24-9-2022--ο Κήπος μου-17-5-2022-



Από το Βιβλίο: Τα θεμέλια της χριστιανικής πίστεως

Μέρος =23=
Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ.
ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ Της ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΤΟΥ Χριστού εκ νεκρών αποτέλεσε θέμα μεγάλων αντεγκλήσεων και προκάλεσε τη σύσταση πολλών σχετικών θεωριών. Τούτο αναμφιβόλως οφείλεται στο γεγονός ότι η ανάστασης είναι μια θεμελιώδεις αλήθεια της Βίβλου. Όταν την αφαιρέσεις απ’ τις Γραφές η Χριστιανική πίστης αμέσως ακρωτηριάζεται. Ενώ όμως την διατηρείς ως ένα στύλο της Αλήθειας η φράσης «νυν ο Χριστός ανέστη εκ νεκρών», δίδει το ένδοξο νόημα του Ευαγγελίου.
Αναρίθμητοι άνθρωποι επί δύο χιλιάδες χρόνια τώρα προσπαθούν να εξηγήσουν το ιστορικό γεγονός της αναστάσεως σύμφωνα με τα Βιβλικά δεδομένα. Η απιστία παραμένει πάντοτε ανικανοποίητη με ένα ζώντα Ιησού. Θα Τον ήθελε να είναι ένα νεκρό σώμα. Ο λόγος δε είναι απλώς. Όταν κανείς παραδεχτεί ότι ο Ιησούς Χριστός ανέστη εκ των νεκρών εύκολα τότε αποδέχεται και τις αλήθειες της Χριστιανικής πίστεως.
…….
Α΄ Η Σπουδαιότητα Της Αναστάσεως
1/. Όπως και το γεγονός της εκ Παρθένου Γεννήσεως έτσι και το Δόγμα της αναστάσεως είναι συνδεδεμένο με το όλον θέμα της αυθεντικότητας της Βίβλου, εις τρόπον ώστε αρνούμενος κάποιος την σωματική ανάσταση του Χριστού να υποτιμά έτσι όλα όσα η βίβλος διδάσκει.
2/. Η πίστης στην σωματική ανάσταση του Χριστού προϋποθέτει πίστη στο υπερφυσικό. Αυτές οι δύο έννοιες δεν μπορούν να διαχωριστούν. Σε κάθε σχεδόν περίπτωση εκείνοι που αρνούνται την ανάσταση έχουν πρώτα αρνηθεί το υπερφυσικό. Η ανάσταση είναι ένα καθαρώς υπερφυσικό γεγονός. Γι αυτό η μεν άρνησης του υπερφυσικού καταλήγει πάντοτε στην άρνηση της αναστάσεως, η δε άρνησης της αναστάσεως αντανακλά την απιστία στο υπερφυσικό.
3/. Το αν ο Ιησούς ηγέρθη εκ νεκρών
ή όχι είναι μία ερώτησης της οποίας η απάντησης είτε ενισχύει είτε εξασθενίζει τη μαρτυρία της Χριστιανικής πίστεως. Ο απόστολος Παύλος ερευνά το ζήτημα της αναστάσεως και εξάγει πολλά σοβαρά συμπεράσματα εκ της αρνήσεως της.
Το βασικό επιχείρημα του Παύλου είναι το εξής:
Αν κάποιος ξεκινήσει να ερευνήσει το θέμα της αναστάσεως του Χριστού με την προκατάληψη ότι οι νεκροί γενικώς δεν ανασταίνονται, τότε οπωσδήποτε θα καταλήξει στο ότι και ο Χριστός επομένως δεν αναστήθηκε. Αν όμως Αυτός δεν αναστήθηκε τότε το Ευαγγέλιο δεν είναι αληθινό και οι απόστολοι υπήρξαν ψευδείς μάρτυρες. Νεκρός Χριστός σημαίνει νεκρά πίστης. Και νεκρά πίστης σημαίνει ότι όλοι οι πιστοί παραμένουν ακόμα ασυγχώρητοι και αδικαίωτοι αμαρτωλοί και ότι εκείνοι που πέθαναν εν Χριστώ πιστεύοντας ότι Αυτός όντως αναστήθηκε εκ των νεκρών, έχουν απολεστεί (χαθεί).
Πίστης στον Χριστό που αφορά μόνο τούτη τη ζωή, χωρίς
ν’ αποβλέπει σε ζωή και ανάσταση πέραν του τάφου βυθίζει τον άνθρωπο σε απελπισία.
