτωλούς. Εις το Διάγραμμα και εις την θέσιν Οικονομίας της συνειδήσεως περιλαμβάνονται η αιματηρά θυσία του Άβελ και η εκ των καρπών της γης θυσία του Κάϊν. Ο Κύριος επέβλεψε επί την θυσίαν του Άβελ διότι ήτο αιματηρά (Εβραίους 11:4)
4 Με πίστη ο Άβελ πρόσφερε στον Θεό καλύτερη θυσία παρά ο Κάιν, διαμέσου τής οποίας δόθηκε μαρτυρία ότι ήταν δίκαιος, επειδή ο Θεός έδωσε μαρτυρία για τα δώρα του· και μ' αυτή, παρόλο που πέθανε, μιλάει ακόμα.
αλλ’ όχι και επί την θυσία του Κάϊν ήτις(Η οποία) έγινε άνευ χύσεως αίματος

(Γένεσης 4:5
5 επάνω στον Κάιν, όμως, κι επάνω στην προσφορά του δεν κοίταξε. Και ο Κάιν αγανάκτησε πάρα πολύ, και κατσούφιασε το πρόσωπό του.
Γένεσις 4:8
8 Και ο Κάιν είπε στον Άβελ τον αδελφό του: Πάμε στην πεδιάδα· κι ενώ ήσαν στην πεδιάδα, αφού ο Κάιν σηκώθηκε ενάντια στον αδελφό του, τον φόνευσε.
Ο Κάιν δυσαρεστήθηκε εκ τούτου και έτσι υπό το κράτος της αμαρτίας του φόνευσε τον αδελφόν του τον Άβελ.

  Ο Σηθ εγεννήθη εις τον Αδάμ και την Εύα δια λάβει την θέση του Άβελ εις την βασιλική γραμμή ήτις(η οποία) φέρει προς τον Χριστόν δια της μεσολαβήσεως του Νώε και του Σημ ως δεικνύει η λευκή γραμμή των ονομάτων εις το διάγραμμα. Οι άνθρωποι της οικονομίας αυτής ήσαν έξοχοι αλλά και διεφθαρμένοι. Οι απόγονοι του Κάϊν εξέπεσαν και στράφηκαν κατ’ ευθεία προς την κρίσιν του κατακλυσμού.
  Κατ’ αυτήν την περίοδον έπρεπε ο Θεός να επεμβαίνει προσωπικός εις τας επιθέσεις των ανθρώπων. Μία παγκόσμιο κρίσις επέκειτο εξ’ αιτίας του κακού. Ο Νώε 120 χρόνια προ του κατακλυσμού ότι θα εξαφάνιζε τον άνθρωπο από προσώπου δι’ ενός κατακλυσμού και υπέδειξε εις αυτόν τα σχέδια κατασκευής της Κιβωτού.

  Ο Νώε υπάκουσε εις τον Θεό και κατασκεύασε την Κιβωτό. Ήταν ένας τύπος πλοίου το σχήμα του οποίου αντιγράφουν σήμερα οι άνθρωποι. Ο Νώε εκήρυξε εις τους ανθρώπους και τους προειδοποίησε περί της επικειμένης καταστροφής αλλ’ αυτοί δεν έδωσαν προσοχή. Ο κατακλυσμός επήλθε και ο Θεός καθάρισε την γη από τα μολύσματα. Αυτή ήταν η μεγαλύτερη καταστροφή που είδε ποτέ ο κόσμος. Πάσα σαρξ ζώσα επί του προσώπου της γης πέθανε εκτός του Νώε της συζύγου του των υιών του και των συζύγων των και των ζώων που ήσαν εις την Κιβωτό. Ένας Ρώσος πρόσφυγας αεροπόρος ο Ροσκοβίσκυ διηγήθηκε ότι βρήκε το ναυάγιο της κιβωτού εις μία μικρή λίμνη επί της κορυφής του Όρους Αραράτ προ της Ρωσικής επαναστάσεως.

