4-10-2022-

Από το σπίτι μου η δυση του Ήλιου


Με την χαρη του Κυριου μας ας ξαναδούμε την ελπίδα της ελεύσεως του Κυριου μας.

Η Δευτέρα Έλευσης Του Χριστού

Μερος=25=

Η Δευτέρα Έλευσης Του Χριστού

Η πρώτη έλευσης του Χριστού αποτελούν αντικείμενο πίστεως των Χριστιανών όλων των αιώνων. Η μαρτυρία τους είναι ότι ο «Θεός εφανερώθει εν σαρκί» στο πρόσωπο του Κυρίου Ιησού Χριστού και ότι αναληφθείς Κύριος τους θα έλθει πάλι κάποια μέρα. Όλοι οι ανά τους αιώνας Χριστιανοί που άντλησαν την πίστιν τους από βιβλική αποκάλυψη έχουν συμφωνήσει στο ότι η πρώτη Του εμφάνισης έγινε εν ταπεινώσει και ότι η Δευτέρα θα γίνει εν δυνάμει και με μεγάλη δόξα.

Αυτή όμως η Δευτέρα πεποίθησης θα πρέπει να αποσαφηνιστεί. Διότι πρέπει όλοι μας να παραδεχτούμε ότι εντός του πλαισίου αυτής πεποιθήσεως έχουν δημιουργηθεί μεγάλες διαφορές γνωμών όσον αφορά τον ερχομό του Κυρίου μας. Οι διάφορες βέβαια σχολές συμφωνούν μεταξύ τους στο ότι θα έλθει ξανά. Αλλά διαφωνούν ριζικά πάνω σε πολλά άλλα σημεία ένα των οποίων είναι κι εκείνο που έχει σχέση με το ζήτημα της χιλιετούς βασιλείας.

Ο κάθε Χριστιανός θα πρέπει να είναι προσεκτικός στις κρίσεις του για εκείνους εκ των αδελφών του που διαφωνούν μαζί του στο ζήτημα της χιλιετηρίδας και πολύ ανεκτικός προς αυτούς. Διότι η ύπαρξης αντιθέτων γνωμών επί θέματος όχι ουσιαστικής σημασίας δεν πρέπει να γίνεται αιτία ψυχράνσεως μεταξύ των χριστιανών.

......

Α΄ Οι Τρεις Κυριότερες Απόψεις Επί Του Ζητήματος Της Δευτέρας Ελεύσεως Του Κυρίου Μας

1/. Η άποψης της μετά την χιλιετηρίδα ελεύσεως.

Αυτή ήταν πολύ διαδεδομένη προ εκατόν περίπου ετών και πιστευόταν από πολλούς θεολόγους αρχηγούς διαφόρων δογμάτων. Η κύρια γραμμή της απόψεως αυτής είναι ο γυρισμός του Κυρίου μας θα ακολουθήσει της χιλιετηρίδας μάλλον παρά να προηγηθεί αυτής. Ο Ιησούς κατ’ αυτήν θα έλθει στο τέλος μιας γήινης χιλιετηρίδας η οποία θα είναι μια χρυσή περίοδος ειρήνης και ευημερίας. Η περίοδος αυτή θα εισαχθεί δια της θείας παρεμβάσεως άσχετης με το γεγονός της ελεύσεως του Κυρίου. Πρέπει δε και πάλιν να τονισθεί ότι η άποψης αυτή δέχεται και διδάσκει την αλήθεια ότι ο Χριστός θα έλθει προσωπικά στο τέλος αυτής της χιλιετηρίδας.