Α΄ κορινθίους 15:12-19
12 Αν, όμως, κηρύττεται ότι ο Χριστός αναστήθηκε από τους νεκρούς, πώς μερικοί ανάμεσά σας λένε, ότι δεν υπάρχει ανάσταση νεκρών;
13 Και αν δεν υπάρχει ανάσταση νεκρών, ούτε και ο Χριστός αναστήθηκε·
14 και αν ο Χριστός δεν αναστήθηκε, τότε είναι μάταιο το κήρυγμά μας, αλλά και η πίστη σας είναι μάταιη·
15 είμαστε δε και ψευδομάρτυρες του Θεού, επειδή δώσαμε μαρτυρία για τον Θεό, ότι ανέστησε τον Χριστό· τον οποίο δεν ανέστησε, αν, καθ' υπόθεση, οι νεκροί δεν ανασταίνονται.
16 Επειδή, αν δεν ανασταίνονται οι νεκροί, ούτε ο Χριστός αναστήθηκε.
17 Αλλά, αν ο Χριστός δεν αναστήθηκε, η πίστη σας είναι μάταιη· είστε δε ακόμα μέσα στις αμαρτίες σας.
18 Επομένως, κι αυτοί που κοιμήθηκαν εν Χριστώ, απωλέστηκαν.
19 Αν μονάχα σ' αυτή τη ζωή ελπίζουμε στον Χριστό, είμαστε ελεεινότεροι από όλους τούς ανθρώπους.
20 Αλλά, τώρα, ο Χριστός αναστήθηκε από τους νεκρούς· έγινε η απαρχή αυτών που έχουν κοιμηθεί.
Με άλλα λόγια αν ο Χριστός ηγέρθη(σηκώθηκε) εκ του τάφου μπορούμε να έχουμε βάσιμη πίστη. Αν όμως δεν ηγέρθη δεν μπορούμε να έχουμε ούτε πίστη ούτε ελπίδα.
Β΄ Το Γεγονός Της Αναστάσεως
Οτιδήποτε κι αν ισχυρίζονται οι σκεπτικιστές εμείς γνωρίζουμε πως οι Απόστολοι και η πρώτη εκκλησία πίστευαν και διεκήρυτταν ότι Αυτός πράγματι ηγέρθη εκ των νεκρών. Η Εκκλησία σ’ αυτό το θεμέλιο έχει οικοδομηθεί.
Η πίστης στην ανάσταση πηγάζει εκ του γεγονότος της αναστάσεως κι όχι αντιστρόφως. Υπάρχουν πολλές ακαταμάχητες μαρτυρίες που μπορούν να πείσουν τον σκεπτικιστή ότι ο Ιησούς όντως ανέστη εκ των νεκρών.
Παραδείγματος χάριν:
α) Η μαρτυρία του Παύλου. Ο απόστολος διακηρύσσει στα Έθνη ότι είδε τον αναστάντα Κύριο Ιησού Χριστό και προσθέτει ότι ο Πέτρος όλοι οι απόστολοι και πεντακόσιοι ακόμα αδελφοί, επίσης Τον είδαν.
Α΄ Κορινθίους 15: 3-9
3 Επειδή, εν πρώτοις, σας παρέδωσα εκείνο, το οποίο και παρέλαβα, ότι ο Χριστός πέθανε εξαιτίας των αμαρτιών μας σύμφωνα με τις γραφές·
4 και ότι θάφτηκε, και ότι την τρίτη ημέρα αναστήθηκε, σύμφωνα με τις γραφές·
5 και ότι φάνηκε στον Κηφά, έπειτα στους δώδεκα·
6 ύστερα απ' αυτά φάνηκε σε 500 και περισσότερους αδελφούς, μονομιάς, από τους οποίους οι περισσότεροι παραμένουν στη ζωή μέχρι τώρα, μερικοί όμως και κοιμήθηκαν·
7 έπειτα, φάνηκε στον Ιάκωβο, ύστερα σε όλους τούς αποστόλους·
8 και τελευταίον απ' όλους, φάνηκε και σε μένα, σαν σε έκτρωμα.
9 Επειδή, εγώ είμαι ο ελάχιστος από τους αποστόλους· ο οποίος δεν είμαι άξιος να ονομάζομαι απόστολος, επειδή καταδίωξα την εκκλησία τού Θεού.
..
