14-9-2022-
Α΄ Η ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ
8 ΝΑ ΘΥΜΑΣΑΙ την ημέρα του Σαββάτου, για να την αγιάζεις·
9 έξι ημέρες να εργάζεσαι, και να κάνεις όλα τα έργα σου·
10 η ημέρα, όμως, η έβδομη είναι Σάββατο του Κυρίου τού Θεού σου· μη κάνεις σ' αυτή κανένα έργο, ούτε εσύ ούτε ο γιος σου ούτε η θυγατέρα σου ούτε ο δούλος σου ούτε η δούλη σου ούτε το κτήνος σου ούτε ο ξένος σου, που βρίσκεται μέσα στις πύλες σου·
11 επειδή, σε έξι ημέρες δημιούργησε ο Κύριος τον ουρανό και τη γη, τη θάλασσα, και όλα όσα βρίσκονται σ' αυτά· και κατά την έβδομη ημέρα αναπαύθηκε· γι' αυτό ο Κύριος ευλόγησε την ημέρα τού Σαββάτου, και την αγίασε.
12 ΤΙΜΑ τον πατέρα σου και τη μητέρα σου, για να γίνεις μακροχρόνιος επάνω στη γη, που σου δίνει ο Κύριος ο Θεός σου.
13 ΜΗ φονεύσεις.
14 ΜΗ μοιχεύσεις.
15 ΜΗ κλέψεις.
16 ΜΗ ψευδομαρτυρήσεις ενάντια στον πλησίον σου με ψεύτικη μαρτυρία.
17 ΜΗ επιθυμήσεις το σπίτι τού πλησίον σου· μη επιθυμήσεις τη γυναίκα τού πλησίον σου· ούτε τον δούλο του ούτε τη δούλη του ούτε το βόδι του ούτε το γαϊδούρι του ούτε κάθε τι που είναι του πλησίον σου.
Δευτερονόμιο 5:6--21
6 Εγώ είμαι ο Κύριος ο Θεός σου, που σε έβγαλα από τη γη τής Αιγύπτου, από οίκο δουλείας.
7 ΜΗ έχεις άλλους θεούς, εκτός από μένα.
8 ΜΗ κάνεις για τον εαυτό σου είδωλο ούτε ομοίωμα κάποιου, από όσα είναι επάνω στον ουρανό ή όσα είναι κάτω στη γη ή όσα είναι μέσα στα νερά κάτω από τη γη·
9 μη τα προσκυνήσεις ούτε να τα λατρεύσεις· επειδή, εγώ ο Κύριος ο Θεός σου είμαι Θεός ζηλότυπος, που ανταποδίδω τις αμαρτίες των πατέρων επάνω στα παιδιά, μέχρι τρίτη καιτέταρτη γενεά, εκείνων που με μισούν….κλπ
3/. Ο ηθικός νόμος περικλείεται μέσα στις δέκα εντολές και 
αναφέρεται στο βιβλίο της 
Εξόδου 20: και Δευτερονομίου 5:6--21
ΣΤΗΝ Καινή Διαθήκη και ιδίως στην επί του όρους Ομιλία του Χριστού ο νόμος κατά ένα θείο τρόπο επεξηγείται και ερμηνεύεται ελέγχοντας έτσι τόσον τα εσωτερικά ελατήρια όσον και τις εξωτερικές πράξεις των ανθρώπων.
Οι δέκα εντολές μπορούν να υποδιαιρεθούν σε δύο ομάδες:
Στις τέσσερις που αναφέρονται στη σχέση του ανθρώπου με τον Θεό και στις άλλες έξη που αναφέρονται στη σχέση του ανθρώπου με τον πλησίον του. Βασίζονται αφ' ενός στον χαρακτήρα και τις προθέσεις του Θεού, αφ' ετέρου στην κατάσταση του ανθρώπου ως ενός ξεπεσμένου δημιουργήματος του Θεού.
4/. Οι δικαστικές και τελετουργικές διατάξεις της Παλαιάς Διαθήκης είναι κατηγορίας άλλης από εκείνης των διατάξεων του ηθικού νόμου.
Αυτές αποτείνονται σ' έναν ορισμένο λαό τους Ιουδαίους και σε ορισμένη περίοδο της Ιστορίας τους.
Ενώ ο ηθικός νόμος(10 εντολές) ρυθμίζει τα της σχέσεως κάθε ανθρώπου με τον Θεό και με τον συνάνθρωπο του και σε οποιαδήποτε εποχή.
5/. Ο νόμος του Θεού δεν είναι άξιος μόνον μιας απλής εκτιμήσεως εκ μέρους του ανθρώπου.
Ο Απόστολος Παύλος διακηρύσσει ότι "ο νόμος είναι άγιος και η εντολή αγία και δικαία και αγαθή.
Μάλλον το επικυρώνει.
Ρωμαίους 7:12 Ώστε, ο μεν νόμος είναι άγιος, και η εντολή άγια και δίκαιη και αγαθή.
Β΄ ΤΟ ΑΔΥΝΑΤΟΝ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΝΑ ΣΩΣΕΙ
1/. Η σωτηρία δεν δίδεται δια του νόμου. Ο νόμος του Θεού απλώς θέτει ενώπιον μας το υπόδειγμα μιας τέλειας ζωής. Αυτό όπως ο Ιησούς μεταγενέστερα το δίδαξε και το περιέγραψε λεπτομερώς είναι πολύ σαφές και συγκεκριμένο. Οι προσταγές του νόμου "δεν θέλεις…" ή "θέλεις…" παρ' όλον που υπονοούν την βράβευση της υπακοής εν τούτοις δεν μπορούν να σώσουν τον αμαρτωλό εξ' αιτίας της αδυναμίας του τελευταίου να τις εκτέλεση. "Ο νόμος ουδέν έφερε εις το τέλειον"
Εβραίους 7:19
19 (επειδή, ο νόμος δεν έφερε τίποτε στο τέλειο), προστέθηκε όμως μια καλύτερη εισαγωγή ελπίδας, διαμέσου τής οποίας πλησιάζουμε τον Θεό.
Αυτή η αλήθεια τονίζεται συνεχώς μέσα στον Λόγο του Θεού.
Ο Παύλος γράφει: "εξ' έργων νόμου…"
Ρωμαίους 3:20
20 Επειδή, από έργα τού νόμου δεν θα δικαιωθεί μπροστά του καμιά σάρκα· για τον λόγο ότι, διαμέσου τού νόμου δίνεται σαφής γνώση τής αμαρτίας.
Η επιστολή προς Γαλάτας ονειδίζει (ονείδισα =μέμφομαι κατηγορώ) την αντίθετη άποψη λέγοντας ότι παρ' όλον που ο νόμος διετάχθη "δι' αγγέλων δια χειρός μεσίτου" όμως δεν μπόρεσε να δικαιώσει ούτε έναν αμαρτωλό και να του χορηγήσει ζωή.
Γαλάτας 3:19-20
19 Γιατί, λοιπόν, δόθηκε ο νόμος;
Προστέθηκε εξαιτίας των παραβάσεων, μέχρις ότου έρθει το σπέρμα, προς το οποίο είχε γίνει η υπόσχεση, που διατάχθηκε από αγγέλους διαμέσου ενός μεσίτη.
20 Και ο μεσίτης δεν είναι για έναν· ο Θεός, όμως, είναι ένας.
2/. Κι αν ο νόμος μπορούσε να σώσει και πάλιν εμείς δεν θα μπορούσαμε να σωθούμε λόγω της αδυναμίας μας να τον τηρήσουμε. Η δυσκολία αυτή συνοψίζουμε στα εξής
Λόγια του Απ. Παύλου:
Ρωμαίους 7:14
14 Επειδή, ξέρουμε καλά ότι ο νόμος είναι πνευματικός· εγώ, όμως, είμαι σαρκικός, πουλημένος κάτω από την εξουσία τής αμαρτίας.