Η θεωρεία αυτή έχει διαδοθεί και αναγνωριστεί από πολλούς εντός του εικοστού αιώνος. Διαπνέεται από μια αισιοδοξία για το μέλλον της ιστορίας του κόσμου και κατά έναν πρόχειρο τρόπο επιδιώκει να θεωρηθεί ως μία εσχατολογική αντίληψης. «Κατ’ αυτήν κάθε μέρα που περνά τα πράγματα βαδίζουν προς το καλύτερο». Όμως δύο παγκόσμιοι πόλεμοι μέσα σε τριάντα χρόνια έχουν γκρεμίσει αυτή την ιδέα της αναπόφευκτης προόδου του κόσμου και η θεωρεία της μετά την χιλιετηρίδα ελεύσεως έχει ήδη εγκαταλειφθεί από ένα μεγάλο αριθμό οπαδών της. Οπωσδήποτε όμως μία μεγάλη ερώτησης παραμένει αναπάντητη. Κι αυτή είναι το εάν η θεωρεία μπορεί να στηριχθεί πάνω σε βιβλικές διακηρύξεις. Σ’ αυτό δε το σημείο οι αντιφρονούντες προς τη θεωρία αυτή πιστεύουν ότι είναι ελλιπείς και ασύμφωνος προς την βιβλική άποψη περί των εσχάτων καιρών.

2/. Η άποψης ότι δεν θα υπάρξει ποτέ χιλιετείς. Οι οπαδοί της μερικές φορές κατηγορούνται ότι διαψεύδουν τις ελπίδες των οπαδών της πρώτης απόψεως που αναφέραμε.

Κι αυτό είναι πάρα πολύ αληθινό. Διότι σε πολλά σημεία ο οπαδός αυτής της απόψεως βρίσκεται πολύ πλησιέστερα στην αλήθεια των βιβλικών διακηρύξεων από τους άλλους.

Πιστεύει λόγου χάριν σε επικείμενη έλευση του Κυρίου ενώ οι άλλοι αποβλέπουν σε προηγούμενη της ελεύσεως εγκαθίδρυση και παρέλευση χιλιετούς και χρυσής περιόδου.

Συχνά όμως συμφωνεί με την άποψη της μετά την χιλιετηρίδα ελεύσεως ιδίως όσον αφορά ορισμένα σημεία που προλέγουν την έλευση.

Το βασικό λοιπόν σημείο της πίστεως της εν λόγω απόψεως είναι ότι δεν θα υπάρξει ποτέ μια χρονική περίοδος χιλίων ετών είτε προ είτε μετά την έλευση του Κυρίου, και ότι η έλευσης του Χριστού θα σημάνει το τέλος του παρόντος πονηρού αιώνα και την αρχή μιας αιωνίου βασιλείας. Κατ’ αυτήν το θέμα της χιλιετούς επί της γης βασιλείας του Χριστού είναι απλώς επεξηγηματικό, το δε βιβλίο της Αποκαλύψεως που ομιλεί σαφώς για χίλια έτη.

Αποκάλυψης 20:

1 ΚΑΙ είδα έναν άγγελο που κατέβαινε από τον ουρανό, ο οποίος είχε το κλειδί τής αβύσσου, και στο χέρι του μια μεγάλη αλυσίδα.

2 Και έπιασε τον δράκοντα, το αρχαίο φίδι, που είναι διάβολος και σατανάς· και τον έδεσε για 1.000 χρόνια.

3 Και τον έρριξε στην άβυσσο, και τον έκλεισε, και σφράγισε από πάνω του, για να μη πλανήσει πλέον τα έθνη, μέχρις ότου συμπληρωθούν τα 1.000 χρόνια· και ύστερα απ' αυτά πρέπει να λυθεί για λίγο καιρό.

4 Και είδα θρόνους· και επάνω σ' αυτούς κάθησαν, και τους δόθηκε κρίση· και είδα τις ψυχές των αποκεφαλισμένων εξαιτίας τής μαρτυρίας τού Ιησού, και εξαιτίας τού λόγου τού Θεού, και οι οποίοι δεν προσκύνησαν το θηρίο ούτε την εικόνα του· και δεν πήραν το χάραγμα επάνω στο μέτωπό τους κι επάνω στο χέρι τους· και ανέζησαν και βασίλευσαν μαζί με τον Χριστό 1.000 χρόνια.

5 Οι υπόλοιποι, όμως, των νεκρών δεν ανέζησαν, μέχρις ότου συμπληρωθούν τα 1.000 χρόνια· αυτή είναι η πρώτη ανάσταση.

6 Μακάριος και άγιος όποιος έχει μέρος στην πρώτη ανάσταση· επάνω σ' αυτούς ο δεύτερος θάνατος δεν έχει εξουσία, αλλά θα είναι ιερείς τού Θεού και του Χριστού, και θα βασιλεύσουν μαζί του για 1.000 χρόνια.

