4-10-2022-



ΔΟΞΑΣΜΕΝΟ ΤΟ Όνομα του Κυρίου μας μετα απο τις 26-9-2022-που πέρασα απο στενοχώρια ο Κυριος δεν με άφησε να βυθιστώ σε απελπισία. Το χέρι του ηταν επάνω μου και συνεχίζει να είναι.

Β΄ Η Ανάγκη Της Αναλήψεως

Ο Λουκάς μας λέγει ότι: Λουκάς 24: 25—27

25 Κι αυτός είπε σ' αυτούς: Ω, ανόητοι και βραδείς στην καρδιά στο να πιστεύετε σε όλα όσα μίλησαν οι προφήτες·26 δεν έπρεπε ο Χριστός να τα πάθει αυτά, και να μπει μέσα στη δόξα του;

27 Και αφού άρχισε από τον Μωυσή και από όλους τούς προφήτες, τους εξηγούσε τα γραμμένα για τον εαυτό του σε όλες τις γραφές.

Συν τω χρόνο το Άγιο Πνεύμα ήλθε να εφοδιάσει τους μαθητές με δύναμη η οποία ερμήνευσε και επιβεβαίωσε μέσα τους τις βασικές αλήθειες της αποκαλύψεως του Θεού και τους ικάνωσε να δώσουν την ακριβή και νοήμονα μαρτυρία της πίστεως των στον κόσμο. Ο ιστορικός Ιησούς τον οποίο οι μαθητές προσωπικά γνώριζαν τους δίδαξε ότι είχαν ανάγκη να γνωρίσουν.

3/. Αργοπόρησε την ανάληψη Του για να παρεμποδίσει την πλάνη στην ερμηνεία της περί του προσώπου Του και του έργου Του και που σκοπό είχε να ανατρέψει την πίστη των αποστόλων στις Γραφές. Είχε πη στους μαθητές Του ότι όσα το Άγιο Πνεύμα:

Ιωάννης 14:26

26 Και ο Παράκλητος, το Πνεύμα το Άγιο, που ο Πατέρας θα στείλει στο όνομά μου, εκείνος θα σας τα διδάξει όλα, και θα σας υπενθυμίσει όλα όσα είπα προς εσάς.

.

Τις σαράντα αυτές ημέρες που δαπάνησε μαζί τους Του δόθηκε η ευκαιρία να συμπληρώσει τις οδηγίες Του προς αυτούς και να προετοιμάσει το δρόμο της καθόδου του Αγίου Πνεύματος.

Β΄ Η Ανάγκη Της Αναλήψεως

Γιατί ήταν ανάγκη να αναληφθεί ο Κύριος στους ουρανούς;

1/. Οι ουρανοί ήταν η κατοικία Του και ο τόπος απ’ τον οποίο είχε έλθει.

Ιωάννης 8:14

14 Ο Ιησούς αποκρίθηκε και τους είπε: Και αν εγώ δίνω μαρτυρία για τον εαυτό μου, η μαρτυρία μου είναι αληθινή· επειδή, ξέρω από πού ήρθα, και πού πηγαίνω· εσείς, όμως, δεν ξέρετε από πού έρχομαι και πού πηγαίνω.

……

Ο αναστημένος Χριστός δεν θα μπορούσε πια να παραμείνει πάνω στη μολυσμένη και αμαρτωλή γη. Πήγε ξανά στη θέση απ την οποία είχε έλθει σύμφωνα και με την προφητεία Του:

Ιωάννης 8:21—23

21 Ο Ιησούς, λοιπόν, είπε πάλι προς αυτούς: Εγώ πηγαίνω, και θα με ζητήσετε, και θα πεθάνετε μέσα στην αμαρτία σας. Όπου εγώ πηγαίνω, εσείς δεν μπορείτε ν’ αρθείτε.

22 Έλεγαν, λοιπόν, οι Ιουδαίοι: Μήπως θέλει να θανατώσει τον εαυτό του, και γι' αυτό λέει: Όπου εγώ πηγαίνω, εσείς δεν μπορείτε ν’ αρθείτε;

23 Και τους είπε: Εσείς είστε εκ των κάτω, εγώ είμαι εκ των άνω. Εσείς είστε από τούτο τον κόσμο, εγώ δεν είμαι από τούτο τον κόσμο.

..

2/. Οι Προφητικές Του δηλώσεις ότι θα ανασταινόταν στους ουρανούς έπρεπε να εκπληρωθούν.