Ο ίδιος λίγο παρακάτω γράφει:
Ρωμαίους 7:22-23
22 Επειδή, βρίσκω μεν ευχαρίστηση στον νόμο τού Θεού κατά τον εσωτερικό άνθρωπο·
23 όμως, βλέπω μέσα στα μέλη μου έναν άλλο νόμο, που αντιμάχεται στον νόμο τού νου μου, και με αιχμαλωτίζει στον νόμο τής αμαρτίας, που είναι μέσα στα μέλη μου.
3/. Ο νόμος του Θεού διαφωτίζει τον άνθρωπο όσον αφορά την φύσιν και το θέλημα του Παντοδύναμου. Όμως δεν του χορηγεί δύναμη να ανταπεξέλθει στους πνευματικούς αγώνας της ζωής. Του δείχνει μεν το δρόμο αλλά δεν μπορεί να τον σώσει. Του αποκαλύπτει τον εαυτό του και την κατάσταση του αλλά δεν μπορεί να τον απελευθερώσει απ' αυτήν. Τον προστάζει να πετάξει χωρίς όμως και του δίνει φτερά. Είναι ο καταστατικός χάρτης μιας τέλειας ζωής που γίνεται συχνά και πρόξενος απελπισίας. Η σάρκα τον θεωρεί κακόβουλο διότι είναι διεστραμμένη.
4/. Ένα μεγάλο μέρος σύγχρονου χριστιανικού κηρύγματος έχει ως θέμα του την σωτηρία δια των έργων.
Δυστυχώς ωθεί τους ανθρώπους στην εκτέλεση έργων δίχως να τους δείχνει την αδυναμία προς τούτο. τους τοποθετεί κάτω από την κυριαρχία του νόμου, ο οποίος αδυνατεί να σώσει. Όμως οι δόξες(η γνώμη) του ευαγγελίου της Χάριτος είναι το μόνο αντίδοτο στην αποτυχημένη προσπάθεια των έργων του
ανθρώπου.
5/. Ο Χριστός είναι η πλήρωσης του νόμου. «το αδύνατον εις τον νόμον…»
Ρωμαίους 8:3
3 Επειδή, το αδύνατο στον νόμο, καθότι ήταν ανίσχυρος εξαιτίας τής σάρκας, ο Θεός, στέλνοντας τον δικό του Υιό με ομοίωμα σάρκας αμαρτίας, και σε σχέση με την αμαρτία, κατέκρινε την αμαρτία στη σάρκα
Γ΄ ΤΟ ΕΡΓΟΝ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ
1/. Ο νόμος αντανακλά την φύσιν του Θεού
Μία έκθεσης του θελήματος Του δείχνει ακριβώς ποιος είναι Αυτός. Το θέλημα Του είναι καθρέφτης του προσώπου Του, που δείχνει πόσο Μοναδικός είναι κι’ επομένως πόσο άξιος αγάπης και λατρείας απ’ τον λαό Του. ο Θεός είναι επίσης ένας «ζηλότυπος Θεός». Δεν ανέχεται να υπάρχει στη σφαίρα της λατρείας των όντων κανείς αντίζηλος Του. Είναι απολύτως δίκαιος και συγχρόνως πολύ εύσπλαχνος. Είναι άγιος καθαρός ευθύς.
Οι διατάξεις του νόμου Του αφήνουν να διακρίνονται μερικές απ’ τις βασικές Του ιδιότητες.
2/. Ο νόμος ρυθμίζει τις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων.
Καθιστά τον άνθρωπο ικανό να εκτιμά τις ηθικές αξίες στη ζωή.
Κατ’ αυτόν το να τιμά τους γονείς του είναι πάντοτε δίκαιο, ή αντίθετα το να τους περιφρονεί είναι άδικο. Το να σέβεται την ανθρώπινη ζωή είναι κάτι υψηλό ή το να μη σέβεται είναι ζωώδες. Η καθαρότης είναι αρετή η ακαθαρσία είναι αμαρτία.
Το να εκτιμά κανείς την περιουσία του άλλου είναι καλό το να την επιβουλεύεται είναι απάνθρωπο. Το να λέει την αλήθεια είναι αξιέπαινο το να ψεύδεται είναι εγκληματικό. Ο νόμος του Θεού είναι ο θεμέλιος λίθος της ηθικής ζωής του ανθρώπου
3/. Ο νόμος αποκαλύπτει την αμαρτία. «Δια του νόμου…»
Ρωμαίους 3:20
20 Επειδή, από έργα τού νόμου δεν θα δικαιωθεί μπροστά του καμιά σάρκα· για τον λόγο ότι, διαμέσου τού νόμου δίνεται σαφής γνώση τής αμαρτίας.
Η συνείδησης μπορεί να κατακρίνει μία ολέθρια πράξηΑλλά ο νόμος προσδιορίζει τη βαρύτητα της την κατηγορία στην οποία ανήκει κι έτσι φέρει εις το φως το βαθμό της βδελυρότητα της, (αηδία τηςΟ Απ. Παύλος γράφει:
Ρωμαίους 7:7 Τι θα πούμε, λοιπόν; Ο νόμος είναι αμαρτία;
Μη γένοιτο· αλλά, δεν γνώρισα την αμαρτία, παρά διαμέσου τού νόμου· επειδή, και την επιθυμία δεν τη θα γνώριζα, αν ο νόμος δεν έλεγε: «Μη επιθυμήσεις».
Έτσι ο νόμος γίνεται «η δύναμη της αμαρτίας».
Α΄ Κορινθίους 15: 56 Το δε κεντρί τού θανάτου είναι η αμαρτία· και η δύναμη της αμαρτίας ο νόμος.
…………………..
Ρωμαίους 5:20
20 Και ο νόμος παρεμβλήθηκε για να περισσεύσει το αμάρτημα. Και όπου περίσσευσε η αμαρτία, υπερπερίσσευσε η χάρη·
Και μεταβάλλεται εις παιδαγωγό μας, ο οποίος μας δείχνει καθαρά την αποστασία μας απειλεί ότι θα μας περάσει από κάποια κρίση μας φέρνει σε πλήρη απογοήτευση και μας οδηγεί «εις τον Χριστόν για να δικαιωθούμε εκ πίστεως»
Γαλάτας 5:24
24 Και όσοι είναι τού Χριστού, σταύρωσαν τη σάρκα μαζί με τα πάθη και τις επιθυμίες.
Ρωμαίους 5
1 Αφού, λοιπόν, ανακηρυχθήκαμε δίκαιοι με την πίστη, έχουμε ειρήνη με τον Θεό διαμέσου τού Κυρίου μας Ιησού Χριστού,
Δ΄ Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.
1/. Ο Κύριος Ιησούς Γαλάτες 4: 4 όταν, όμως, ήρθε το πλήρωμα του χρόνου, ο Θεός εξαπέστειλε τον Υιό του, ο οποίος γεννήθηκε από γυναίκα και υποτάχθηκε στον νόμο·
5 για να εξαγοράσει αυτούς που ήσαν κάτω από τον νόμο, ώστε να λάβουμε την υιοθεσία.
………..
Αφού γεννήθηκε από μια εβραϊκή οικογένεια ξεπλήρωσε τις απαιτήσεις και του τελετουργικού μέρος του νόμου. Ενώ ήταν ακόμα νήπιο φέρθηκε στον για περιτομή. Όταν έφθασε στο όριο ηλικίας του τελείου ανδρός προσεφέρθει να βαπτιστεί κι ήταν τότε που είπε στον Ιωάννη:
Ματθαίος 3:15
15 Απαντώντας, όμως, ο Ιησούς τού είπε: Άφησε, τώρα· επειδή, έτσι είναι πρέπον σε μας, να εκπληρώσουμε κάθε δικαιοσύνη. Τότε, τον αφήνει.
Κανείς δε Φαρισαίος εχθρός Του δεν μπορούσε να τον κατηγορήσει για παράβαση ή ασυνέπεια των διατάξεων του τυπικού μέρους του Νόμου.
2/. Ο σωτήρας μας όμως υπήρξε υποστηρικτής των Φαρισαϊκών ερμηνειών του Νόμου. Κάποτε είχε πει ότι:
Ματθαίος 12:8
8 Επειδή, ο Υιός τού ανθρώπου είναι κύριος και του Σαββάτου.