.

Πρέπει να ερμηνευθεί με μια ελεύθερη ερμηνεία ή να αποδοθεί ως έχουν τα σημασία μεταφορική. Είναι δηλαδή

Η τελείως αντίθετη άποψης εκείνης της προ χιλιετηρίδας ελεύσεως του Χριστού που δέχεται ως πρόκειται περί χρονικής περιόδου χιλίων ετών όπως δηλαδή την παρουσιάζει η Αποκάλυψης.

Έτσι ο οπαδός της απόψεως αυτής μη λαμβάνοντας υπ’ όψιν την σαφή έννοια των λέξεων και των περικοπών της Παλαιάς Διαθήκης που έχουν σχέση με την επιστροφή των εβραίων στην Παλαιστίνη και την μετά ταύτα επάνοδο του Μεσσία αποδίδει εις αυτές έννοιες σύμφωνες με τη δική του αντίληψη.

3/. Η άποψης της προ χιλιετηρίδας ελεύσεως. Αυτή η άποψης για την οποία πιστεύουμε ότι είναι και η ορθή.

Παραδέχεται την έλευση του Κυρίου μας ως την αρχή μιας γήινης Χιλιετούς βασιλείας. Διακηρύσσει ότι οι συνθήκες ζωής επί της γης όχι μόνο δεν θα βελτιωθούν αλλ’ αντιθέτως θα χειροτερεύουν ενώ θα πλησιάζει το τέλος του αιώνος τούτου και ο καιρός της ελεύσεως του Χριστού.

96

ΚΕΦΑΛΑΙΟ—25


Β΄ Η άποψης της προ χιλιετηρίδας δευτέρας ελεύσεως του Κυρίου μας.

1/. Τα γεγονότα που προηγούνται της ελεύσεως Του:

α) Η καταστροφή της Ιερουσαλήμ.

Λουκάς 21:20—24-

20 Και όταν δείτε την Ιερουσαλήμ περικυκλωμένη από στρατόπεδα, τότε γνωρίστε ότι πλησίασε η ερήμωσή της.

21 Τότε, αυτοί που είναι στην Ιουδαία, ας φεύγουν στα βουνά· και εκείνοι που είναι μέσα σ' αυτή, ας αναχωρούν έξω· και εκείνοι που είναι στα χωράφια, ας μη μπαίνουν μέσα σ' αυτή.

22 Επειδή, αυτές είναι ημέρες εκδίκησης, για να εκπληρωθούν όλα τα γραμμένα.

23 Και αλλοίμονο σ' εκείνες που εγκυμονούν και σ' εκείνες που θηλάζουν κατά τις ημέρες εκείνες· επειδή, θα είναι μεγάλη στενοχώρια επάνω στη γη, και οργή ενάντια σε τούτο τον λαό.

24 Και θα πέσουν με στόμα μάχαιρας, και θα φερθούν αιχμάλωτοι, σε όλα τα έθνη· και η Ιερουσαλήμ θα είναι πατούμενη από τα έθνη, μέχρις ότου εκπληρωθούν οι καιροί των εθνών.

β) Η κλήσης των εθνών.

Ρωμαίους 11:25-26

5 Επειδή, δεν θέλω να αγνοείτε, αδελφοί, το μυστήριο τούτο (για να μη υψηλοφρονείτε), ότι στον Ισραήλ έγινε τύφλωση κατά ένα μέρος, μέχρις ότου μπουν μέσα όλα τα έθνη·

26 και έτσι, ολόκληρος ο Ισραήλ θα σωθεί, όπως είναι γραμμένο: «Από τη Σιών θάρθει ο Λυτρωτής, και θα αποδιώξει τις ασέβειες από τον Ιακώβ.

γ) το κήρυγμα του Ευαγγελίου μέχρι περάτων της γης.

Πράξεις 1:8

8 αλλά, θα πάρετε δύναμη, όταν έρθει επάνω σας το Άγιο Πνεύμα· και θα είστε μάρτυρες για μένα και στην Ιερουσαλήμ και σε ολόκληρη την Ιουδαία και στη Σαμάρεια, και μέχρι το τελευταίο άκρο τής γης.