Ιωάννης 14: 28

28 Ακούσατε ότι εγώ σας είπα: Πηγαίνω και έρχομαι προς εσάς. Αν με αγαπούσατε, θα χαιρόσασταν ότι είπα: Πηγαίνω προς τον Πατέρα· επειδή, ο Πατέρας μου είναι μεγαλύτερός μου.

Ιωάννης 16:5

5 Και τώρα πηγαίνω σ' εκείνον που με απέστειλε, και κανένας από σας δεν με ρωτάει: Πού πηγαίνεις;

Ιωάννης 20:17

17 Ο Ιησούς λέει σ' αυτήν: Μη με αγγίζεις· επειδή, δεν ανέβηκα ακόμα προς τον Πατέρα μου· αλλά, πήγαινε στους αδελφούς μου, και πες τους: Ανεβαίνω προς τον Πατέρα μου και Πατέρα σας, και Θεό μου και Θεό σας.

3/. Κατά το θείο σχέδιο, η κάθοδος του Αγίου Πνεύματος θα επακολουθούσε της αναλήψεως του Χριστού στους ουρανούς:

Ιωάννης 16:7

7 Εγώ, όμως, σας λέω την αλήθεια· σας συμφέρει να αναχωρήσω εγώ· επειδή, αν δεν αναχωρήσω, ο Παράκλητος δεν θάρθει σε σας· αλλά, αφού αναχωρήσω, θα τον στείλω σε σας.

4/. Η ανάληψης του Χριστού προαπαιτούνταν για τη συνέχιση του έργου Του

Ιωάννης 14: 2—3

2 Στο σπίτι τού Πατέρα μου υπάρχουν πολλά οικήματα· ειδάλλως, θα σας έλεγα· πηγαίνω να σας ετοιμάσω τόπο.

3 Και αφού πάω και σας ετοιμάσω τόπο, έρχομαι πάλι, και θα σας παραλάβω κοντά σε μένα, για να είστε κι εσείς, όπου είμαι εγώ.

Στο διάστημα μεταξύ αναλήψεως και Δευτέρα ελεύσεως Του θα έπρεπε να ετοιμάσει τόπον στους ουρανούς δια τους αγίους Του. τώρα δε μ’ αυτό ακριβώς ασχολείται.

5/. Ο Ιησούς Χριστός ως ο Αρχιερέας μας έχοντας ήδη προσφέρει τον Εαυτό Του επί του σταυρού για τις αμαρτίες μας τώρα εμφανίζεται ενώπιον του Θεού μεσιτεύοντας για μάς. Και προφανώς δεν θα μπορούσε ν’ ασκεί τα καθήκοντα Του αυτά σήμερα αν δεν είχε αναληφθεί στους ουρανούς.

Αλλά τώρα ευρισκόμενος στα δεξιά του Θεού εκτελεί χρέη Μεσίτου μας ενώπιον του Πατέρα.

ΕΒΡΑΙΟΥΣ 8:1—2

1 Η ΣΥΝΟΨΙΣΕΙ, όμως, όλων αυτών που λέγονται είναι τούτη: Έχουμε τέτοιου είδους αρχιερέα, ο οποίος κάθησε στα δεξιά τού θρόνου τής μεγαλοσύνης μέσα στους ουρανούς,

2 λειτουργός στα άγια, και στην αληθινή σκηνή, την οποία ο Κύριος κατασκεύασε, και όχι άνθρωπος.



Γ΄ Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΗΣ ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ


1/. Εκείνος που αναλήφθηκε ήταν Θεάνθρωπος. Η όλη προσωπικότητα του Χριστού αναλήφθηκε όχι μόνο ο Θείος Υιός ή μόνο ο άνθρωπος Ιησούς. Ανέβηκε στους ουρανούς μ’ ένα αναστημένο ανθρώπινο σώμα το οποίο ηγέρθη εκ του τάφου ακέραιο και άφθαρτο. Ποτέ δεν θα παραιτηθεί της ανθρώπινης Του φύσεως διότι θα παραμένει πάντοτε και Θεός και Άνθρωπος.

2/. Η ανάληψης ήταν μια πραγματική αναχώρησης από τη γη αυτή και μια πραγματική είσοδος στους ουρανούς.

Ο Ιησούς πέρασε από τον ορατό κόσμο στον αόρατο στον αιώνιο και μόνιμο κόσμο.