Δεν ταραζόταν καθόλου όταν οι εχθροί Του Τον κατηγορούσαν για ασυνέπεια προς τον νόμο εν σχέση με ζητήματα λόγου χάριν νηστείας ή φαγητού το οποίο να έτρωγε με άπλυτα χέρια.
Ματθαίος 15:1-6
1 ΤΟΤΕ, έρχονται κοντά στον Ιησού οι γραμματείς και οι Φαρισαίοι από τα Ιεροσόλυμα, λέγοντας:
2 Γιατί οι μαθητές σου παραβαίνουν την παράδοση των πρεσβυτέρων; Επειδή, δεν πλένουν τα χέρια τους, όταν τρώνε ψωμί.
3 Και εκείνος, απαντώντας, είπε σ' αυτούς: Γιατί κι εσείς παραβαίνετε την εντολή τού Θεού εξαιτίας τής παράδοσής σας;
4 Επειδή, ο Θεός έχει προστάξει, λέγοντας: «Τίμα τον πατέρα σου και τη μητέρα·» και «εκείνος που κακολογεί τον πατέρα ή τη μητέρα, να θανατώνεται, οπωσδήποτε».
5 Εσείς, όμως, λέτε: Όποιος πει στον πατέρα ή στη μητέρα: Είναι δώρο οτιδήποτε επρόκειτο να ωφεληθείς από μένα, και μπορεί να μη τιμήσει τον πατέρα του ή τη μητέρα του.
6 Και ακυρώσατε την εντολή τού Θεού εξαιτίας τής παράδοσής σας.
3/. Ο Ιησούς δεν ήλθε στον κόσμο για να ακυρώσει τον νόμο του Θεού. Το είπε άλλωστε καθαρά:
Ματθαίος 5:17
17 Μη νομίσετε ότι ήρθα για να καταργήσω τον νόμο ή τους προφήτες· δεν ήρθα να καταργήσω, αλλά να εκπληρώσω.
…….
Εξήγησε τον νόμο τον ερμήνευσε κι υποστήριξε έντονα την εφαρμογή του πολλές φορές δε όταν μιλούσε αναφερόταν σε αυτόν:
Ματθαίος 12:5
5 Ή, δεν διαβάσατε στον νόμο, ότι κατά τα Σάββατα οι ιερείς βεβηλώνουν το Σάββατο μέσα στο ιερό, και είναι αθώοι;
Και πάλι: Ιωάννης 10:34
34 Ο Ιησούς αποκρίθηκε σ' αυτούς: Δεν είναι γραμμένο μέσα στον νόμο σας, «εγώ είπα, είστε θεοί»;
……
4/. Αλλά και το κυριότερο ο Σωτήρας μας εξετέλεσε κι όλες τις απαιτήσεις του ηθικού Νόμου.
Οι εχθροί Του δεν μπορούσαν να Τον ελέγξουν για κάτι άτοπο.
Μόνον Αυτός απ’ όλους τους ανθρώπους που έζησαν ανά τους αιώνας ήταν τελείως απαλλαγμένος από τον ηθικό μολυσμό.
Έζησε τη ζωή που ο αμαρτωλός άνθρωπος δεν θα μπορούσε ποτέ να ζήσει.
Υπήρξε καθ’ όλα υπήκοος στο θέλημα του Πατρός Του. αποτέλεσμα δε της ηθικής και πνευματικής Του τελειότητας ήταν το ότι Αυτός εκρίθη ως ο «άμωμος…)
Α΄ Πέτρος 1: 19
19 αλλά με το πολύτιμο αίμα τού Χριστού, ως αμνού χωρίς ψεγάδι και χωρίς κηλίδα·
Του οποίου η θυσία θα γινόταν δεκτή για την αμαρτία του κόσμου.
Ε΄ Ο Νέος Νόμος εμφυτεύεται στην ψυχη
Στην οικονομία της χάριτος ο πιστός θεωρείται νεκρός ως προς τον νόμον.
Γαλάτες 2:19 Γιατί, λοιπόν, δόθηκε ο νόμος;
Προστέθηκε εξαιτίας των παραβάσεων, μέχρις ότου έρθει το σπέρμα, προς το οποίο είχε γίνει η υπόσχεση, που διατάχθηκε από αγγέλους διαμέσου ενός μεσίτη.
……..
Όταν αυτός(πιστός) δέχθηκε τον Χριστό ως Σωτήρα του απελευθερώθηκε απ’ την κατάρα του νόμου.
Γαλάτες 3:13 Ο Χριστός μάς εξαγόρασε από την κατάρα τού νόμου, καθώς έγινε κατάρα για χάρη μας· επειδή, είναι γραμμένο: «Επικατάρατος καθένας που κρεμιέται επάνω σε ξύλο».
……
Τώρα έχει μέσα του θεία ζωή δηλαδή μία τελείως νέα αρχή ζωής. Ζει και ενεργεί κάτω απ’ τον νόμο του Χριστού
Γαλάτες 6:2 Βαστάζετε ο ένας τα βάρη τού άλλου, και εκπληρώστε έτσι τον νόμο τού Χριστού.
Ένα νόμο που έχει εμφυτευθεί μέσα στην ψυχή του.
1/. Αυτός ο νόμος χαρακτηρίζεται με διάφορες ονομασίες.
«Ο Νόμος του πνεύματος της ζωής εν Χριστώ Ιησού» ο οποίος
«με ελευθέρωσε από του από του νόμου της αμαρτίας και του θανάτου.
Ρωμαίους 8:2 Επειδή, ο νόμος τού Πνεύματος της ζωής, η οποία υπάρχει στον Ιησού Χριστό, με ελευθέρωσε από τον νόμο τής αμαρτίας και του θανάτου.
«Ο τέλειος νόμος της ελευθερίας»
Ιάκωβος 1:25 Όποιος, όμως, εγκύψει στον τέλειο νόμο τής ελευθερίας, και επιμείνει σ' αυτόν, αυτός που έγινε όχι ακροατής, που λησμονεί, αλλά εκτελεστής έργου, αυτός θα είναι μακάριος κατά την εκτέλεσή του.
Είναι ο νόμος που έχει γραφθεί επί της σαρκικής καρδιάς.
2/. Ο Λόγος του Θεού καθιστά προσεκτικά τους πιστούς στο να μην θεωρούν τους εαυτούς τους ότι βρίσκονται κάτω απ’ την δουλεία του Μωσαϊκού νόμου. « αποχωρίσετε …κλπ»
Γαλάτες 5:4
4 Αποχωριστήκατε από τον Χριστό, όσοι ανακηρύσσεστε δίκαιοι από τον νόμο· ξεπέσατε από τη χάρη.
……..
Ο κίνδυνος του να επιδιώκει κανείς να δικαιωθεί ενώπιον του Θεού δια της εκτελέσεως του νόμου έγκειται στο ότι αν αυτός παραβεί έστω και μία φορά τον νόμο ολόκληρο το οικοδόμημα της προσπάθειας του γκρεμίζεται. «Όστις φυλάξει τον νόμο και πταιει εις εν έγινε ένοχος πάντων.»
Ιάκωβος 2:10 Επειδή, όποιος φυλάξει ολόκληρο τον νόμο, φταίξει όμως σε ένα, έγινε ένοχος σε όλα.
…….
Η κλασσική διαβεβαίωσης της πραγματικής θέσεως στην οποία ο Χριστιανός βρίσκεται είναι : «δεν είσθε υπό νόμον αλλά υπό χάριν».
Ρωμαίους 6: 14
14 Επειδή, η αμαρτία δεν θα σας κυριεύσει· για τον λόγο ότι, δεν είστε κάτω από νόμο, αλλά κάτω από χάρη.
3/. Ο πιστός βρίσκεται πράγματι υπό χάριν παρ’ όλον που
Ο ηθικός νόμος δεν έχει ακυρωθεί και που εξακολουθεί να αποκαλύπτει τις ιδιότητες του Θεού και το θέλημα Του για τον άνθρωπο και να ταπεινώνει αμαρτωλούς οδηγώντας αυτούς στα πόδια του σταυρού. Οι βροντές του Σινά σαν μία φωνή ελέγχου
Προς τον αμαρτωλό δεν έχουν δεν έχουν ακόμα παύση.