Το κήρυγμα η διδασκαλία και οι θεολογικές πεποιθήσεις του Παύλου ήταν απόρροια της πίστεως του στην ιστορικότητα της αναστάσεως.
β) Τα ευαγγέλια αφηγούνται το γεγονός. Ο άγγελος ανήγγειλε ότι ο χριστός ανέστη.
Ματθαίος 28:6
1 ΚΑΙ ΑΦΟΥ πέρασε το Σάββατο, κατά τα χαράματα της πρώτης ημέρας τής εβδομάδας, ήρθε η Μαρία η Μαγδαληνή, και η άλλη Μαρία, για να δουν τον τάφο.
2 Και ξάφνου, έγινε μεγάλος σεισμός· επειδή, ένας άγγελος του Κυρίου κατεβαίνοντας από τον ουρανό, ήρθε και αποκύλισε την πέτρα από τη θύρα, και καθόταν επάνω σ' αυτή.
3 Η δε όψη του ήταν σαν αστραπή, και το ένδυμά του λευκό σαν χιόνι.
4 Και από τον φόβο του οι φύλακες ταράχτηκαν, και έγιναν σαν νεκροί.
5 Και αποκρινόμενος ο άγγελος, είπε στις γυναίκες: Εσείς, μη φοβάστε· επειδή, ξέρω, ότι ζητάτε τον Ιησού τον σταυρωμένο·
6 δεν είναι εδώ· επειδή, αναστήθηκε, όπως το είχε πει· ελάτε, δείτε τον τόπο όπου ήταν τοποθετημένος ο Κύριος·
7 και πηγαίνετε γρήγορα, και πείτε στους μαθητές του ότι, αναστήθηκε από τους νεκρούς· και δέστε, πηγαίνει πριν από σας στη Γαλιλαία· εκεί θα τον δείτε· προσέξτε, σας το είπα.
8 Και αφού βγήκαν γρήγορα από το μνήμα, με φόβο και μεγάλη χαρά, έτρεξαν να το αναγγείλουν στους μαθητές του.
……
Τον είδε η Μαρία η Μαγδαληνή
Ιωάννης 20: 11—18
11 Η δε Μαρία στεκόταν έξω, κοντά στο μνήμα, κλαίγοντας· ενώ, λοιπόν, έκλαιγε, έσκυψε στο μνημείο·
12 και βλέπει δύο αγγέλους λευκοντυμένους, καθισμένους, έναν κοντά στο κεφάλι, και έναν κοντά στα πόδια, εκεί όπου είχε τοποθετηθεί το σώμα τού Ιησού.
13 Και εκείνοι λένε σ' αυτήν: Γυναίκα, γιατί κλαις;
Λέει σ' αυτούς: Επειδή, σήκωσαν τον Κύριό μου, και δεν ξέρω πού τον έβαλαν.
14 Και αφού είπε αυτά, στράφηκε προς τα πίσω, και βλέπει τον Ιησού να στέκεται, και δεν ήξερε ότι είναι ο Ιησούς.
15 Ο Ιησούς λέει σ' αυτήν: Γυναίκα, γιατί κλαις; Ποιον ζητάς;
Εκείνη, νομίζοντας ότι είναι ο κηπουρός, λέει σ' αυτόν: Κύριε, αν εσύ τον σήκωσες, πες μου, πού τον έβαλες, και εγώ θα τον σηκώσω.
16 Ο Ιησούς λέει σ' αυτήν: Μαρία.
Εκείνη, αφού στράφηκε, λέει σ' αυτόν: Ραββουνί! (που, σημαίνει: Δάσκαλε).
17 Ο Ιησούς λέει σ' αυτήν: Μη με αγγίζεις· επειδή, δεν ανέβηκα ακόμα προς τον Πατέρα μου· αλλά, πήγαινε στους αδελφούς μου, και πες τους: Ανεβαίνω προς τον Πατέρα μου και Πατέρα σας, και Θεό μου και Θεό σας.
18 Η Μαρία η Μαγδαληνή έρχεται και αναγγέλλει στους μαθητές ότι είδε τον Κύριο, και ότι της είπε αυτά.
..
Τον είδαν οι γυναίκες ενώ επέστρεφαν για να αναγγείλουν το γεγονός στους μαθητές.
Ματθαίος 28—8--10
8 Και αφού βγήκαν γρήγορα από το μνήμα, με φόβο και μεγάλη χαρά, έτρεξαν να το αναγγείλουν στους μαθητές του.