Ματθαίος 24:14

14 Και τούτο το ευαγγέλιο της βασιλείας θα κηρυχθεί σε ολόκληρη την οικουμένη, για μαρτυρία σε όλα τα έθνη· και, τότε, θάρθει το τέλος.

δ) Η έλευσης του αντιχρίστου.

Β΄ Θεσσαλονικείς 2:3—8

3 Ας μη σας εξαπατήσει κάποιος με κανέναν τρόπο· επειδή, δεν θάρθει εκείνη η ημέρα, αν πρώτα δεν έρθει η αποστασία, και αποκαλυφθεί ο άνθρωπος της αμαρτίας, ο γιος τής απώλειας,

4 αυτός που θα αντιτάσσεται και θα υπερυψώνει τον εαυτό του ενάντια σε κάθε έναν που λέγεται θεός ή σέβασμα, ώστε να καθήσει στον ναό τού Θεού ως Θεός, αποδεικνύοντας τον εαυτό του ότι είναι Θεός.

5 Δεν θυμάστε ότι, ενώ ήμουν ακόμα μαζί σας, σας τα έλεγα αυτά;

6 Και τώρα γνωρίζετε εκείνο που τον εμποδίζει, ώστε να αποκαλυφθεί στον δικό του καιρό.

7 Επειδή, το μυστήριο της ανομίας ήδη ενεργείται· μονάχα μέχρις ότου βγει από τη μέση αυτός που τώρα εμποδίζει·

8 και, τότε, ο άνομος θα αποκαλυφθεί, τον οποίο ο Κύριος θα τον απολέσει με το πνεύμα τού στόματός του, και θα τον καταργήσει με την επιφάνεια της παρουσίας του·

ε) Παράξενα φυσικά φαινόμενα.

Ματθαίος 24:29

29 Κι αμέσως, ύστερα από τη θλίψη εκείνων των ημερών, ο ήλιος θα σκοτεινιάσει, και το φεγγάρι δεν θα δώσει το φως του, και τα αστέρια θα πέσουν από τον ουρανό, και οι δυνάμεις των ουρανών θα σαλευτούν.

Λουκάς 21:25--26

25 Και θα υπάρχουν σημεία στον ήλιο και στο φεγγάρι και στα αστέρια· κι επάνω στη γη στενοχώρια των εθνών με απορία, και θα ηχεί η θάλασσα και τα κύματα·

26 οι άνθρωποι θα λιποψυχούν από τον φόβο και την προσδοκία των δεινών που επέρχονται στην οικουμένη· επειδή, οι δυνάμεις των ουρανών θα σαλευτούν.

στ) Η αρπαγή της Εκκλησίας.

Πολλοί απ’ τους οπαδούς της προ χιλιετηρίδας της ελεύσεως του Κυρίου πιστεύουν ότι η αρπαγή θα γίνει πριν αρχίσει η μεγάλη θλίψης, άλλοι απ’ αυτούς πιστεύουν ότι θα γίνει στο μέσον της θλίψεως και άλλοι ότι η εκκλησία θα διέλθει μέσα από αυτήν (την Μ. θλίψη). Μερικοί άλλοι που πιστεύουν ότι η αρπαγή μπορεί να γίνει μία οποιαδήποτε στιγμή, λένε δεν χρειάζεται τίποτε να εκπληρωθεί προ της ελεύσεως του Χριστού. Μια σχετική περικοπή στην οποία αυτοί στηρίζονται είναι η προς:

Α΄ Θεσσαλονικείς 4:15—17—18

15 Επειδή, σας λέμε τούτο διαμέσου του λόγου τού Κυρίου, ότι εμείς που ζούμε, όσοι απομένουμε στην παρουσία τού Κυρίου, δεν θα προλάβουμε αυτούς που κοιμήθηκαν·

16 δεδομένου ότι, ο ίδιος ο Κύριος θα κατέβει από τον ουρανό με πρόσταγμα, με φωνή αρχαγγέλου, και με σάλπιγγα Θεού, κι αυτοί που πέθαναν εν Χριστώ θα αναστηθούν πρώτα·

17 έπειτα, εμείς που ζούμε, όσοι απομένουμε, θα αρπαχτούμε μαζί τους, ταυτόχρονα, με σύννεφα σε συνάντηση του Κυρίου στον αέρα· και έτσι, θα είμαστε πάντοτε μαζί με τον Κύριο.