Πράξεις 1: 10—11

10 Και ενώ αυτοί εξακολουθούσαν να ατενίζουν στον ουρανό, καθώς αυτός ανέβαινε, ξάφνου, δύο άνδρες με λευκά ενδύματα στάθηκαν κοντά τους·

11 οι οποίοι και είπαν: Άνδρες Γαλιλαίοι, γιατί στέκεστε κοιτάζοντας στον ουρανό; Αυτός ο Ιησούς, που αναλήφθηκε από σας στον ουρανό, θάρθει έτσι, με τον ίδιο τρόπο που τον είδατε να πορεύεται στον ουρανό.

έφυγε αναλήφθηκε οι ουρανοί είναι τόπος όπου πήγε. Όλα αυτά είναι τελείως βέβαια.

3/. Η ανάληψης ήταν ορατή και όχι μυστική. Άνθρωποι την είδαν απ’ την αρχή ως το τέλος

Πράξεις 1: 10—11

10 Και ενώ αυτοί εξακολουθούσαν να ατενίζουν στον ουρανό, καθώς αυτός ανέβαινε, ξάφνου, δύο άνδρες με λευκά ενδύματα στάθηκαν κοντά τους·

11 οι οποίοι και είπαν: Άνδρες Γαλιλαίοι, γιατί στέκεστε κοιτάζοντας στον ουρανό; Αυτός ο Ιησούς, που αναλήφθηκε από σας στον ουρανό, θάρθει έτσι, με τον ίδιο τρόπο που τον είδατε να πορεύεται στον ουρανό.

Η μετάθεσης του σώματος του Χριστού από έναν τόπο σ’ έναν άλλο δεν είναι μια απλή ιδέα αλλά ένα ουσιαστικό γεγονός.

Τα γεγονότα δε και όχι οι ιδέες είναι εκείνα που στερεώνουν κάποια διδασκαλία.

Ότι διάφοροι άνθρωποι είδαν να γίνεται εμπρός στα μάτια τους ήταν το περιεχόμενο της μαρτυρίας των. Ένα κοινό γνώρισμα υπάρχει μεταξύ της αναλήψεως και της δευτέρας ελεύσεως του Χριστού. Όπως αναλήφθηκε προσωπικώς ορατώς και εν δυνάμει έτσι ακριβώς και θα ξανάρθει. Όπως δηλαδή εθεάθη από τους μαθητές Του ενώ ανέβαινε στον ουρανό.

Πράξεις 1: 10—11

10 Και ενώ αυτοί εξακολουθούσαν να ατενίζουν στον ουρανό, καθώς αυτός ανέβαινε, ξάφνου, δύο άνδρες με λευκά ενδύματα στάθηκαν κοντά τους·

11 οι οποίοι και είπαν: Άνδρες Γαλιλαίοι, γιατί στέκεστε κοιτάζοντας στον ουρανό; Αυτός ο Ιησούς, που αναλήφθηκε από σας στον ουρανό, θάρθει έτσι, με τον ίδιο τρόπο που τον είδατε να πορεύεται στον ουρανό.

έφυγε αναλήφθηκε οι ουρανοί είναι τόπος όπου πήγε. Όλα αυτά είναι τελείως βέβαια.

..

Δ΄ Ο ΑΝΑΛΗΦΘΕΙΣ ΧΡΙΣΤΟΣ

1/. Έχοντας πια αναληφθεί ο Κύριος μας βρίσκεται τώρα στα δεξιά του Πατέρα Του. αυτή η θέσης την οποία κατέχει είναι μία θέσης δυνάμεως.

Α΄ Πέτρου 3:

21 αντίτυπο του οποίου σώζει σήμερα κι εμάς το βάπτισμα, (όχι η αποβολή τής ακαθαρσίας τής σάρκας, αλλά η μαρτυρία τής αγαθής συνείδησης προς τον Θεό), διαμέσου τής ανάστασης του Ιησού Χριστού.

22 Ο οποίος είναι στα δεξιά τού Θεού, καθώς πορεύτηκε στον ουρανό, και στον οποίο υποτάχθηκαν άγγελοι και εξουσίες και δυνάμεις.

.

Είναι επίσης μία θέσης αξιοπρέπειας.