9 Και ενώ έρχονταν να το αναγγείλουν στους μαθητές του, ξάφνου, ο Ιησούς τις συνάντησε, λέγοντας: Χαίρετε. Και εκείνες, αφού πλησίασαν, έπιασαν τα πόδια του, και τον προσκύνησαν.
10 Τότε, ο Ιησούς λέει σ' αυτές: Μη φοβάστε· πηγαίνετε, αναγγείλατε προς τους αδελφούς μου, για να πάνε στη Γαλιλαία· και εκεί θα με δουν.
.
Τον είδε ο Πέτρος μετά την άρνηση του.
Α΄ Κορινθίους 15: 3—5—8
3 Επειδή, εν πρώτοις, σας παρέδωσα εκείνο, το οποίο και παρέλαβα, ότι ο Χριστός πέθανε εξαιτίας των αμαρτιών μας σύμφωνα με τις γραφές·
4 και ότι θάφτηκε, και ότι την τρίτη ημέρα αναστήθηκε, σύμφωνα με τις γραφές·
5 και ότι φάνηκε στον Κηφά, έπειτα στους δώδεκα·
6 ύστερα απ' αυτά φάνηκε σε 500 και περισσότερους αδελφούς, μονομιάς, από τους οποίους οι περισσότεροι παραμένουν στη ζωή μέχρι τώρα, μερικοί όμως και κοιμήθηκαν·
7 έπειτα, φάνηκε στον Ιάκωβο, ύστερα σε όλους τούς αποστόλους·
8 και τελευταίον απ' όλους, φάνηκε και σε μένα, σαν σε έκτρωμα.
.
Λουκάς 24:34
32 Και είπαν αναμεταξύ τους: Δεν καιγόταν μέσα μας η καρδιά μας, όταν μας μιλούσε στον δρόμο, και μας εξηγούσε τις γραφές;
33 Και αφού σηκώθηκαν την ίδια εκείνη ώρα, επέστρεψαν στην Ιερουσαλήμ, και βρήκαν τούς έντεκα, και εκείνους που ήσαν μαζί τους, συγκεντρωμένους,
34 οι οποίοι έλεγαν, ότι: Πραγματικά, ο Κύριος αναστήθηκε, και φάνηκε στον Σίμωνα.
35 Κι αυτοί διηγούνταν τα όσα συνέβηκαν καθ' οδόν, και πώς γνωρίστηκε σ' αυτούς ενώ έκοβε το ψωμί.
Ο άπιστος Θωμάς έβαλε το δάκτυλο του στον τύπο των ήλων(καρφιών) και την χείρα του στην πλευρά του Ιησού
Ιωάννης 20: 24—29-
24 Ο Θωμάς, όμως, ένας από τους 12, που λέγεται Δίδυμος, δεν ήταν μαζί τους όταν ήρθε ο Ιησούς.
25 Του έλεγαν, λοιπόν, οι άλλοι μαθητές: Είδαμε τον Κύριο.
Και εκείνος είπε σ' αυτούς: Αν δεν δω στα χέρια του το σημάδι των καρφιών, και δεν βάλω το δάχτυλό μου στο σημάδι των καρφιών, και δεν βάλω το χέρι μου στην πλευρά του, δεν θα πιστέψω.
26 Και έπειτα από οκτώ ημέρες, οι μαθητές του ήσαν πάλι μέσα στο σπίτι, και ο Θωμάς μαζί τους. Ενώ οι θύρες ήσαν κλεισμένες, έρχεται ο Ιησούς, και στάθηκε στο μέσον, και είπε: Ειρήνη σε σας.
27 Έπειτα, λέει στον Θωμά: Φέρε εδώ το δάχτυλό σου, και δες τα χέρια μου· και φέρε το χέρι σου και βάλε στην πλευρά μου· και μη γίνεσαι άπιστος, αλλά πιστός.
28 Και ο Θωμάς αποκρίθηκε, και είπε σ' αυτόν: Ο Κύριός μου, και ο Θεός μου.
29 Ο Ιησούς λέει σ' αυτόν: Θωμά, επειδή με είδες, πίστεψες· μακάριοι όσοι δεν είδαν, και πίστεψαν.
.
Τον είδαν όλοι μαζί οι απόστολοι εκτός του Θωμά που δεν ήταν παρών
Λουκάς 24:36—43
36 Και ενώ μιλούσαν γι' αυτά, ο ίδιος ο Ιησούς στάθηκε στο μέσον τους, και λέει σ' αυτούς: Ειρήνη σ' εσάς.