18 Λοιπόν, παρηγορείτε ο ένας τον άλλον μ' αυτά τα λόγια.

.

Αυτά τα χωρία των Γραφών ενώ λέγουν ότι οι πιστοί ζώντες και νεκροί θα αρπαχθούν για να συναντήσουν τον Κύριο εν τούτοις δεν προσδιορίζουν και τον ακριβή χρόνο της αρπαγής. Ούτε και φαίνεται μέσα στην βίβλο να υπάρχει κάποια σχετική διακήρυξης. Γ’ αυτό και η αντίληψης ενός μελετητή του θέματος τούτου θα πρέπει να καθοριστεί με βάση μια γενική εξέταση όλων των σχετικών χωρίων της Αγ. Γραφής. Ας επιδιώξει αυτός να είναι απροκάλυπτος και αντικειμενικός. Το ζήτημα του χρόνου της αρπαγής ποτέ δεν πρέπει να θεωρηθεί ως ένα κριτήριο ορθοδόξου πίστεως ούτε και θα πρέπει κάποιος χριστιανός να κατακρίνει άλλους αδελφούς του επειδή δεν δέχονται την άποψή του στο ζήτημα αυτό.

ζ) άλλα σημεία της ελεύσεως του Χριστού. Ο διωγμός της Εκκλησίας η εμφάνισης ψευδοπροφητών και ψευδόχριστων μία βαθιά αποστασία στην αυτοαποκαλούμενη εκκλησία και η επιστροφή του λαού Ισραήλ στην Παλαιστίνη.

Β΄ Τιμοθέου 3: (αξίζει να διαβαστεί η επιστολή)

1 ΓΝΩΡΙΖΕ, μάλιστα, τούτο, ότι στις έσχατες ημέρες θ’ αρθουν κακοί καιροί·

2 επειδή, οι άνθρωποι θα είναι φίλαυτοι, φιλάργυροι, αλαζόνες, υπερήφανοι, βλάσφημοι, απειθείς στους γονείς, αχάριστοι, ανόσιοι,

3 άσπλαχνοι, ασυμφιλίωτοι, συκοφάντες, ακρατείς, άγριοι, αφιλάγαθοι,

4 προδότες, προπετείς, τυφλωμένοι από εγωισμό, περισσότερο φιλήδονοι παρά φιλόθεοι,

5 ενώ μεν έχουν μορφή ευσέβειας, όμως έχουν αρνηθεί τη δύναμή της· κι αυτούς, απόφευγέ τους.

6 Επειδή, απ' αυτούς είναι εκείνοι που μπαίνουν μέσα στα σπίτια, και αιχμαλωτίζουν τα γυναικάρια, που είναι φορτωμένα με αμαρτίες, καθώς σέρνονται από διάφορες επιθυμίες,

7 τα οποία πάντα μαθαίνουν, και ποτέ δεν μπορούν νάρθουν στη γνώση τής αλήθειας.

8 Με τον ίδιο τρόπο που ο Ιαννής και ο Ιαμβρής αντιστάθηκαν στον Μωυσή, έτσι κι αυτοί αντιστέκονται στην αλήθεια, άνθρωποι διεφθαρμένοι στον νου, αδόκιμοι στην πίστη.

9 Αλλά, δεν θα προκόψουν περισσότερο· επειδή, η ανοησία τους θα γίνει καταφάνερη σε όλους, όπως έγινε και η ανοησία εκείνων.

10 Εσύ, όμως, παρακολούθησες τη διδασκαλία μου, τη διαγωγή, την πρόθεση, την πίστη, τη μακροθυμία, την αγάπη, την υπομονή,

11 τους διωγμούς, τα παθήματα, που μου συνέβησαν στην Αντιόχεια, στο Ικόνιο, στα Λύστρα, ποιους διωγμούς υπέφερα· και απ' όλα ο Κύριος με ελευθέρωσε.