4/. Η υπακοή στο νόμο της ελευθερίας Είναι κάτι τελείως διαφορετικό απ’ την υπακοή στον μωσαϊκό νόμο.
Τούτο γίνεται φανερό απ’ το έκτο κεφάλαιο της επιστολής προς Ρωμαίους. Εκεί η αμαρτία λογίζεται ως τοιαύτη δια της ισχύος του νόμου και φέρει το θάνατο.
Ρωμαίους 6:4—7
Διαβάστε το όλο το κεφάλαιο παρακαλώ
4 Συνταφήκαμε, λοιπόν, μαζί του διαμέσου τού βαπτίσματος στον θάνατο, ώστε, καθώς ο Χριστός αναστήθηκε από τους νεκρούς με τη δόξα τού Πατέρα, έτσι κι εμείς να περπατήσουμε σε μια νέα ζωή.
5 Επειδή, αν έχουμε γίνει σύμφυτοι μαζί του ως προς την ομοιότητα του θανάτου του, κατά συνέπεια θα είμαστε και ως προς την ομοιότητα της ανάστασης·
6 γνωρίζοντας τούτο, ότι ο παλιός μας άνθρωπος συσταυρώθηκε, για να καταργηθεί το σώμα τής αμαρτίας, ώστε να μη είμαστε πλέον δούλοι τής αμαρτίας.
7 Επειδή, εκείνος που πέθανε, έχει ελευθερωθεί από την αμαρτία.
Αλλά ο πιστός τώρα έχει αναστηθεί μαζί με τον Χριστό
Σε μια καινούργια ζωή η οποία επιθυμεί να κάνει το θέλημα του Θεού. Δεν ζει κάτω απ’ τον νόμο εξαναγκάζοντας τον εαυτό του να τον εκτελέσει αλλά είναι τώρα ένα τέκνο του Θεού, που αρέσκεται στο να κάνει το θέλημα του Ουρανίου Πατρός Του γιατί Τον αγαπά. Υπακούει όχι διότι γνωρίζει ότι η παράβασης έχει πάντοτε ως αποτέλεσμα κάποια τιμωρία αλλά διότι επιθυμεί πια να κάνει εκείνο που πρέπει . αυτή είναι η δουλεία κάτω από πραγματική ελευθερία.
5/. Αυτό το νέο αξίωμα ή ας την ονομάσουμε αρχή
είναι προϊόν του έργου του Αγίου Πνεύματος στη ζωή του πιστού. Γι αυτό και ορίζεται ως «ο νόμος του πνεύματος της ζωής»
Ρωμαίους 8:2
2 Επειδή, ο νόμος τού Πνεύματος της ζωής, η οποία υπάρχει στον Ιησού Χριστό, με ελευθέρωσε από τον νόμο τής αμαρτίας και του θανάτου.
Το Πνεύμα κατά την αναγέννηση μεταβάλει τις διαθέσεις τις φιλοδοξίες και τους σκοπούς του ανθρώπου και τον καθιστά ικανό να ζήσει τη ζωή της δικαιοσύνης.
Ο σκοπός της ενσαρκώσεως και του εξιλασμού του Χριστού ήταν «να πληρωθεί η δικαιοσύνη του νόμου εις ημάς τους μη περιπατούντες κατά την σάρκα αλλά κατά το Πνεύμα»
Ρωμαίους 8:3-4-
3 Επειδή, το αδύνατο στον νόμο, καθότι ήταν ανίσχυρος εξαιτίας τής σάρκας, ο Θεός, στέλνοντας τον δικό του Υιό με ομοίωμα σάρκας αμαρτίας, και σε σχέση με την αμαρτία, κατέκρινε την αμαρτία στη σάρκα·
4 για να εκπληρωθεί η δικαιοσύνη τού νόμου, σε μας, που δεν περπατάμε σύμφωνα με τη σάρκα, αλλά σύμφωνα με το Πνεύμα.
ΣΤ΄ Η ΕΚΠΛΗΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ
Ο Κύριος μας διεκήρυξε ότι ολόκληρος ο νόμος και οι προφήτες συγκεφαλαιώνονται στις δύο εντολές:
Ματθαίος 22: 36--37-40
36 Δάσκαλε, ποια εντολή είναι μεγάλη μέσα στον νόμο;
37 Και ο Ιησούς τού είπε: «Θα αγαπάς τον Κύριο τον Θεό σου από όλη την καρδιά σου, και από όλη την ψυχή σου, και από όλη τη διάνοιά σου».
38 Αυτή είναι πρώτη και μεγάλη εντολή.
39 Δεύτερη, όμως, όμοια μ' αυτή είναι: «Θα αγαπάς τον πλησίον σου σαν τον εαυτό σου».
40 Σ' αυτές τις δύο εντολές κρέμονται ολόκληρος ο νόμος και οι προφήτες.
Την ίδια αυτή διακήρυξη απηχούσε και η φράσης του Απ. Παύλου:
Γαλάτες 5:14 Επειδή, ολόκληρος ο νόμος εκπληρώνεται σε έναν λόγο, σε τούτον: «Θα αγαπάς τον πλησίον σου σαν τον εαυτό σου».
Ο απόστολος αναλύει αυτήν την ιδέα στην επιστολή προς
Ρωμαίους 13:8-10
8 Σε κανέναν να μη οφείλετε τίποτε, παρά μονάχα το να αγαπάτε ο ένας τον άλλον· επειδή, εκείνος που αγαπάει τον άλλον, εκπληρώνει τον νόμο.
9 Δεδομένου ότι, το: «Μη μοιχεύσεις, Μη φονεύσεις, Μη κλέψεις, Μη ψευδομαρτυρήσεις, Μη επιθυμήσεις», και κάθε άλλη εντολή, συμπεριλαμβάνεται μέσα σε τούτο τον λόγο, στο: «Θα αγαπάς τον πλησίον σου όπως τον εαυτό σου».
10 Η αγάπη κακό δεν κάνει στον πλησίον· η αγάπη, λοιπόν, είναι εκπλήρωση του νόμου.

Ένας που αγαπά κάποιον άλλον θα επιδιώξει να του κάμει καλό κι όχι κακό. Η αγάπη λοιπόν είναι «εκπλήρωσης του νόμου».
Αλλά ας ληφθεί υπ’ όψιν ότι η αληθινή αγάπη εκείνη δηλαδή που πηγάζει από μια ειλικρινή και αγία καρδιά είναι καρπός του Αγίου Πνεύματος. Αυτό εκχέει την αγάπη του Χριστού μέσα μας και μας ικανών ει να αγαπάμε αληθινά ο ένας τον άλλο. Επομένως η συνεχείς προσευχή του πιστού ενώ αυτός προχωρεί στην εκπλήρωση του νόμου της Χριστιανικής αγάπης ας είναι το Πνεύμα του Θεού να τον γεμίζει με τον ουράνιο καρπό.
…………………..
Κεφ- 14ον- ΟΙ ΚΡΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Δύο ιδιότητες του Θεού η αγάπη και η δικαιοσύνη ευρίσκονται μέσα στην Γραφή σε μια οξεία αντίθεση «Ο Θεός είναι αγάπη»
Α΄ Ιωάννου 4:8
Εκείνος που δεν αγαπάει, δεν γνώρισε τον Θεό· επειδή, ο Θεός είναι αγάπη.
Είναι ο Θεός του ελέους και της χάριτος της ευσπλαχνίας και της συμπάθειας. Αλλά είναι επίσης και «ο κρίνων πάσαν την γην».
Γένεσης 18:25 Μη γένοιτο ποτέ εσύ να πράξεις ένα τέτοιο πράγμα, να θανατώσεις μαζί, δίκαιο και ασεβή, και ο δίκαιος να είναι όπως και ο ασεβής! Μη γένοιτο ποτέ σε σένα! Εκείνος που κρίνει ολόκληρη τη γη δεν θα κάνει κρίση;
« Η δικαιοσύνη και η κρίσης είναι η βάση του θρόνου σου».