37 Και εκείνοι, ενώ εκπλάγηκαν και έγιναν έντρομοι, νόμιζαν ότι έβλεπαν πνεύμα.
38 Και τους είπε: Γιατί είστε ταραγμένοι; Και γιατί ανεβαίνουν συλλογισμοί στις καρδιές σας;
39 Δείτε τα χέρια μου και τα πόδια μου, ότι εγώ ο ίδιος είμαι· ψηλαφήστε με και δείτε· επειδή, ένα πνεύμα δεν έχει σάρκα και κόκαλα, όπως βλέπετε εμένα ότι έχω.
40 Και αφού το είπε αυτό, τους έδειξε τα χέρια και τα πόδια.
41 Και ενώ αυτοί, από τη χαρά, ακόμα απιστούσαν και θαύμαζαν, είπε σ' αυτούς: Έχετε εδώ κάτι φαγώσιμο;
42 Και εκείνοι έδωσαν σ' αυτόν ένα μέρος από ψημένο ψάρι, και ένα μέρος κηρήθρας από μέλι.
43 Και καθώς τα πήρε, έφαγε μπροστά τους.
Οι ποικίλες εμφανίσεις του Ιησού μετά την ανάσταση Του τα περιστατικά που έλαβαν χώρα κατά τις εμφανίσεις αυτές ,η γραπτή μαρτυρία που περιγράφει το γεγονός και το χρόνο που συνέβη όλα αποδεικνύουν ότι η πίστης στην ανάσταση πηγάζει εκ του ιδίου του γεγονότος. Οι απόστολοι δεν στηρίχθηκαν σε κάποια φήμη. Ήσαν αυτόπτες μάρτυρες της μετά την ανάσταση ζώσης παρουσίας του Χριστού. Το να ισχυρίζεται κανείς ότι αυτοί δεν ήσαν αυτόπτες μάρτυρες είναι σαν να τους κατηγορά ότι είναι ψεύτες και πλάνοι.
γ) η γένεσης και η διατήρησης της Εκκλησίας ανά τους αιώνας. Η Εκκλησία και η διατήρησης της μέχρι σήμερα αποτελεί μιαν απόδειξη της αναστάσεως του Χριστού. Οφείλει την ύπαρξη της στο γεγονός ότι ο Χριστός ηγέρθη. Επί δύο χιλιάδες χρόνια αναρίθμητες χιλιάδες εκκλησιών και εκατομμυρίων πιστών έχουν ομολογήσει πίστη στην ανάσταση και τη βεβαιότητα τους ότι ο ιστορικός Ιησούς ανέστη με το ίδιο σώμα με το οποίο έπαθε πέθανε και ετάφη. Η εορτή της αναστάσεως η καθιέρωσης της Κυριακής κατά την οποία Αυτός ανέστη ως ημέρας Χριστιανικής λατρείας τα σχετικά με αυτήν άρθρα πίστεως της εκκλησίας, κι αυτά ακόμα αποτελούν μαρτυρίες του μεγάλου γεγονότος της αναστάσεως.
…………………
Γ΄ Θεωρίες Αντίθετες της Αναστάσεως
Τρεις είναι κυρίως αντίθετες θεωρίες:
α) θεωρεία της νεκροφάνειας.
Κατ’ αυτήν ο Ιησούς πάνω στο σταυρό δεν πέθανε στην πραγματικότητα. Όταν τον κατέβασαν απ’ το ξύλο ήταν απλώς λιποθυμισμένος, οι δε στρατιώτες και το πλήθος νόμισαν ότι ήταν νεκρός. Ένας αδύνατος κάτισχνος και ετοιμοθάνατος Ιησούς εξήλθε εκ του τάφου κι ο οποίος μάλιστα αργότερα πέθανε και παραμένει ακόμα νεκρός.
Τα γεγονότα που αντιτίθενται στη θεωρεία αυτή είναι πολυάριθμα. Τα Ευαγγέλια υποστηρίζουν ότι οι στρατιώτες δεν έσπασαν τα σκέλη του Ιησού διότι Αυτός ήταν ήδη νεκρός. Ότι το σώμα Του ταριχεύθηκε και περιτυλίχθηκε μαζί με την κεφαλή μέσα σε σάβανα. Ότι ο Ιησούς εθεάθη από πολλούς μετά την έγερση Του και ότι φαινόταν υγιής και δυνατός μάλλον παρά αδύνατος και ετοιμοθάνατος. Η θεωρεία της νεκροφάνειας ουδεμία δίδει στο πρόβλημα. Εάν τα όσα αυτή υποστηρίζει είναι αληθή τότε οι μαθητές υπήρξαν ψευδείς μάρτυρες πέθαναν δε για μια πίστη την οποία εκ των προτέρων γνώριζαν ως αναληθή.