12 Και, μάλιστα, όλοι όσοι θέλουν να ζουν με τρόπο ευσεβή εν Χριστώ Ιησού, θα διωχθούν.

13 Πονηροί άνθρωποι, όμως, και γόητες θα προκόψουν προς το χειρότερο, πλανώντας και πλανώμενοι.

14 Αλλά, εσύ να μένεις σ' εκείνα που έμαθες και πιστώθηκες, ξέροντας από ποιον τα έμαθες·

15 και ότι, από βρέφος γνωρίζεις τα ιερά γράμματα, που μπορούν να σε σοφίσουν σε σωτηρία διαμέσου τής πίστης εν Χριστώ Ιησού.

16 Ολόκληρη η γραφή είναι θεόπνευστη, και ωφέλιμη για διδασκαλία, για έλεγχο, για επανόρθωση, για διαπαιδαγώγηση, που γίνεται με δικαιοσύνη·

17 για να είναι ο άνθρωπος του Θεού τέλειος, ετοιμασμένος για κάθε έργο αγαθό.

2/. Λεπτομέρειες τις ελεύσεως Του

α) Ο χρόνος της επιστροφής του Χριστού είναι άγνωστος.

Ματθαίος 24: 42

42 Αγρυπνείτε, λοιπόν, επειδή δεν ξέρετε ποια ώρα έρχεται ο Κύριός σας. Επαναλαμβάνοντας την ίδια προτροπή ο Ιησούς είπε:

Ματθαίος 25: 13

13 Αγρυπνείτε, λοιπόν, επειδή δεν ξέρετε την ημέρα ούτε την ώρα, κατά την οποία έρχεται ο Υιός τού ανθρώπου.

Μάρκος13:32

32 Όσο για την ημέρα εκείνη και την ώρα δεν γνωρίζει κανένας ούτε οι άγγελοι, που είναι στον ουρανό, ούτε ο Υιός, παρά μονάχα ο Πατέρας.

β) Ο Κύριος μας θα έλθει ο Ίδιος προσωπικώς.

Πράξεις 1:11

11 οι οποίοι και είπαν: Άνδρες Γαλιλαίοι, γιατί στέκεστε κοιτάζοντας στον ουρανό; Αυτός ο Ιησούς, που αναλήφθηκε από σας στον ουρανό, θάρθει έτσι, με τον ίδιο τρόπο που τον είδατε να πορεύεται στον ουρανό.

Α΄ Θεσσαλονικείς 2:19

19 Επειδή, ποια είναι η ελπίδα μας ή η χαρά ή το στεφάνι τής καύχησης, αν όχι κι εσείς μπροστά στον Κύριό μας Ιησού Χριστό κατά την παρουσία του;

Β΄ Τιμοθέου 4:8

8 τώρα, πλέον, μου απομένει το στεφάνι τής δικαιοσύνης, το οποίο ο Κύριος θα μου αποδώσει κατά την ημέρα εκείνη, ο δίκαιος κριτής· και όχι μονάχα σε μένα, αλλά και σε όλους όσους επιποθούν την επιφάνειά του.

γ) Θα έλθει κατά φυσικό και ορατό τρόπο.

Αποκάλυψης 1:7

7 Προσέξτε, έρχεται μαζί με τα σύννεφα, και θα τον δει κάθε μάτι, και εκείνοι που τον λόγχισαν· και θα θρηνήσουν με την παρουσία του όλες οι φυλές τής γης· ναι, αμήν.

Ματθαίος 24:30

30 Και, τότε, θα φανεί το σημείο τού Υιού τού ανθρώπου στον ουρανό· και, τότε, θα θρηνήσουν όλες οι φυλές τής γης, και θα δουν τον Υιό τού ανθρώπου να έρχεται επάνω στα σύννεφα του ουρανού με δύναμη και πολλή δόξα.

Μάρκος 13: 26

26 Και τότε θα δουν τον Υιό τού ανθρώπου να έρχεται μέσα σε σύννεφα, με πολλή δύναμη και δόξα.

Λουκάς 21:27—28

27 Και τότε θα δουν τον Υιό τού ανθρώπου να έρχεται μέσα σε σύννεφο και με δύναμη και πολλή δόξα.