Ψαλμός 89-14 Η δικαιοσύνη και η κρίση είναι η βάση τού θρόνου σου· το έλεος και η αλήθεια θα προπορεύονται μπροστά από το πρόσωπό σου.
Ελεεί όλους εκείνους που Τον αγαπούν και εκτελούν τις εντολές Του.
Αλλ’ όμως και ανταποδίδει «τας αμαρτίας των πατέρων επί τα τέκνα έως και τρίτης και τετάρτης γενεάς των μισούντων» Αυτόν.
Έξοδος 20:-5-6 5 μη τα προσκυνήσεις μήτε να τα λατρεύσεις· επειδή, εγώ ο Κύριος ο Θεός σου είμαι Θεός ζηλότυπος, που ανταποδίδω τις αμαρτίες των πατέρων επάνω στα παιδιά, μέχρι τρίτης και τετάρτης γενεάς εκείνων που με μισούν· 6 και κάνω έλεος σε χιλιάδες γενεές εκείνων που με αγαπούν, και τηρούν τα προστάγματά μου.
Αριθμοί 14:
18 Ο Κύριος είναι μακρόθυμος και πολυέλεος, που συγχωρεί ανομία και παράβαση, και με κανέναν τρόπο δεν θα αθωώσει τον ένοχο, ανταποδίδοντας την ανομία των πατέρων επάνω στα παιδιά, μέχρι τρίτης και τέταρτης γενεάς.
Ιερεμίας 32:
18 Κάνεις έλεος σε χιλιάδες, και ανταποδίδεις την ανομία των πατέρων στον κόρφο των παιδιών τους ύστερα απ' αυτούς· ο Θεός ο μεγάλος, ο ισχυρός, το όνομά του είναι ο Κύριος των δυνάμεων,
……
Προκειμένου να κατανοήσει κανείς τον χαρακτήρα του Θεού και α ερμηνεύσει τα έργα Του πρέπει να έχει οπωσδήποτε υπ’ όψιν του αυτές τις δύο βασικές ιδιότητες Του. ο Θεός είναι η απόλυτος αγάπη αλλ’ είναι και η απόλυτος δικαιοσύνη.
……
Α΄ ΤΙ ΚΡΙΝΕΙ Ο ΘΕΟΣ;
Η Βίβλος απαντά καθαρά στην ερώτηση αυτή.
Ο Θεός κρίνει την αμαρτία.
Όπου και όταν την ανακαλύψει κάποια αμαρτία την επισκέπτεται αργά ή γρήγορα με κρίση.Ποτέ δεν την παρατρέχει. Ποτέ δεν τη συμβιβάζει. Ποτέ δεν την δικαιολογεί ούτε μετριάζει την βδελυρότητα της. Κάθε αμαρτία σκέψεως λόγου ή πράξεως η οποία ποτέ διαπράχτηκε ή κάποτε θα διαπραχθεί καταδικάζεται απ’ Αυτόν και θα υποστεί οπωσδήποτε την θεία κρίση. Για κάθε παράβαση του αγίου νόμου του Θεού και για κάθε αποτυχία ανταποκρίσεως στις θείες απαιτήσεις του θα επακολουθήσει και κάποια κρίσης.
Εβραίους 9:27 Και καθώς είναι αποφασισμένο στους ανθρώπους μια φορά να πεθάνουν, ύστερα δε από τούτο είναι κρίση·
καμία υπεκφυγή ή δικαιολογία δεν θα εισακουστεί.
Καμία απαλλαγή ή εξαίρεσης δεν θα γίνει. Ο ηθικός νόμος του Θεού απαιτεί κρίσι για την αμαρτία.
Αλλά κάποιος ίσως πει: «δεν δίνω σημασία σ’ αυτήν την τόσο σκληρή διδασκαλία. Αμαρτία και κρίσης ίσως να είναι γεννήματα φαντασίας των προγόνων μου. Εγώ σήμερα ζω σ’ έναν αιώνα γεμάτο γνώση και επιστήμη. Δώσε μου την επί του Όρους Ομιλία και θα μου είναι αρκετό να ζήσω κάτω απ’ το φως των ηθικών αρχών. Γιατί να ζαλίζομαι με ανιαρές δυσνόητες θεωρίες κάποιας μελλοντικής θείας ανταποδόσεως;»
Αυτός όμως που σκέπτεται κατ’ αυτόν τον τρόπο θα πρέπει να λάβει υπ’ όψιν πως η Βίβλος είναι γεμάτη από εξιστορήσεις δικαίων κρίσεων του Θεού τις οποίες επέφερε όχι μόνο σε άτομα αλλά και σε ολόκληρα έθνη.
Άλλωστε και στην επί του Όρους Ομιλία περί της οποίας έγινε παραπάνω νύξης ο αγαπημένος μας Κύριος ο διδάσκαλος της Ναζαρέτ κατ’ επανάληψη ομιλεί περί κρίσεως και με σαφή μάλιστα λόγια.
Ματθαίος 5:21—29- 21 Ακούσατε ότι ειπώθηκε στους αρχαίους: «Μη φονεύσεις»· και όποιος φονεύσει, θα είναι ένοχος στην κρίση.
22 Εγώ, όμως, σας λέω ότι, καθένας που οργίζεται αναίτια ενάντια στον αδελφό του, θα είναι ένοχος στην κρίση, και όποιος πει στον αδελφό του: Ρακά, θα είναι ένοχος στο συνέδριο· και όποιος πει: Μωρέ, θα είναι ένοχος στη γέεννα της φωτιάς.
23 Αν, λοιπόν, προσφέρεις το δώρο σου στο θυσιαστήριο, και εκεί θυμηθείς, ότι ο αδελφός σου έχει κάτι εναντίον σου,
24 άφησε εκεί το δώρο σου, μπροστά στο θυσιαστήριο, και πήγαινε, πρώτα, συμφιλιώσου με τον αδελφό σου, και τότε, καθώς έρθεις, πρόσφερε το δώρο σου. 25 Έλα σε ειρήνη με τον αντίδικό σου γρήγορα, ενόσω είσαι μαζί του καθ' οδόν· μήπως και ο αντίδικος σε παραδώσει στον κριτή, και ο κριτής στον υπηρέτη, και ριχτείς σε φυλακή.
26 Σε διαβεβαιώνω: Δεν θα βγεις από εκεί, μέχρις ότου αποδώσεις και το έσχατο λεπτό.
27 Ακούσατε ότι ειπώθηκε στους αρχαίους: «Μη μοιχεύσεις». 28 Εγώ, όμως, σας λέω, ότι καθένας που κοιτάζει μια γυναίκα για να την επιθυμήσει, διέπραξε ήδη μοιχεία μέσα στην καρδιά του.
29 Και αν το δεξί σου μάτι σε σκανδαλίζει, βγάλ' το, και πέταξε το από σένα· επειδή, σε συμφέρει να χαθεί ένα από τα μέλη σου, και να μη ριχτεί
ολόκληρο το σώμα σου στη γέεννα.
Ματθαίος 5: 30
30 Και αν το δεξί σου χέρι σε σκανδαλίζει, κόψ' το, και πέταξε το από σένα· επειδή, σε συμφέρει να χαθεί ένα από τα μέλη σου, και να μη ριχτεί ολόκληρο το σώμα σου στη γέεννα.
Ματθαίος 7:13
13 Μπείτε μέσα από τη στενή πύλη· επειδή, πλατιά είναι η πύλη, και ευρύχωρος ο δρόμος που φέρνει στην απώλεια, και πολλοί είναι αυτοί που μπαίνουν μέσα απ' αυτή.
.
Το γεγονός της κρίσεως του Θεού το τόσο δυσάρεστο για τον άνθρωπο είναι ένα μέρος της αποκαλύψεως Του και του οποίου την γνώση δεν θα μπορέσουμε να ξεφύγουμε.
…………………..
Β΄ ΠΩΣ ΚΡΙΝΕΙ Ο ΘΕΟΣ
1/. Ο Θεός κρίνει κατά αλήθεια. Ξέρουμε δε ότι η κρίσης του Θεού είναι κατά αλήθεια εναντίον των πραττόντων τα τοιαύτα.