Εφεσίους 1:20—23

20 την οποία (ο Θεός) ενέργησε στον Χριστό, καθώς τον ανέστησε από τους νεκρούς· και τον κάθισε στα δεξιά του στα επουράνια,

21 πιο πάνω από κάθε αρχή και εξουσία, και δύναμη και κυριότητα, και κάθε όνομα που ονομάζεται, όχι μονάχα σε τούτο τον αιώνα, αλλά και στον μέλλοντα·

22 και υπέταξε τα πάντα κάτω από τα πόδια του· και τον έδωσε ως κεφαλή πιο πάνω από όλους στην εκκλησία,

23 η οποία είναι το σώμα του, το πλήρωμα εκείνου που, σε όλα, γεμίζει με πληρότητα τα πάντα. Επίσης

Εβραίους 1: 1—3

1 Ο ΘΕΟΣ, τον παλιό καιρό, αφού, πολλές φορές και με πολλούς τρόπους, μίλησε στους πατέρες μας διαμέσου των προφητών, σ' αυτές τις έσχατες ημέρες μίλησε σε μας διαμέσου τού Υιού,

2 τον οποίο έθεσε κληρονόμο των πάντων, διαμέσου τού οποίου έκανε και τους αιώνες·

3 αυτός, που είναι το απαύγασμα της δόξας και ο χαρακτήρας τής υπόστασής του, και βαστάζει τα πάντα με τον λόγο τής δύναμής του, αφού διαμέσου τού εαυτού του έκανε καθαρισμό των αμαρτιών μας, κάθισε στα δεξιά τής μεγαλοσύνης στα υψηλά·

Κολοσσαείς 3: 1—4

1 Αν, λοιπόν, συναναστηθήκατε μαζί με τον Χριστό, τα άνω ζητάτε, όπου είναι ο Χριστός καθισμένος στα δεξιά τού Θεού.

2 Τα άνω φρονείτε, όχι αυτά που είναι επάνω στη γη.

3 Επειδή, πεθάνατε, και η ζωή σας είναι κρυμμένη μαζί με τον Χριστό μέσα στον Θεό.

4 Όταν ο Χριστός, η ζωή μας, φανερωθεί, τότε κι εσείς θα φανερωθείτε μαζί του μέσα σε δόξα.

Επίσης μία θέση δόξας.


Λουκάς 24:26

25 Κι αυτός είπε σ' αυτούς: Ω, ανόητοι και βραδείς στην καρδιά στο να πιστεύετε σε όλα όσα μίλησαν οι προφήτες·

26 δεν έπρεπε ο Χριστός να τα πάθει αυτά, και να μπει μέσα στη δόξα του;

27 Και αφού άρχισε από τον Μωυσή και από όλους τούς προφήτες, τους εξηγούσε τα γραμμένα για τον εαυτό του σε όλες τις γραφές.

2/. Ο Θεός Πατέρας Του έδωσε όνομα υπέρ παν όνομα.

Φιλιππησίους 2:9—10—11

9 Γι' αυτό, και ο Θεός τον υπερύψωσε, και του χάρισε όνομα, που είναι το όνομα πάνω από κάθε άλλο·

10 ώστε στο όνομα του Ιησού να λυγίσει κάθε γόνατο επουρανίων και επιγείων και καταχθονίων·

11 και κάθε γλώσσα να ομολογήσει ότι ο Ιησούς Χριστός είναι Κύριος, σε δόξα τού Πατέρα Θεού.

.

Η δύναμης του Ιησού εκτείνεται σε γη και ουρανό. Ο Χριστός είναι Κύριος πάντων και επί πάντων.

3/. Το μυστήριο του αναληφθέντος Θεανθρώπου έγκειται στο ότι Αυτός είναι πάντοτε και Θεός και Άνθρωπος. Ως άνθρωπος νοιώθει ακόμα ανθρώπινα συναισθήματα έχει ακόμα συνείδηση των αδυναμιών μας. Γνωρίζει τι θα πει τρυφερότητα αγάπη ευσπλαχνία υπομονή. Όμως συγχρόνως εν Αυτώ:

Κολοσσαεις 2:6—7

6 Όπως, λοιπόν, παραλάβατε τον Ιησού Χριστό, τον Κύριο, περπατάτε ενωμένοι μ' αυτόν,

7 ριζωμένοι και εποικοδομούμενοι σ' αυτόν, και στερεωμένοι στην πίστη, όπως διδαχθήκατε, περισσεύοντας σ' αυτή με ευχαριστία.

4/. Έχοντας πια αναληφθεί, Αυτός είναι η κεφαλή του σώματος Του της Εκκλησίας.