28 Κι όταν αυτά αρχίσουν να γίνονται, ανασηκωθείτε και σηκώστε ψηλά τα κεφάλια σας· επειδή, πλησιάζει η απολύτρωσή σας.

Και Τίτος 2:13

13 προσμένοντας τη μακάρια ελπίδα, και την επιφάνεια της δόξας τού μεγάλου Θεού και Σωτήρα μας Ιησού Χριστού·

δ) Θα έλθει αιφνιδίως.

Ματθαίος 24:36—37—38—39--

36 Για την ημέρα εκείνη, όμως, και την ώρα, δεν γνωρίζει κανένας, ούτε οι άγγελοι των ουρανών, παρά ο Πατέρας μου, μόνος.

37 Και καθώς ήσαν οι ημέρες τού Νώε, έτσι θα είναι και η παρουσία τού Υιού τού ανθρώπου.

38 Επειδή, όπως στις ημέρες πριν από τον κατακλυσμό έτρωγαν και έπιναν, νυμφεύονταν και νύμφευαν, ως την ημέρα κατά την οποία ο Νώε μπήκε μέσα στην κιβωτό·

39 και δεν κατάλαβαν, μέχρις ότου ήρθε ο κατακλυσμός, και τους σήκωσε όλους· έτσι θα είναι και η παρουσία τού Υιού τού ανθρώπου·

Ανάγνωσε επίσης την παραβολή των μωρών παρθένων σχετικά με το αιφνίδιο της ελεύσεως Του.

Ματθαίος 25:1—13

1 Τότε, η βασιλεία των ουρανών θα είναι όμοια με δέκα παρθένες, οι οποίες, αφού πήραν τα λυχνάρια τους, βγήκαν σε συνάντηση του νυμφίου.

2 Όμως, απ' αυτές πέντε ήσαν φρόνιμες, και πέντε μωρές.

3 Οι οποίες μωρές, αφού πήραν τα λυχνάρια τους, δεν πήραν μαζί τους λάδι·

4 οι φρόνιμες, όμως, πήραν λάδι στα δοχεία τους μαζί με τα λυχνάρια τους.

5 Και επειδή ο νυμφίος καθυστερούσε, νύσταξαν όλες και κοιμόνταν.

6 Στο μέσον, όμως, της νύχτας έγινε μια κραυγή: Να! ο νυμφίος έρχεται· βγείτε έξω σε συνάντησή του.

7 Τότε, σηκώθηκαν όλες εκείνες οι παρθένες, και ετοίμασαν τα λυχνάρια τους.

8 Και οι μωρές είπαν στις φρόνιμες: Δώστε μας από το λάδι σας· επειδή, τα λυχνάρια μας σβήνουν.

9 Και οι φρόνιμες απάντησαν, λέγοντας: Μήπως και δεν φτάσει για μας και για σας· γι' αυτό, καλύτερα πηγαίνετε σ' αυτούς που πουλάνε, κι αγοράστε για τον εαυτό σας.

10 Και ενώ έφευγαν για να αγοράσουν, ήρθε ο νυμφίος· και οι έτοιμες μπήκαν μαζί του μέσα στους γάμους, και η θύρα κλείστηκε.

11 Και ύστερα, έρχονται και οι υπόλοιπες παρθένες, λέγοντας: Κύριε, Κύριε, άνοιξέ μας.

12 Και εκείνος απαντώντας είπε: Σας διαβεβαιώνω, δεν σας γνωρίζω.

13 Αγρυπνείτε, λοιπόν, επειδή δεν ξέρετε την ημέρα ούτε την ώρα, κατά την οποία έρχεται ο Υιός τού ανθρώπου.

Μάρκος13:35—36

35 Αγρυπνείτε, λοιπόν· (επειδή, δεν ξέρετε πότε έρχεται ο κύριος του σπιτιού: Το δειλινό ή τα μεσάνυχτα ή όταν λαλεί ο πετεινός ή το πρωί)·

36 μήπως και, όταν έρθει ξαφνικά, σας βρει να κοιμάστε.

37 Και όσα λέω προς εσάς, τα λέω προς όλους: Αγρυπνείτε.

ε) Θα έλθει ένδοξος και θριαμβευτικά.