Ρωμαίους 2:2
2 Ξέρουμε, μάλιστα, ότι η κρίση τού Θεού είναι σύμφωνη με την αλήθεια, ενάντια σ' εκείνους που κάνουν αυτού τού είδους τα πράγματα.
Αποκάλυψης 19:2
2 δεδομένου ότι, οι κρίσεις του είναι αληθινές και δίκαιες· επειδή, έκρινε τη μεγάλη πόρνη, η οποία έφθειρε τη γη με την πορνεία της, και εκδίκηση από το χέρι της το αίμα των δούλων του.
…….
Ο Θεός είναι πάνσοφος. Ποτέ δεν εξαπατάται
Γνωρίζει τις βουλές (σκέψεις) των καρδιών των ανθρώπων.
Ακούει λόγια που βγαίνουν απ’ τα χείλη τους. παρατηρεί τα έργα των χειρών τους. οι κρίσεις Του είναι ακριβείς.
Σημειώνει με ακρίβεια κάθε αθέτηση του αποκεκαλυμμένου
Θελήματος Του. Δεν εννοεί καμία συγκάλυψη ή απόκρυψη των γεγονότων. Η προειδοποίησης του Μωϋσέως προς τον Ισραήλ αντανακλά την δικαία κρίση του Θεού.
Αριθμοί 32:23
23 αν, όμως, δεν κάνετε έτσι, δέστε, θα αμαρτήσετε μπροστά στον Κύριο, και να είστε βέβαιοι ότι η αμαρτία σας θα σας βρει·
2/. Ο Θεός δεν κάνει εξαιρέσεις. Αυτός:
Ρωμαίους 2:6
6 ο οποίος θα αποδώσει σε κάθε έναν σύμφωνα με τα έργα του·
.
Κανείς δεν θα ξεφύγει από του ν’ ακούσει κάποια γι’ αυτόν
Δικαστική απόφαση. Αυτή είναι μια παγκοσμίου εκτάσεως αρχή και αιωνίου ισχύος.
.
3/. ο Θεός δεν επηρεάζεται στην κρίση Του, όπως οι άνθρωποι από προσωπικές διακρίσεις.
Ρωμαίους 2:11
11 Δεν υπάρχει, βέβαια, προσωποληψία από μέρους τού Θεού·
.
Επομένως δεν θα μπορέσει ίσως κάποιος να πει: «Μα Κύριες δεν γνωρίζεις ότι είμαι το παιδί εκείνης της πολύ πιστής σε Σένα μητέρας και εκείνου του ευσεβούς πατέρα; Ασφαλώς θα πρέπει αυτό υπ’ όψιν σου όπως επίσης το περιβάλλον και τις δύσκολες συνθήκες μέσα στις οποίες έζησα». Όμως όχι. Ο Αδάμ το πρώτο αριστούργημα του Θεού όταν αμάρτησε αμέσως εκρίθη. Εξεδιώχθη απ’ την Εδέμ. Ο προκατακλυσμιαίος κόσμος επίσης εκρίθη για τις αμαρτίες του. Υπέστη το δια κατακλυσμού θάνατο. Τα έθνη που αμάρτησαν στην Βαβέλ εκρίθησαν με αποτέλεσμα την μεταξύ τους σύγχυση των γλωσσών και τον διασκορπισμό τους.
Ο λαός Ισραήλ λύπησε τον Θεό με τα άνομα έργα του και φέρθηκε αιχμάλωτος στην Βαβυλώνα. Οι Ιουδαίοι αμάρτησαν απορρίπτοντας τον Μεσσία τους το δε αίμα του είναι ακόμα «επί τας κεφαλάς των».
Καμία λοιπόν επέμβασης προς εξευμένιση του Θεού δεν μπορεί να εμποδίσει την εκτέλεση της θείας Του κρίσεως.
4/. Ο Θεός κρίνει τα εσωτερικά των ανθρώπων όπως ακριβώς και τα έργα τους.
Ρωμαίους 2:16
16 κατά την ημέρα, όταν ο Θεός θα κρίνει τα κρυφά των ανθρώπων διαμέσου τού Ιησού Χριστού, σύμφωνα με το ευαγγέλιο μου.. Ο Κύριος γνωρίζει ότι γίνεται στο σκότος όπως γίνεται στο φως. Η όρασης Του εισέρχεται και μέσα στους χώρους της ανθρώπινης φαντασίας. Ο άνθρωπος βλέπει συνήθως μόνο το εξωτερικό των συνανθρώπων του. Ή πολύ - πολύ μαντεύει τις σκέψεις και τα ελατήρια τους. Αλλά ο Θεός ερευνά τα βάθη τους. γνωρίζει και δοκιμάζει την καρδιά τους. Τα πιο ιερά ανείπωτα και κρυμμένα μυστικά τους είναι γι Αυτόν ένα ανοιχτό βιβλίο.
Λουκάς 12:2-3
2 Αλλά, δεν είναι τίποτε σκεπασμένο, που δεν θα ξεσκεπαστεί· και κρυφό, που δεν θα γίνει γνωστό.
3 Γι' αυτό, όσα είπατε μέσα στο σκοτάδι, θα ακουστούν μέσα στο φως· και ό,τι μιλήσατε στο αυτί μέσα στα εσώτερα δωμάτια, θα κηρυχθεί επάνω από τις ταράτσες.
Γ΄ ΠΟΣΩΝ ΕΙΔΩΝ ΚΡΙΣΕΙΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ;
Μερικοί φαίνεται να πιστεύουν πως κάποια μέρα όλοι οι άνθρωποι ανεξαρτήτου ηλικίας φυλής καταστάσεως πίστεως ή απιστίας θα σταθούν στην ίδια δικαστική έδρα όπου θα αναγνωστούν οι ετυμηγορίες θα ψηφιστούν
οι δικαστικές αποφάσεις και θα επιδοθούν τα βραβεία και θα εκτελεστούν οι ποινές. Διαβάζουμε δε σχετικά με αυτό ότι πράγματι θα υπάρξει κάποια μέρα «ημέρα οργής…»
Ρωμαίους 2:5
5 Εξαιτίας, όμως, της σκληρότητάς σου και της αμετανόητης καρδιάς, θησαυρίζεις για τον εαυτό σου οργή κατά την ημέρα τής οργής και της αποκάλυψης της δικαιοκρισίας τού Θεού,
.
Στην ομιλία του προς τους Αθηναίους ο Απ. Παύλος είπε:
Πράξεις 17:31
31 επειδή, προσδιόρισε ημέρα, κατά την οποία πρόκειται να κρίνει την οικουμένη με δικαιοσύνη, διαμέσου ενός άνδρα, που τον διόρισε, και έδωσε γι' αυτό βεβαίωση σε όλους, ανασταίνοντας τον από τους νεκρούς.
.
Ο Πέτρος ομιλεί περί της ημέρας Κρίσεως και απώλειας των ασεβών ανθρώπων.
Β΄ Πέτρου 3:7
7 οι δε σημερινοί ουρανοί και η γη, είναι αποταμιευμένοι διαμέσου τού ίδιου λόγου, καθώς φυλάγονται για τη φωτιά κατά την ημέρα τής κρίσης και της απώλειας των ασεβών ανθρώπων.
.
Ο Ιούδας επίσης γράφει δια την κρίση της μεγάλης ημέρας.
Ιούδας 1: 6
6 και αγγέλους, οι οποίοι δεν φύλαξαν το δικό τους αξίωμα, αλλά εγκατέλειψαν το ίδιο τους κατοικητήριο, τους φύλαξε με παντοτινά δεσμά κάτω από το σκοτάδι, για την κρίση τής μεγάλης ημέρας·
.