Κολοσσαείς 1:15—18—20

15 ο οποίος είναι εικόνα τού αόρατου Θεού, πρωτότοκος κάθε κτίσης·

16 επειδή, διαμέσου αυτού κτίστηκαν τα πάντα, αυτά που είναι μέσα στους ουρανούς κι αυτά που είναι επάνω στη γη, τα ορατά και τα αόρατα, είτε θρόνοι είτε κυριότητες είτε αρχές είτε εξουσίες, τα πάντα κτίστηκαν διαμέσου αυτού και γι' αυτόν·

17 κι αυτός είναι πριν από όλα, και όλα συντηρούνται διαμέσου αυτού·

18 κι αυτός είναι η κεφαλή τού σώματος, της εκκλησίας· ο οποίος είναι αρχή, πρωτότοκος από τους νεκρούς, για να γίνει αυτός πρωτεύων σε όλα.

19 Επειδή, ο Πατέρας ευδόκησε μέσα σ' αυτόν να κατοικήσει ολόκληρο το πλήρωμα,

20 και διαμέσου αυτού, να συμφιλιώσει τα πάντα με τον εαυτό του, αφού ειρηνοποίησε διαμέσου τού αίματος του σταυρού του, διαμέσου αυτού, είτε αυτά που είναι επάνω στη γη είτε αυτά που είναι μέσα στους ουρανούς.

5/. Ο Χριστός τώρα βασιλεύει απ’ του ουρανούς και θα συνεχίσει το έργο της μεσιτείας και της διακυβερνήσεως που κάνει μέχρις ότου το τελειώσει.

Α΄ Κορινθίους 15:25—26—27 —28--

25 Επειδή, πρέπει να βασιλεύει, μέχρις ότου βάλει όλους τούς εχθρούς του κάτω από τα πόδια του·

26 τελευταίος εχθρός καταργείται ο θάνατος.

27 Επειδή, «όλα τα υπέταξε κάτω από τα πόδια του»· και όταν πει ότι όλα είναι υποταγμένα, είναι φανερό ότι εξαιρείται αυτός που υπέταξε σ' αυτόν τα πάντα.

28 Και όταν τα πάντα υποταχθούν σ' αυτόν, τότε και ο ίδιος ο Υιός θα υποταχθεί σ' εκείνον ο οποίος υπέταξε σ' αυτόν τα πάντα, ώστε να είναι ο Θεός τα πάντα, σε όλα.

Εβραίους 2: 8

8 όλα τα υπέταξες κάτω από τα πόδια του»· επειδή, καθώς υπέταξε σ' αυτόν τα πάντα, δεν άφησε τίποτε ανυπότακτο σ' αυτόν. Τώρα, όμως, δεν βλέπουμε να είναι ακόμα τα πάντα υποταγμένα σ' αυτόν.

.

Ο Κύριος μας έχει ήδη υποσκάψει το κράτος του Σατανά. Το

θηρίο έχει πληγωθεί θανάσιμα και το τέλος του είναι βέβαιο.

Αλλά η τελική νίκη του Χριστού εναντίον του κακού ακόμη είναι δεν είναι εμφανής. Οπωσδήποτε όμως θα γίνει πραγματικότητα προ του τέλους αυτού του πονηρού αιώνος.

Βασιλείς και βασιλείες ακμάζουν και παρακμάζουν αλλ’ ο Χριστός έχει ένα βασίλειο το οποίο θα διατηρείται αιωνίως επειδή κι Αυτός είναι αιώνιος.

6/. Ο Χριστός μεσιτεύει στους ουρανούς για τους αγίους.

Ρωμαίους 8:33—34—35

33 Ποιος θα κατηγορήσει τούς εκλεκτούς τού Θεού; Ο Θεός είναι αυτός που τους ανακηρύσσει δίκαιους.

34 Ποιος θα είναι εκείνος που τους κατακρίνει; Ο Χριστός είναι αυτός που πέθανε, επιπλέον δε και αναστήθηκε, ο οποίος και είναι στα δεξιά τού Θεού, ο οποίος και μεσιτεύει για μας.

35 Ποιος θα μας χωρίσει από την αγάπη τού Χριστού; Θλίψη ή στενοχώρια ή διωγμός ή πείνα ή γυμνότητα ή κίνδυνος ή μάχαιρα;

Εβραίους 9:24

24 Επειδή, ο Χριστός δεν μπήκε μέσα σε χειροποίητα άγια, αντίτυπα των αληθινών, αλλά στον ίδιο τον ουρανό, για να εμφανιστεί τώρα μπροστά στον Θεό για χάρη μας·

.

Αυτήν ακριβώς τη στιγμή ο Ιησούς προσεύχεται για τους δικούς Του και συνηγορεί στον Θεό υπέρ αυτών. Να μια βαθειά πηγή ευλογίας και συνεχούς ενθαρρύνσεως για τα παιδιά του Θεού! Αμήν.