11--4--2018----- ΤΕΤΑΡΤΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ Μεταφορά της Αγίας Γραφής Σπύρου Φίλου



72 ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΤΕΤΑΡΤΟΝ ΜΕΡΟΣ ΒΙΒΛΙΟΥ   
Κεφάλαιο 19 
Η Θεότητα του Ιησού Χριστού
Για είκοσι ολόκληρους αιώνας η διδασκαλία περί του προσώπου του Χριστού υπήρξε σημείο αντιλεγόμενο και πέτρα σκανδάλου. Ακόμα και στον πρώτο αιώνα μετά Χριστόν η θεότητα Του ήταν ένα αναμφισβήτητο θέμα. Χωρίς αμφιβολία δε αυτός είναι ο Λόγος για τον οποίο ο απόστολος Ιωάννης τόσο επίμονα διεκήρυξε ότι ο ιστορικός Ιησούς είναι ο Υιός του Θεού.                                                                                                   
Ιωάννης 20: 31
31 Τούτα, όμως, γράφτηκαν, για να πιστέψετε ότι ο Ιησούς είναι ο Χριστός, ο Υιός τού Θεού, και πιστεύοντας να έχετε ζωή στο όνομά του.
….
Στις επιστολές του ο Ιωάννης στρέφεται έντονα εναντίον εκείνων που απορρίπτουν την θεότητα  Του.
   Πριν ακόμα περάσει ο τέταρτος αιώνας μετά Χριστόν ο Άρειος ήλθε εις μακράν λογομαχία με τον Αθανάσιο. Το κεντρικό δε σημείο της διαμάχης ήταν το ζήτημα της προ ενσαρκώσεως καταστάσεως στην οποία υπήρχε ο Χριστός. ο Άρειος αρνούνταν την πραγματική θεότητα του Κυρίου μας.
Υποστήριζε ότι υπήρξε καιρός προ της δημιουργίας κατά τον οποίον ο Χριστός δεν υπήρχε. Ο Αθανάσιος αφ’ ετέρου ισχυριζόταν ότι ποτέ δεν υπήρξε καιρός κατά τον οποίο ο Χριστός να μην υπάρχει και ότι Αυτός ευρίσκονταν στο κόλπο του Πατέρα. Η Εκκλησιαστική Σύνοδος της Νικαίας που έγινε  το 325 μ. Χ. διακήρυξε ότι ο Υιός του Θεού δεν έχει αρχή και τέλος ημερών.

Στην Χαλκηδόνα  το 451 μ. Χ., η διδασκαλία αυτή επιβεβαιώθηκε:
«Θεός  αληθινός εκ Θεού αληθινού», ένα με τον Θεό, συναιώνιος και ομοούσιος με τον Πατέρα.
   Μέχρις αυτής της ώρας η ίδια ερώτηση απασχολεί τους ανθρώπους: «Ποιος είναι ο Ιησούς;» Αν Αυτός είναι πράγματι ο θεός «φανερωθείς εν σαρκί» τότε το γεγονός αυτής της αυτοαποκαλύψεως του Θεού στον άνθρωπο είναι γεγονός μεγάλης σημασίας και άξιο σοβαρού ενδιαφέροντος. Αν όμως δεν είναι Θεός όλα τα συμπεράσματα ακυρώνονται και ολόκληρο το οικοδόμημα της Χριστιανικής πίστεως εκτίθεται σε κίνδυνο.  
…..

Α΄ η προαιώνια ύπαρξης του Χριστού
  Κάθε ειλικρινής άνθρωπος αφού ερευνήσει τον Λόγο του Θεού, πρέπει να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι όντως αυτός(ο Λόγος) ισχυρίζεται την προαιώνια ύπαρξη του Ιησού.
Ο προφήτης Ησαίας ομιλώντας για τον ερχόμενο Λυτρωτή Τον περιγράφει με χαρακτηρισμούς που δηλώνουν Την προαιώνια Του ύπαρξη. Ησαϊας 9: «Διότι παιδίον εγεννήθη εις ημάς, υιός εδόθη … θέλει καλεστή Θαυμαστός, Σύμβουλος, Θεός ισχυρός, Πατήρ του μέλλοντος αιώνος, Άρχων ειρήνης.
Ησαϊας 9:
6 Επειδή, παιδί γεννήθηκε σε μας, γιος δόθηκε σε μας· και η εξουσία θα είναι επάνω στον ώμο του· και το όνομά του θα αποκληθεί: Θαυμαστός, Σύμβουλος, Ισχυρός Θεός, Πατέρας τού Μέλλοντα Αιώνα, Άρχοντας Ειρήνης.
Ο Ιωάννης επίσης λέγει ότι: Εν αρχή ην….
Ιωάννης 1:1-2
1 ΣΤΗΝ αρχή ήταν ο Λόγος, και ο Λόγος ήταν προς τον Θεό, και Θεός ήταν ο Λόγος.
2 Αυτός ήταν στην αρχή προς τον Θεό.
….

Κι αλλού αναφέρει περί του Χριστού λέγοντος:
Αποκάλυψης 22:13
13 Εγώ είμαι το Α και το Ω, αρχή και τέλος, ο πρώτος και ο τελευταίος
Ο συγγραφεύς της προς εβραίους επιστολής διαβεβαιώνει την ίδια αλήθεια : «Ο Ιησούς Χριστός είναι…»
Εβραίους 13: 8
8 Ο Ιησούς Χριστός είναι ο ίδιος χθες και σήμερα, και στους αιώνες.
Κειμενο : Εβραίους13:  8 ιησους χριστος και σημερον ο αυτος και εις τους αιωνας
…..
Ο Παύλος παραδέχεται την προΰπαρξη του Σωτήρος:»και αναντιρρήτως….»
Α΄ Τιμοθέου 3:16  
16 Και αναντίρρητα, το μυστήριο της ευσέβειας είναι μεγάλο· ο Θεός φανερώθηκε με σάρκα, δικαιώθηκε με Πνεύμα, φάνηκε σε αγγέλους, κηρύχθηκε στα έθνη, έγινε αποδεκτός με πίστη στον κόσμο, αναλήφθηκε με δόξα.
….

Ιωάννης 8:14—16--58
14 Ο Ιησούς αποκρίθηκε και τους είπε: Και αν εγώ δίνω μαρτυρία για τον εαυτό μου, η μαρτυρία μου είναι αληθινή· επειδή, ξέρω από πού ήρθα, και πού πηγαίνω· εσείς, όμως, δεν ξέρετε από πού έρχομαι και πού πηγαίνω…
..16 Αλλά, και αν εγώ κρίνω, η δική μου κρίση














..............................