  Ενδείξεις περί του κατακλυσμού υπάρχουν σε διάφορες Χώρες όπως εις την Κίνα τις Ινδίες και το Μεξικό. Ο Ιησούς Χριστός ομιλεί περί του κατακλυσμού στα εδάφια
(Ματθαίος 24: 37
37 Και καθώς ήσαν οι ημέρες τού Νώε, έτσι θα είναι και η παρουσία τού Υιού τού ανθρώπου.
38 Επειδή, όπως στις ημέρες πριν από τον κατακλυσμό έτρωγαν και έπιναν, νυμφεύονταν και νύμφευαν, ως την ημέρα κατά την οποία ο Νώε μπήκε μέσα στην κιβωτό·
39 και δεν κατάλαβαν, μέχρις ότου ήρθε ο κατακλυσμός, και τους σήκωσε όλους· έτσι θα είναι και η παρουσία τού Υιού τού ανθρώπου·

ΛΟΥΚΆΣ 17:
26 Και όπως έγινε κατά τις ημέρες τού Νώε, έτσι θα είναι και κατά τις ημέρες τού Υιού τού ανθρώπου·
27 έτρωγαν, έπιναν, νύμφευαν, νυμφεύονταν, μέχρι την ημέρα κατά την οποία ο Νώε μπήκε μέσα στην κιβωτό· και ήρθε ο κατακλυσμός και τους εξολόθρευσε όλους.
28 Παρόμοια, και όπως έγινε κατά τις ημέρες τού Λωτ· έτρωγαν, έπιναν, αγόραζαν, πουλούσαν, φύτευαν, οικοδομούσαν·
Ο Παύλος τον αναφέρει εις ΤΟ:
Εβραίους 11:7)
7 Με πίστη ο Νώε, αφού ειδοποιήθηκε από τον Θεό για εκείνα που ακόμα δεν βλέπονταν, φοβήθηκε, και κατασκεύασε μια κιβωτό για σωτηρία τής οικογένειάς του· διαμέσου τής οποίας κατέκρινε τον κόσμο, και έγινε κληρονόμος τής δικαιοσύνης διαμέσου τής πίστης.
και ο Πέτρος μαρτυρεί περί αυτού εις τα εδάφια

(Α΄ Πέτρου 3:20
20 τα οποία κάποτε απείθησαν, όταν η μακροθυμία τού Θεού, στις ημέρες τού Νώε, τους πρόσμενε, καθώς κατασκευαζόταν η κιβωτός, στην οποία διασώθηκαν από το νερό λίγες (δηλαδή, οκτώ) ψυχές·
Β΄ Πέτρου 2:4-5-6
4 Επειδή, αν ο Θεός δεν λυπήθηκε αγγέλους που αμάρτησαν, αλλά αφού τους έρριξε στον τάρταρο δεμένους με αλυσίδες σκότους, τους παρέδωσε για να φυλάγονται προς κρίση·
5 και αν δεν λυπήθηκε τον αρχαίο κόσμο, αλλά, φέρνοντας κατακλυσμό επάνω στον κόσμο των ασεβών, φύλαξε όγδοον τον Νώε, ως κήρυκα δικαιοσύνης·
6 και κατέκρινε σε καταστροφή τις πόλεις των Σοδόμων και της Γομόρρας, και τις αποτέφρωσε, κάνοντάς τες παράδειγμα εκείνων που πρόκειται να ασεβούν·

Β΄ Πέτρου 3:3—5-6-7.
5 Επειδή, θεληματικά το αγνοούν αυτό ότι, από παλιά, με τον λόγο τού Θεού έγιναν οι ουρανοί, και η γη συγκροτήθηκε από νερό και διαμέσου νερού·
6 διαμέσου των οποίων ο τότε κόσμος απωλέστηκε, καθώς κατακλύστηκε από το νερό·
7 οι δε σημερινοί ουρανοί και η γη, είναι αποταμιευμένοι διαμέσου τού ίδιου λόγου, καθώς φυλάγονται για τη φωτιά κατά την ημέρα τής κρίσης και της απώλειας των ασεβών ανθρώπων.
  «Καθώς έγινε εν ταις ημέραις του Νώε ούτω θέλει είσθαι  και εν ταις ημέρες του Υιού του ανθρώπου έτρωγαν έπιναν ενύμφευον ενυμφεύοντο μέχρι της ημέρας καθ’ ήν ο Νώε εισήλθεν εις την κιβωτόν και ήλθεν ο κατακλυσμός και απώλεσε άπαντας.
(Λουκάς 17:26—27-28-29.
26 Και όπως έγινε κατά τις ημέρες τού Νώε, έτσι θα είναι και κατά τις ημέρες τού Υιού τού ανθρώπου·
27 έτρωγαν, έπιναν, νύμφευαν, νυμφεύονταν, μέχρι την ημέρα κατά την οποία ο Νώε μπήκε μέσα στην κιβωτό· και ήρθε ο κατακλυσμός και τους εξολόθρευσε όλους.
28 Παρόμοια, και όπως έγινε κατά τις ημέρες τού Λωτ· έτρωγαν, έπιναν, αγόραζαν, πουλούσαν, φύτευαν, οικοδομούσαν·
29 και κατά την ημέρα που ο Λωτ βγήκε έξω από τα Σόδομα, έβρεξε φωτιά και θειάφι από τον ουρανό, και τους εξολόθρευσε όλους·