2) Η θεωρία του αφανισθέντος σώματος. Αυτή προϋποθέτει ότι οι απόστολοι θα πρέπει να ήταν το λιγότερο κακοήθεις. Λέγει δηλαδή ότι οι απόστολοι πήγαν νύκτα κρυφά και μετακίνησαν το σώμα του Αρχηγού τους και ότι μετά βγήκαν να διακηρύξουν πως ο Ιησούς ανέστη εκ των νεκρών. Έγιναν έτσι αχρείοι πλάνοι που διέδωσαν και διαιώνισαν ένα ψεύδος μέσα στον κόσμο. Αυτή είναι μια πολύ παλιά ιστορία την οποία οι Ιουδαίοι σοφίστηκαν και μάλιστα δωροδόκησαν τους Ρωμαίους στρατιώτες για να την διαδώσουν.
Ματθαίος 28:11-15—
11 Και ενώ αυτές αναχωρούσαν, ξάφνου, μερικοί από τους φύλακες, καθώς ήρθαν στην πόλη, ανήγγειλαν στους αρχιερείς όλα όσα έγιναν.
12 Και αφού συγκεντρώθηκαν μαζί με τους πρεσβύτερους, και έκαναν συμβούλιο, έδωσαν στους στρατιώτες αρκετά αργύρια,
13 λέγοντας: Πείτε ότι: Οι μαθητές του, που ήρθαν μέσα στη νύχτα, τον έκλεψαν, ενώ εμείς κοιμόμασταν·
14 και αν αυτό ακουστεί μπροστά στον ηγεμόνα, εμείς θα τον πείσουμε, και εσάς θα σας απαλλάξουμε από την ευθύνη.
15 Και εκείνοι, αφού πήραν τα αργύρια, έκαναν όπως τους δίδαξαν. Και η διάδοση αυτή απλώθηκε ανάμεσα στους Ιουδαίους μέχρι τη σημερινή ημέρα.
……
Αλλά πως δυνατόν κοιμισμένοι φρουροί να γνωρίζουν ποιος έκλεψε το σώμα; Η αν το αντιλαμβάνονταν σε κάποια στιγμή δεν θα δεν θα αποφευγόταν η κλοπή; Κενός τάφος παραμένει ένα αναπάντητο αίνιγμα. Πως μπορούμε να πιστεύουμε ότι ο Πέτρος ο Ιάκωβος ο Ιωάννης ο Ανδρέας ο Παύλος και πλήθος άλλων θυσίασαν την ζωή τους ευχαρίστως υποστηρίζοντας μια πίστη για την οποία γνώριζαν ότι είναι κίβδηλη διαιωνίζοντας έτσι ένα ψεύδος;
3) Η θεωρεία των ψευδαισθήσεων. Σύμφωνα με την άποψη αυτή οι μαθητές και άλλος κόσμος που είχε σχέση με τον θάνατο του Ιησού υπέστησαν μία δυνατή ταραχή εξ αιτίας των γεγονότων που φημολογούνταν.
Επειδή δε, πίστευαν ότι ο Ιησούς σύμφωνα με τα λόγια Του θα αναστήνονταν εκ των νεκρών, άρχισαν να δημιουργούν μέσα στο νου τους σχετικές φανταστικές σκηνές οι οποίες σιγά ,σιγά τους δημιούργησαν την πεποίθηση ότι είδαν τον αναστάντα Κύριο.
Εάν όμως ο αναστημένος Χριστός ήταν μόνο μία φαντασία των μαθητών γιατί τότε οι Ιουδαίοι δεν παρουσίαζαν το νεκρό σώμα για να την αποδείξουν.(την φαντασίωση) Αλλά ο άδειος τάφος αποδεικνύει την άποψη αυτή τελείως αναξιόλογη.
Το να παραδέχεσαι ότι τόσοι πολλοί άνθρωποι σε τόσο διαφορετικές περιπτώσεις είχαν τόσες πολλές ψευδαισθήσεις είναι σαν να προτείνεις να γίνει αποδεκτή μια άποψης πολύ δυσκολότερη κι’ απ’ το υπερφυσικό γεγονός της αναστάσεως.