Β΄ Θεσσαλονικείς 1:6—10

6 Επειδή, είναι δίκαιο μπροστά στον Θεό να ανταποδώσει θλίψη σε όσους σας θλίβουν·

7 σε σας, όμως, που θλίβεστε, άνεση μαζί μας, όταν ο Κύριος Ιησούς αποκαλυφθεί από τον ουρανό μαζί με τους αγγέλους τής δύναμής του,

8 μέσα σε φλόγα φωτιάς, κάνοντας εκδίκηση σ' αυτούς που δεν γνωρίζουν τον Θεό, και σ' αυτούς που δεν υπακούν στο ευαγγέλιο του Κυρίου μας Ιησού Χριστού·

9 οι οποίοι θα τιμωρηθούν με αιώνιο όλεθρο από το πρόσωπο του Κυρίου, και από τη δόξα τής δύναμής του,

10 όταν έρθει να ενδοξαστεί ανάμεσα στους αγίους του, και να θαυμαστεί ανάμεσα σε όλους που τον πιστεύουν, (επειδή, εσείς πιστέψατε στη μαρτυρία μας), κατά την ημέρα εκείνη.

.

Στο βιβλίο της Αποκαλύψεως δίδεται μια περιγραφή της ελεύσεως του Χριστού που προκαλεί μία ευχάριστη διέγερση προσδοκίας στην καρδιά κάθε πιστού.

Αποκάλυψη 19: 11—16

3/. Ο σκοπός της ελεύσεως Του:

α) Ο Χριστός θα κρίνει τα έργα των πιστών.

Ρωμαίους 14:10—11—12 –13

10 Εσύ, όμως, γιατί κρίνεις τον αδελφό σου; Ή, κι εσύ, γιατί εξουθενώνεις τον αδελφό σου; Επειδή, όλοι εμείς θα παρασταθούμε στο βήμα τού Χριστού.

11 Καθότι, είναι γραμμένο: «Ζω εγώ» λέει ο Κύριος «ότι σε μένα θα κάμψει κάθε γόνατο, και κάθε γλώσσα θα δοξολογήσει τον Θεό».

12 Άρα, λοιπόν, κάθε ένας από μας θα δώσει λόγο για τον εαυτό του στον Θεό.

13 Λοιπόν, ας μη κρίνουμε πλέον ο ένας τον άλλον· αλλά, κρίνετε μάλλον τούτο, το να μη βάζετε πρόσκομμα στον αδελφό ή σκάνδαλο.

Α΄ Κορινθίους 3:11—12—13—15

11 Επειδή, άλλο θεμέλιο δεν μπορεί να βάλει κανένας, παρά εκείνο που έχει τεθεί, το οποίο είναι ο Ιησούς Χριστός.

12 Και αν κάποιος οικοδομεί επάνω σε τούτο το θεμέλιο, χρυσάφι, ασήμι, πολύτιμες πέτρες, ξύλα, χορτάρι, καλαμιά·

13 καθενός το έργο θα φανερωθεί· επειδή, η ημέρα θα το φανερώσει· δεδομένου ότι, αποκαλύπτεται με φωτιά· και η φωτιά θα δοκιμάσει ποιο είναι το έργο τού καθενός.

14 Αν το έργο κάποιου που οικοδόμησε μένει, θα πάρει μισθό·

15 αν το έργο κάποιου κατακαεί, θα ζημιωθεί· αυτός, όμως, θα σωθεί, αλλά με τέτοιον τρόπο, σαν μέσα από φωτιά.

Ρωμαίους 14:10

10 Εσύ, όμως, γιατί κρίνεις τον αδελφό σου; Ή, κι εσύ, γιατί εξουθενώνεις τον αδελφό σου; Επειδή, όλοι εμείς θα παρασταθούμε στο βήμα τού Χριστού.

Β΄ Κορινθίους 5:10

10 Επειδή, πρέπει όλοι να εμφανιστούμε μπροστά στο βήμα τού Χριστού, ώστε κάθε ένας να ανταμειφθεί σύμφωνα με εκείνα που έπραξε διαμέσου τού σώματος, είτε αγαθό είτε κακό.

Αμήν.