  Μετά τον κατακλυσμό ο Νώε ευηρέστησεν εις τον με την προσφορά θυσία. Και τότε ο Θεός έδωκε μια διαθήκη άνευ όρων προς τον Νώε. Αυτή ήτο η Τρίτη μεγάλη διαθήκη του Θεού προς τον άνθρωπο
(Γένεσης 8:20
20 Και ο Νώε έκτισε ένα θυσιαστήριο στον Κύριο· και πήρε από κάθε καθαρό κτήνος, και από κάθε καθαρό πουλί, και
21 Και ο Κύριος οσφράνθηκε οσμή ευωδίας· και ο Κύριος είπε στην καρδιά του: Δεν θα καταραστώ στο εξής τη γη εξαιτίας του ανθρώπου· επειδή, ο λογισμός της καρδιάς τού ανθρώπου είναι κακός από τη νηπιότητά του· ούτε θα πατάξω στο εξής όλα όσα ζουν, καθώς έκανα·
....................................

  Η διαθήκη περιελάμβανε τας εξής υποσχέσεις:
  1/. Ο Θεός δεν θα κατηράτο πλέον την γη εξ’ αιτίας του ανθρώπου ουδέ θα επάτασε πλέον πάντα ζώντα. 
  2/. Ο Νώε και οι απόγονοι του θα ηυξάνοντο και θα επληθύνοντο και θα εγέμιζαν την γη.
  3/. Θα ασκούσανε κυριαρχία όπως πρώτα επί πάσαν την ζωική δημιουργία.
  4/. Ηδύναντο να προσθέσουν το κρέας εις την μέχρι τότε φυσική δίαιτα των εφόσον ήθελον χύσει το αίμα του ζώου επί της γης.
  5/. Εδόθη ο νόμος της προσωπικής τιμωρίας δια τους χύνοντας αίμα ανθρώπων.
  6/. Η γη δεν θα καταστρεφόταν ποτέ πλέον δια κατακλυσμού. Το σημείο της διαθήκης αυτής ήταν το τόξο εν τη νεφέλη.

    Προ του κατακλυσμού υπήρξεν ένας άνθρωπος όστις είχε κοινωνία μετά του Θεού ο Ενώχ. Ο άνθρωπος αυτός μετετέθη εις τους ουρανούς δια να ιδεί θάνατο.
Ο Ενώχ είναι τύπος της Εκκλησίας του Χριστού η οποία λόγω της σχέσεως της με τον Χριστό θα μετατεθεί προ της περιόδου της μεγάλης θλίψεως.
(Α΄ Θεσσαλονικείς 1:10
10 και να προσμένετε τον Υιό του από τους ουρανούς, που τον ανέστησε από τους νεκρούς, τον Ιησού, που μας ελευθερώνει από τη μέλλουσα οργή.
Γένεσης 5: 24
24 Και ο Ενώχ περπάτησε μαζί με τον Θεό, και δεν βρισκόταν πλέον· επειδή, τον μετέθεσε ο Θεός.

Β΄ Θεσσαλονικείς 1:7).
7 σε σας, όμως, που θλίβεστε, άνεση μαζί μας, όταν ο 


ο πίνακας αυτός κοσμεί  στο ΑΧΕΠΑ νοσοκομείο. Λυπούμε  που δεν μπόρεσα να δω το όνομα του Καλητέχνη (ζωγράφου)
........................
Κύριος Ιησούς αποκαλυφθεί από τον ουρανό μαζί με τους αγγέλους τής δύναμής του,
8 μέσα σε φλόγα φωτιάς, κάνοντας εκδίκηση σ' αυτούς που δεν γνωρίζουν τον Θεό, και σ' αυτούς που δεν υπακούν στο ευαγγέλιο του Κυρίου μας Ιησού Χριστού·
9 οι οποίοι θα τιμωρηθούν με αιώνιο όλεθρο από το πρόσωπο του Κυρίου, και από τη δόξα τής δύναμής του,
..........................