Μερικοί λοιπόν διαβάζοντας τα παραπάνω χωρία της Γραφής και άλλα σχετικά με αυτά σχηματίζουν την εσφαλμένη αντίληψη ότι θα έλθει κάποια μέρα γενικής κρίσεως για όλους τους ανθρώπους. Ο όρος «ημέρα κρίσεως της οικουμένης» ή «κρίσης της μεγάλης ημέρας» δείχνει όχι ότι όλοι οι άνθρωποι θα κριθούν τον ίδιο καιρό και κάτω από τις ίδιες συνθήκες αλλ’ απλώς ότι όλοι θα περάσουν από κρίση. Όπως ο ορειβάτης συχνά αναφέρεται σε μία κορφή όταν θέλει κάτι να πει παρ’ όλο που γνωρίζει ότι ολόγυρα απ’ αυτήν υπάρχουν πολλές άλλες χαμηλότερες τις οποίες πρέπει να προσπεράσει για να φθάσει εκεί έτσι και ο Λόγος του Θεού ομιλεί για την «ημέρα κρίσεως» η οποία όμως αποτελείται απ’ τις διάφορες ώρες της που διαφέρει η μία από την άλλη.
…………….
Τρεις κρίσεις λοιπόν αφορούν προσωπικά τους ανθρώπους. Αυτές είναι:
1/. Η κρίση των αμαρτιών των πιστών.
Αυτή έγινε μια για πάντα στο Γολγοθά. Επί σταυρού ο αιώνιος Υιός του Θεού σήκωσε τις αμαρτίες του λαού του Θεού και κρίθηκε αυτός στη θέση τους. η τιμωρία τους ήταν θάνατος την οποία ο Χριστός πλήρωσε τελείως. Εγκαταλείφθηκε απ’ τον Πατέρα Του. Του οποίου οι οφθαλμοί είναι…
Αβακούμ 1:13
13 Τα μάτια σου είναι καθαρότερα, από το να βλέπεις τα πονηρά, και δεν μπορείς να βλέπεις επάνω στην ανομία.
Γιατί βλέπεις επάνω στους παράνομους, και σιωπάς, όταν ο ασεβής καταπίνει τον δικαιότερο απ' αυτόν;
Στην αγωνία του θανάτου Του έκραξε:
Ματθαίος 27:46
46 Και γύρω στην ένατη ώρα, ο Ιησούς αναβόησε με δυνατή φωνή, λέγοντας: «Ηλί, -Ηλί, λαμά σαβαχθανί;», δηλαδή, «Θεέ μου, Θεέ μου, για ποιον σκοπό με εγκατέλειψες;».
Οι αμαρτίες των πιστών του παρελθόντος , του παρόντος και του μέλλοντος εξιλεώθηκαν δια του θανάτου του Χριστού.
Η κρίσης αυτή είχε γενικό χαρακτήρα.
Κανείς άλλος απ’ τον Χριστό δεν θα μπορούσε να την κρατήσει ούτε υπάρχει ανάγκη να επαναληφθεί.
Έλυσε το πρόβλημα της αμαρτίας του Χριστιανού για πάντοτε. Καθιστά δυνατή τη συγχώρηση και την αιώνια ζωή.
Του εξασφαλίζει την είσοδο στον ουρανό. Ο Κύριος μας είπε;
ΙΩΑΝΝΗΣ 5:
24 Σας διαβεβαιώνω απόλυτα, ότι εκείνος που ακούει τον λόγο μου, και πιστεύει σ' αυτόν που με απέστειλε, έχει αιώνια ζωή, και σε κρίση δεν έρχεται, αλλά έχει ήδη μεταβεί από τον θάνατο στη ζωή.
ΑΜΗΝ ΚΥΡΙΕ ΜΟΥ Σ’ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
.
Καμία κρίσης θανάτου λοιπόν δεν περιμένει τους αληθινούς πιστούς. Ο Απ. Παύλος τονίζει την ίδια αλήθεια λέγοντα:
Ρωμαίους 8:1
1 Δεν υπάρχει, λοιπόν, τώρα καμιά κατάκριση για εκείνους που είναι στον Ιησού Χριστό, αυτούς που δεν περπατούν σύμφωνα με τη σάρκα, αλλά σύμφωνα με το Πνεύμα.
.
2/. Η κρίσης για τα βραβεία.
Οι αμαρτίες των πιστών έχουν για πάντα εξαλειφθεί από προσώπου Θεού. Ο Χριστός πλήρωσε την τιμωρία τους και τώρα πια έχουν τελείως ξεχασθεί. Εν τούτοις γράφοντας ο Απ. Παύλος στους χριστιανούς τους δηλώνει: «ότι πρέπει…»
Β΄ Κορινθίους 5:10 Επειδή, πρέπει όλοι να εμφανιστούμε μπροστά στο βήμα τού Χριστού, ώστε κάθε ένας να ανταμειφθεί σύμφωνα με εκείνα που έπραξε διαμέσου
Ρωμαίους 14:10
14 Ξέρω και είμαι πεπεισμένος στον Κύριο Ιησού, ότι τίποτε δεν υπάρχει ακάθαρτο από μόνο του, παρά σ' εκείνον που στοχάζεται κάτι ότι είναι ακάθαρτο, σ' εκείνον είναι ακάθαρτο.
.
Μήπως αυτό σημαίνει ότι κάποια μέρα θα εγερθεί και πάλι το ζήτημα της αμαρτίας των πιστών; Μήπως το έργο της Σωτηρίας δεν έχει τελειώσει ακόμα; Οι Γραφές δεν αφήνουν καμιά αμφιβολία γύρω από τα θέματα αυτά. Οι αμαρτίες του Χριστιανού έχουν κριθεί και μονίμως τακτοποιηθεί. Αλλά τον περιμένει βραβείο αν αυτός έμεινε πιστός στον Κύριο του.
Κάθε ένας που έχει δεχθεί τον Χριστό ως Σωτήρα του οπωσδήποτε θα περάσει στην αιωνιότητα στους Ουρανούς. Όμως μερικοί Χριστιανοί έχουν πραγματοποιήσει στη ζωή τους πολλά περισσότερα από άλλους .Προσευχόντουσαν Υπηρετούσαν το έργο του Κυρίου δεν έλειπαν ποτέ από την λατρεία της εκκλησίας έδιναν την μαρτυρία τους στους ανθρώπους ζούσαν μια ζωή αυταπαρνήσεως και θυσίας. Ο Θεός λοιπόν δεν είναι να μην έχει εκτιμήσει την αφιέρωση τους αυτή.
Ο Χριστός είναι το μόνο θεμέλιο.
Α΄ Κορινθίους 3:10 —11—
10 Εγώ, σύμφωνα με τη χάρη τού Θεού, που μου δόθηκε, σαν σοφός αρχιτέκτονας, έβαλα το θεμέλιο· άλλος, όμως, οικοδομεί επάνω σ' αυτό· κάθε ένας, πάντως, ας βλέπει πώς οικοδομεί επάνω σ' αυτό.
11 Επειδή, άλλο θεμέλιο δεν μπορεί να βάλει κανένας, παρά εκείνο που έχει τεθεί, το οποίο είναι ο Ιησούς Χριστός.
..
Πάνω σ’ αυτό μερικοί έχουν κτίσει οικοδομήματα από ασήμι από πολύτιμες πέτρες…
Α΄ Κορινθίους 3:14
14 Αν το έργο κάποιου που οικοδόμησε μένει, θα πάρει μισθό·
Να μελετήσουμε από το Α΄ Κορινθίους 3:10—έως—15
(κι εγώ το βάζω όλο για να βοηθήσω να διαβαστεί )
Α΄ Κορινθίους 3: 10 Εγώ, σύμφωνα με τη χάρη τού Θεού, που μου δόθηκε, σαν σοφός αρχιτέκτονας, έβαλα το θεμέλιο· άλλος, όμως, οικοδομεί επάνω σ' αυτό· κάθε ένας, πάντως, ας βλέπει πώς οικοδομεί επάνω σ' αυτό.
11 Επειδή, άλλο θεμέλιο δεν μπορεί να βάλει κανένας, παρά εκείνο που έχει τεθεί, το οποίο είναι ο Ιησούς Χριστός. 12 Και αν κάποιος οικοδομεί επάνω σε τούτο το θεμέλιο, χρυσάφι, ασήμι, πολύτιμες πέτρες, ξύλα, χορτάρι, καλαμιά·
13 καθενός το έργο θα φανερωθεί· επειδή, η ημέρα θα το φανερώσει· δεδομένου ότι, αποκαλύπτεται με φωτιά· και η φωτιά θα δοκιμάσει ποιο είναι το έργο τού καθενός.