4) Διάφορες απόψεις. Μερικοί λέγουν ότι ο Χριστός ετάφη σ’ έναν άλλο τάφο άλλοι ότι οι γυναίκες πήγαν σ’ άλλο τάφο άλλοι ότι η εικών του Κυρίου είχε αποτυπωθεί βαθειά μέσα στο νου των μαθητών και την παρέστησαν κατά ένα ψευδή τρόπο.
Στο πείσμα όμως όλων αυτών των αντιθέσεων απόψεων ας θυμηθούμε την διαβεβαίωση του Παύλου: Ο Χριστός «ανέστη την Τρίτη ημέρα κατά τας Γραφάς» αυτό πιστεύουμε και αυτό κηρύττουμε!
Α΄ Κορινθίους 15:4
4 και ότι θάφτηκε, και ότι την τρίτη ημέρα αναστήθηκε, σύμφωνα με τις γραφές·
5 και ότι φάνηκε στον Κηφά, έπειτα στους δώδεκα·
6 ύστερα απ' αυτά φάνηκε σε 500 και περισσότερους αδελφούς, μονομιάς, από τους οποίους οι περισσότεροι παραμένουν στη ζωή μέχρι τώρα, μερικοί όμως και κοιμήθηκαν·
7 έπειτα, φάνηκε στον Ιάκωβο, ύστερα σε όλους τούς αποστόλους·
8 και τελευταίον απ' όλους, φάνηκε και σε μένα, σαν σε έκτρωμα.
..
Δ΄ Τα Αποτελέσματα Της Αναστάσεως
Αυτή:
1/. Εγγυάται την θεότητα του Κυρίου Ιησού:
Ρωμαίους 1:4
4 και αποδείχθηκε Υιός τού Θεού με δύναμη, σύμφωνα με το πνεύμα τής αγιοσύνης, με την ανάσταση από τους νεκρούς, του Ιησού Χριστού τού Κυρίου μας,
2/. Είναι ουσιώδης για την δικαίωση μας.
Ρωμαίους 4:25
25 ο οποίος παραδόθηκε εξαιτίας των παραπτωμάτων μας, και αναστήθηκε εξαιτίας τής δικαίωσής μας.
Ρωμαίους 8:34
34 Ποιος θα είναι εκείνος που τους κατακρίνει; Ο Χριστός είναι αυτός που πέθανε, επιπλέον δε και αναστήθηκε, ο οποίος και είναι στα δεξιά τού Θεού, ο οποίος και μεσιτεύει για μας.
Επειδή ο Ιησούς ανέστη εκ νεκρών, όλοι όσοι Τον πιστεύουν δικαιώνονται …
Πράξεις 13:39
39 και από όλα, από όσα δεν μπορέσατε διαμέσου τού νόμου τού Μωυσή να δικαιωθείτε, διαμέσου τούτου, καθένας που πιστεύει, ανακηρύσσεται δίκαιος.
.
3/.καθιστά δυνατή τη συγχώρηση των αμαρτιών.
Α΄ Κορινθίους 15: 17
17 Αλλά, αν ο Χριστός δεν αναστήθηκε, η πίστη σας είναι μάταιη· είστε δε ακόμα μέσα στις αμαρτίες σας.
4/. Κάνει βεβαία τελική κρίση
Πράξεις 17:31
31 επειδή, προσδιόρισε ημέρα, κατά την οποία πρόκειται να κρίνει την οικουμένη με δικαιοσύνη, διαμέσου ενός άνδρα, που τον διόρισε, και έδωσε γι' αυτό βεβαίωση σε όλους, ανασταίνοντάς τον από τους νεκρούς.
5/. Εφοδιάζει κάθε πιστό, με την ελπίδα της αιωνίου ζωής.
Α΄ κορινθίους 15:12--22
12 Αν, όμως, κηρύττεται ότι ο Χριστός αναστήθηκε από τους νεκρούς, πώς μερικοί ανάμεσά σας λένε, ότι δεν υπάρχει ανάσταση νεκρών;
13 Και αν δεν υπάρχει ανάσταση νεκρών, ούτε και ο Χριστός αναστήθηκε·
14 και αν ο Χριστός δεν αναστήθηκε, τότε είναι μάταιο το κήρυγμά μας, αλλά και η πίστη σας είναι μάταιη·
15 είμαστε δε και ψευδομάρτυρες του Θεού, επειδή δώσαμε μαρτυρία για τον Θεό, ότι ανέστησε τον Χριστό· τον οποίο δεν ανέστησε, αν, καθ' υπόθεση, οι νεκροί δεν ανασταίνονται.