Σημειώνεται  επί του διαγράμματος εις την περίοδον της οικονομίας της συνειδήσεως με το βέλος που κατευθύνεται προς τα άνω. Ο Νώε διεφυλάχθη κατά τη διάρκεια του κατακλυσμού λόγω υπακοής του εις τον Θεό. αποτελεί  των τύπων των Εβραίων οι οποίοι θα διέλθουν την μεγάλη θλίψι. Η κιβωτός σημειούται επί του διαγράμματος εις το τέρμα της οικονομίας της συνειδήσεως. Υπό την κιβωτόν διαγράφεται ο κατακλυσμός και’ ον οι άνθρωποι της οικονομίας της συνειδήσεως εξωλοθρεύθησαν. Τα πτώματα των ανθρώπων αυτών ετάφηκαν εις ένα υγρό τάφο ενώ οι ψυχές των απήλθαν εις τόπον προορισμένο δια τους αποθνήσκοντας εν τη αμαρτία. Η οικονομία της συνειδήσεως ετερματίσθη με αποτυχία του ανθρώπου.

.................................

ΤΟ ΠΡΟΦΗΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΔΙΑ ΜΕΣΟΥ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ
Μετ5αφορα Αγ. Γραφής  Σ. Φίλου

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΟΓΔΟΟ

Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
                            Ο ΠΥΡΓΟΣ ΤΗΣ ΒΑΒΕΛ

«Και είπεν ο Θεός προς τον Νώε και προς τους υιούς αυτού μετ’ αυτού λέγων. Και εγώ ιδού στήνω την διαθήκην μου προς εσάς και προς το σπέρμα σας ύστερον από σας».

(Γένεσης 9:8—9).
8 Και ο Θεός είπε στον Νώε, και στους γιους του μαζί του, λέγοντας:
9 Κι εγώ, δες, στήνω τη διαθήκη μου σε σας, και στο σπέρμα σας μετά από σας·
  Η Τρίτη οικονομία είναι η περίοδος της ανθρώπινης κυβερνήσεως. Ο Νώε και οι τρεις υιοί του ο Χαμ –Σημ και Ιάφεθ μετά των γυναικών αυτών ήσαν οι μόνοι άνθρωποι που απέμειναν δια να αρχίσουν ένα νέο πολιτισμό. Αφού πέρασε ο κατακλυσμός ο Νώε προσέφερε θυσία η οποία ευαρέστησε εις το Θεό όστις έκαμε διαθήκη με τον Νώε ως αναφέρεται εις το προηγούμενο κεφάλαιο. Ο Νώε τότε ήταν 600 ετών και άνω και ο Σημ ο νεότερος υιός του ήταν 98 ετών.
  Ο Θεός έδωκεν εις τον Νώε και τους υιούς του μιαν εξαγνισμένη γη επί της οποίας θα ζήσουν και μεγάλη εξουσία δια να κυβερνούν. Η υποχρέωσης των ήταν να την κυβερνούν δια τον Θεό. έτσι και πάλι υπό την ανθρώπινη κυβέρνηση η σχέσης του ανθρώπου προς τον Θεό τον Δημιουργό του ετέθη υπό δοκιμασία.
Η οικονομία διήρκεσε 427 χρόνια και τερμάτισε και πάλι με την αποτυχία του ανθρώπου.

  Ο Θεός δια της διαθήκης Του προς τον Νώε παρήγγειλε εις αυτούς να αυξάνονται και να πληθύνονται και να γεμίσωσι την γη αλλ’ αυτοί ηρνήθησαν να υπακούσουν. Αντί να γεμίσουν την γη προτίμησαν να μείνουν σε μια περιορισμένη έκταση έμειναν όλοι μαζί εις την πεδιάδα Σεναάρ όπου το έδαφος ήταν πλούσιο και μιλούσαν μια γλώσσα. Και εκεί επιχείρησαν να γίνουν ανεξάρτητοι από τον Θεό.

  Οι υποσχέσεις του Κυρίου προς τους υιούς του Νώε ήταν κατηγορηματικές. Τους είχε αποκαλύψει ότι οι απόγονοι του Χαμ θα ήταν κατώτερος και υπόδουλος λαός
(Γένεσης 9:22-23-24—25).
22 Και ο Χαμ, ο πατέρας τού Χαναάν, είδε τη γύμνωση του πατέρα του· και το ανήγγειλε στους δύο αδελφούς του έξω.
23 Και παίρνοντας ο Σημ και ο Ιάφεθ το ένδυμα, το έβαλαν επάνω στις δύο πλάτες τους· και περπατώντας πισώπλατα, σκέπασαν τη γύμνωση του πατέρα τους· και τα πρόσωπά τους ήσαν προς τα πίσω και δεν είδαν τη γύμνωση του πατέρα τους.