14 Αν το έργο κάποιου που οικοδόμησε μένει, θα πάρει μισθό· 15 αν το έργο κάποιου κατακαεί, θα ζημιωθεί· αυτός, όμως, θα σωθεί, αλλά με τέτοιον τρόπο, σαν μέσα από φωτιά.
Αντιθέτως άλλοι χριστιανοί έχουν κτίσει σ’ αυτό οικοδομήματα από ξύλα χόρτο καλάμι .
Α΄ Κορινθίους 3:12 Και αν κάποιος οικοδομεί επάνω σε τούτο το θεμέλιο, χρυσάφι, ασήμι, πολύτιμες πέτρες, ξύλα, χορτάρι, καλαμιά·
Εφ’ όσον η φωτιά θα το δοκιμάσει το έργο του καθενός τα έργα αυτών (των τελευταίων)θα κατακαούν . Αντί να λάβουν κάποιο βραβείο θα βγουν ζημιωμένοι κι αυτοί οι ίδιοι θα σωθούν ως δια πυρός.
Α΄ Κορινθίους 3: 15 αν το έργο κάποιου κατακαεί, θα ζημιωθεί· αυτός, όμως, θα σωθεί, αλλά με τέτοιον τρόπο, σαν μέσα από φωτιά.
.
Κανείς χριστιανός δεν μπορεί να συμπεράνει έστω και μια Στιγμή μόνο ότι επειδή η κρίσης της αμαρτίας που έγινε στο Γολγοθά του εγγυάται την είσοδο στον ουρανό, άρα μπορεί αυτός να ζει όπως θέλει και να κάνει ότι του αρέσει. Ας μάθει λοιπόν κάθε άνθρωπος που ομολογεί τον Χριστό ότι τα έργα του κάποια μέρα θα κριθούν είτε προς όφελος του είτε προς ζημία του.
Λουκάς 12:47-48 Και εκείνος ο δούλος, που γνώρισε το θέλημα του κυρίου του, αλλά δεν ετοίμασε ούτε έκανε σύμφωνα με το θέλημά του, θα δαρθεί πολύ.
48 Αλλά, όποιος, ενώ δεν γνώρισε, όμως έπραξε άξια δαρμών, θα δαρθεί λίγο. Και σε όποιον δόθηκε πολύ, πολύ θα ζητηθεί απ' αυτόν· και σε όποιον είναι εμπιστευμένο πολύ, περισσότερο θα απαιτήσουν απ' αυτόν.
Το βήμα του Χριστού προορίζεται μόνο για τους πιστούς.
Θα στηθεί δε κατά την έλευση του Κυρίου. Ο Ιωάννης αναφέρει τη σχετική του Χριστού υπόσχεση την οποία ο Ίδιος έδωσε:
Αποκάλυψη 22:12 Και δέστε, έρχομαι γρήγορα· και ο μισθός μου είναι μαζί μου, για να αποδώσω σε κάθε έναν όπως θα είναι το έργο του.
Ο Χριστός ίσως κάποια στιγμή απ’ αυτές που διατρέχουμε εμφανιστεί. Πόσο προσεκτικοί θα πρέπει να είμαστε :
Β΄ Ιωάννου 1:8 Προσέχετε στον εαυτό σας, για να μη χάσουμε αυτά που εργαστήκαμε, αλλά να απολαύσουμε ολόκληρο τον μισθό.
Ματθαίος 5:12 Χαίρεστε και αγάλλεστε, επειδή ο μισθός σας είναι πολύς στους ουρανούς· έτσι, εξάλλου, έθεσαν υπό διωγμό τούς προφήτες πριν από σας. Ματθαίος 16:27 Επειδή, ο Υιός τού ανθρώπου πρόκειται ν’ άρθει μέσα στη δόξα τού Πατέρα του μαζί με τους αγγέλους του· και τότε θα αποδώσει στον καθέναν σύμφωνα με την πράξη του. Λουκάς 14:14 Και θα είσαι μακάριος· επειδή, δεν έχουν να σου ανταποδώσουν· δεδομένου ότι, η ανταπόδοση θα γίνει σε σένα κατά την ανάσταση των δικαίων.
.
3/. Η κρίσης των απίστων
Αυτή είναι η κρίσης του Μεγάλου λευκού Θρόνου. Όλοι οι άπιστοι όλων των αιώνων θα σταθούν μπροστά σ’ αυτή τη δικαστική έδρα.
Προτού σχηματιστούν οι νέοι ουρανοί και η νέα γη τα μνημεία θα παραδώσουν τα σώματα και ο Άδης θα παραδώσει τα πνεύματα όλων εκείνων που πέθαναν άπιστοι κι οι οποίοι τρέμοντας θα σταθούν μπροστά στο μεγαλειώδες δικαστήριο του Θεού.
Τα βιβλία θα ανοιχτούν.
Αποκάλυψης 20:11--15
11 ΚΑΙ είδα έναν μεγάλο λευκό θρόνο, κι αυτόν που κάθεται επάνω σ' αυτόν, από το πρόσωπο του οποίου έφυγε η γη και ο ουρανός· και δεν βρέθηκε τόπος γι' αυτά·
12 και είδα τούς νεκρούς, μικρούς και μεγάλους, να στέκονται μπροστά στον Θεό, και ανοίχθηκαν τα βιβλία· και ανοίχθηκε ένα άλλο βιβλίο, που είναι τής ζωής· και κρίθηκαν οι νεκροί από τα γραμμένα μέσα στα βιβλία, σύμφωνα με τα έργα τους.
13 Και η θάλασσα έδωσε τους νεκρούς που ήσαν μέσα σ' αυτή, και ο θάνατος και ο Άδης έδωσαν τους νεκρούς, που ήσαν μέσα σ' αυτούς· και κρίθηκαν κάθε ένας σύμφωνα με τα έργα τους.
14 Και ο θάνατος και ο Άδης ρίχθηκαν στη λίμνη τής φωτιάς· αυτός είναι ο δεύτερος θάνατος.
15 Και όποιος δεν βρέθηκε γραμμένος στο βιβλίο τής ζωής, ρίχθηκε στη λίμνη τής φωτιάς.
..
Και θα διαβαστούν οι μαύρες σελίδες των αμαρτιών των ανθρώπων. Καμία υπεράσπισης δεν θα ακουστεί καμία μετάνοια δεν θα γίνει δεκτή καμία δικαιολογία δεν θα προταθεί. Η απόφασης θα αναγγελθεί και τότε η δίκη θα θεωρηθεί λήξασα.
«Ο δεύτερος θάνατος» η λίμνη του πυρός θα περιμένει πια όλους εκείνους που στη ζωή αυτή επιμόνως γύριζαν τα νώτα τους εις τον Θεό και περιφρονούσαν τη θαυμάσια προσφορά της λυτρωτικής Του αγάπης.
Είθε εμείς οι Χριστιανοί να είμαστε πιστοί στην υπηρεσία του Ευαγγελίου προτρέποντας ή ακόμα και ικετεύοντας τους ανθρώπους να συμφιλιωθούν με τον Χριστό.
Κορινθίους Β' 5: 11 Ξέροντας, λοιπόν, τον φόβο τού Κυρίου, πείθουμε μεν τους ανθρώπους, στον Θεό, όμως, είμαστε φανεροί· ελπίζω, μάλιστα, ότι και στις συνειδήσεις σας είμαστε φανεροί.
.
Ας επιδιώκουμε να τους πείθουμε περί της αγάπης Του.
Για να φέρνει δε κάποιο αποτέλεσμα σ’ αυτούς η μαρτυρία μας ας προσέχουμε να ζούμε μια μετρημένη και αυστηρή ζωή.
Α΄ Κορινθίους 11:31 Επειδή, αν διακρίναμε τον εαυτό μας, δεν θα κρινόμασταν.
Θα αποφεύγαμε την αυστηρότητα της θείας παιδαγωγικής στην παρούσα ζωή και βρισκόμασταν σε θέση να ομολογούμε αποτελεσματικά τον Κύριο που αγαπούμε

Αμήν

Στνεχιζεται