16 Επειδή, αν δεν ανασταίνονται οι νεκροί, ούτε ο Χριστός αναστήθηκε.
17 Αλλά, αν ο Χριστός δεν αναστήθηκε, η πίστη σας είναι μάταιη· είστε δε ακόμα μέσα στις αμαρτίες σας.
18 Επομένως, κι αυτοί που κοιμήθηκαν εν Χριστώ, απολέστηκαν.
19 Αν μονάχα σ' αυτή τη ζωή ελπίζουμε στον Χριστό, είμαστε ελεεινότεροι από όλους τούς ανθρώπους.
20 Αλλά, τώρα, ο Χριστός αναστήθηκε από τους νεκρούς· έγινε η απαρχή αυτών που έχουν κοιμηθεί.
21 Επειδή, βέβαια, διαμέσου ανθρώπου ήρθε ο θάνατος, έτσι και διαμέσου ανθρώπου η ανάσταση των νεκρών.
22 Επειδή, όπως όλοι πεθαίνουν λόγω συγγένειας με τον Αδάμ, έτσι και όλοι θα ζωοποιηθούν, ερχόμενοι σε συγγένεια με τον Χριστό·
Όπως Εκείνος ανέστη εκ νεκρών και ζει δια παντός έτσι και τα σώματα των πιστών θα εγερθούν εκ του τάφου κάποια μέρα. Αυτή είναι μία αδιάσειστος πεποίθησης. Αμήν
Μέρος =24=
Η Ανάληψης Του Χριστού
Τα εξής τέσσερα θαύματα αποτελούν τις βασικές αλήθειες του εν χριστώ σχεδίου του Θεού. Η ενσάρκωσης του Υιού του Θεού , η ανάστασης Του η ανάληψης Του και η Δευτέρα έλευσης Του. όλα αυτά είναι ιστορικά γεγονότα κι’ επομένως
Δεν επιδέχονται καμιά ατομική κρίση. Κάθε ένα βασίζεται και επί μιας ουσιαστικής μαρτυρίας και κάθε ένα πρέπει να γίνει αποδεκτό και να πιστευτεί.
Η ανάληψης του Κυρίου μας είναι ένα γεγονός μεγάλης σημασίας. Η κατανόησης όλων των αποτελεσμάτων που αυτή είχε όσον αφορά το αιώνιο συμφέρων μας, μας βοηθάει να ζήσουμε στην παρούσα ζωή πλουτισμένοι με όσα ο Κύριος πέτυχε για λογαριασμό μας δια του θανάτου Του.
Α΄ Ο Λόγος Για Τον Οποίο Η Ανάληψης Του Χριστού Δεν Έγινε Αμέσως Μετά Την Ανάσταση
1/. Ο Ιησούς παρέμεινε επί σαράντα ημέρες στη γη προ της αναλήψεως Του στου ουρανούς, αναμφιβόλως για να αποδείξει στους δικούς Του ότι πράγματι είχε αναστηθεί.
Εάν ανέβαινε στους ουρανούς αμέσως μετά την ανάσταση εύκολα θα πιστευόταν η εκδοχή ότι δεν είχε πραγματικά αναστηθεί και ότι το σώμα Του είχε εξαφανιστεί.
Στο διάστημα των σαράντα ημερών εθεάθη από πολλούς και σε διαφορετικές περιπτώσεις. Δια των εμφανίσεων Του δε αυτών έδωσε κύρος στην Αγία Γραφή και9 έκλεισε τα στόματα πολλών χλευαστών και αρνητών Του.
2/. Ένας άλλος λόγος για τον οποίο ο Χριστός άργησε κάπως να αναληφθεί ήταν για να διδάξει στους μαθητές Του ορισμένες μεγάλες αλήθειες γύρω απ’ το περί ανθρώπου σχέδιο του Θεού. Η χριστιανική θεολογία έχει την πραγματική της προέλευση στη διδασκαλία κυρίως αυτής της περιόδου. Ο Λουκάς μας λέγει ότι:
Λουκάς 24: 25—27
25 Κι αυτός είπε σ' αυτούς: Ω, ανόητοι και βραδείς στην καρδιά στο να πιστεύετε σε όλα όσα μίλησαν οι προφήτες·
Συνεχίζεται