24 Και όταν ο Νώε συνήλθε από το κρασί του, έμαθε όσα έκανε σ' αυτόν ο γιος του ο νεότερος.
25 Και είπε: Επικατάρατος ο Χαναάν· θα είναι δούλος των δούλων στους αδελφούς του.
…………………
Η γενεά του Σημ θα είχε μια ιδιαίτερη σχέση με το Θεό. κατά συνέπειαν όλες οι Θείες αποκαλύψεις θα δίδονταν μέσω της γενεάς του Σημ. Οι άγιοι προφήται κατάγονταν από την γενεά αυτήν. Ο Χριστός ήλθε κατά σάρκα από τη γενιά του Σημ
(Γένεσης 9:26—27).
26 Και είπε: Ευλογητός ο Κύριος ο Θεό τού Σημ· και ο Χαναάν θα είναι σ' αυτόν δούλος·
27 ο Θεός θα πλατύνει τον Ιάφεθ, και θα κατοικήσει στις σκηνές τού Σημ, και ο Χαναάν θα είναι σ' αυτόν δούλος.
 Ο Θεός εξ’ άλλου είπε ότι θέλει πλατύνει τον Ιάφεθ δηλαδή τα έθνη τα οποία θα ανέπτυσσαν την ανθρώπινη κοινωνία τις επιστήμες και τις τέχνες

(Γένεσης θ:27).
ο Θεός θα πλατύνει τον Ιάφεθ, και θα κατοικήσει στις σκηνές τού Σημ, και ο Χαναάν θα είναι σ' αυτόν δούλος.
  Κατά την οικονομία της ανθρώπινης κυβερνήσεως οι άνθρωποι ζήτησαν να αποκτήσουν όνομα για τον εαυτό τους και να λησμονήσουν τις εντολές του Θεού. Και είπαν προς αλλήλους
« Έλθετε ας οικοδομήσομε εις εαυτούς πόλιν και πύργον του οποίου η κορυφή να φθάνει εως του ουρανού και ας αποκτήσωμεν εις εαυτούς όνομα μήπως διασπαρώμεν επί προσώπου πάσης της γης

(Γένεσης 11:4).
4 Και είπαν: Ελάτε, ας κτίσουμε για μας μια πόλη και έναν πύργο, που η κορυφή του να φτάνει μέχρι τον ουρανό· και ας αποκτήσουμε για μας όνομα, μήπως και διασπαρούμε επάνω στο πρόσωπο της γης.
Λησμόνησαν τις υποσχέσεις του Θεού και επιχείρησαν να προφυλαχθούν εναντίον ενός άλλου κατακλυσμού
   Ως αποτέλεσμα της οικονομίας της ανθρώπινης κυβερνήσεως προέκυψε η απόφασης του Θεού να επέμβει προσωπικός και να ασκήσει κρίσιν η κοινή γλώσσα υπέστη σύγχυση της γενιάς εκείνης.
  Το πλείστον του κόσμου εξετράπη εις την λατρεία των ειδώλων.
  Εν τούτοις αι διαθήκαι προς τον Αδάμ και τον Νώε εξακολούθησαν να ισχύουν προς τον Εθνικό κόσμο μετά την επελθούσαν διασπορά.

  Η ιστορία της Βαβέλ που σημαίνει σύγχυση παραλλίζεται προς την κατ’ όνομα Εκκλησία η οποία φρονεί τα του κόσμου και η οποία έμελλε να καταλήξει εις τον δι’ ανθρώπων ενοποιηθέντα Παπισμό και εις τις πολυάριθμες αιρέσεις του Προτεσταντισμού. Η Βαβέλ συμβολίζει την Βαβυλώνα.
   Κατόπιν τούτου η οικονομία της ανθρώπινης Κυβερνήσεως σημείωσε αποτυχία και τερματίστηκε με την σύγχυση των γλωσσών και τον διασκορπισμό. Επί διαγράμματος αναφέρονται οι υιοί του Ιάφεθ του Σημ και του Χαμ. Ο Πύργος της Βαβέλ βρίσκεται εις το τέρμα της χρονικής αυτής περιόδου.

   Η ακολουθούσα περίοδος είναι η οικονομία της Επαγγελίας.









.......