ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ

Μέρος 39--40
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ Μποσταντζόγλου (1885—1916
                                      
  Κάθε άνθρωπος ενώ μελετά τον θεόπνευστο λόγο της Γραφής πρέπει να έχει υπ’ όψιν του τις συστάσεις και οδηγίες του Πνεύματος που δίδονται δια μέσου αυτού ώστε να μην παρασύρεται και δίνει ερμηνείες αντίθετες με την αποκάλυψη του θείου λόγου. Πρέπει ακόμη να προσέχει στον τρόπο με τον οποίο είναι συντεταγμένος ο λόγος που προσφέρει τις οδηγίες του Αγίου Πνεύματος.

  Παραδείγματος χάριν στην Α Επιστολή του Ιωάννου κεφ.α:7 αναφέρεται ότι: «Το αίμα του Ιησού Χριστού του Υιού Αυτού καθαρίζει ημάς από πάσης αμαρτίας». Δεν λέγει «εκαθάρισεν ημάς κάποτε» αλλά ότι συνεχώς «καθαρίζει ημάς από πάσης αμαρτίας». Αν ήταν διαφορετικά δεν θα ήταν δυνατόν να συνεχισθεί μέσα μας η ζωή του Χριστού.
  Επίσης στο Ιωάννης ζ: 37 διαβάζουμε: «όστις διψά ας έρχεται κα ας πίνει». Αυτό σημαίνει να πίνει όχι μονάχα μια φορά αλλά να έρχεται επανειλημμένα και να πίνει. Επειδή αυτή είναι η βάσης της χριστιανικής ζωής. Και όσα αναφέραμε είναι λόγια του Αγίου Πνεύματος και όχι ανθρώπου.

  Είναι  γνωστό ότι η Αγία Γραφή έχει γραφτεί εν μέρει στην Εβραϊκήγλώσσα και εν μέρει στην Ελληνική. Για να μη νομίσει λοιπόν κάποιος ότι σε όσα αναφέραμε για να βεβαιωθεί η δια του Πνεύματος συγγραφή της Βίβλου δηλαδή η θεοπνευστία της υπάρχει κάποια προσθήκη ας ανατρέχει στα αρχέτυπα κείμενα αν θέλει και από αυτά ας αντλεί τα σωστά μαθήματα που έχουν στα συμπεράσματα εκείνα τα οποία είναι αναγκαία για την πνευματική ανάταση και την οικοδομή της ψυχής εν Κυρίω.
…………………………………
ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ
Μέρος 40
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ Μποσταντζόγλου (1885—1916
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΕΒΔΟΜΟΝ

ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΚΑΘΟΔΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑ
ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ

    Η έλευσης του Αγίου Πνεύματος στον κόσμο είναι ένα από τα πιο σπουδαία θέματα της Αγίας Γραφής.
  Αν υπάρχουν άνθρωποι που έχουν αντιρρήσεις σχετικά με το Πνεύμα το Άγιο τις έχουν επειδή είναι άπιστοι και οι τέτοιες αντιρρήσεις είναι η φυσική εκδήλωσης της απιστίας τους. Οι άνθρωποι αυτοί  δεν αποδίδουν ως όφειλαν την πρέπουσα εκτίμηση στο Λόγο του Θεού στο σύνολο του.

  Η έλευσης του Αγίου Πνεύματος εις τον κόσμο είναι το θεμέλιο της χριστιανικής πίστεως και βάσης της χριστιανικής πείρας. Και το έργο του Πνεύματος είναι ίσης αξίας με το έργο της σωτηρίας  που πραγματοποίησε ο Χριστός πάνω στο σταυρό υπέρ των αμαρτωλών.
  Κατά την οικονομία της Π. Διαθήκης το Άγιο Πνεύμα δεν έρχονταν στον κόσμο όπως ήλθε κατά την ήμερα της Πεντηκοστής.
  Στο Ιωάννης ζ: 38-39 διαβάζουμε ότι επειδή ο Χριστός δεν είχε δοξαστεί το Άγιο Πνεύμα δεν είχε δοθεί. «τούτο δε είπε περί του Πνεύματος όπερ έμελλον να λαμβάνουσιν οι πιστεύοντες εις Αυτόν».
  Πως εργάστηκε το Πνεύμα κατά την Π. Διαθήκη και πως εργάζεται σήμερα;

  1/. Στην Π. Διαθήκη ο Αιώνιος Λόγος εργάστηκε όπως διεξοδικώς αναφέραμε σε προηγούμενο κεφάλαιο εμφανιζόμενος «ως Άγγελος Κυρίου» Πριν από την ενσάρκωση του π.χ. Γένεσης ις:7-14(εμφανίσθηκε στην Άγαρ, την δούλη της Σάρρας) Γένεσης λβ:24-30     (πάλεψε με τον Ιακώβ)
Γένεσης 32:24-28
 24/. Ο δε Ιακώβ έμεινε μόνος· και επάλαιε μετ' αυτού άνθρωπος έως τα
(Εμφανίστηκε στο Μωϋσή στη βάτο)
Έξοδος γ:1-15
2/.Εφάνη δε εις αυτόν άγγελος Κυρίου εν φλογί πυρός εκ μέσου της βάτου· και είδε και ιδού, η βάτος εκαίετο υπό του πυρός και η βάτος δεν κατεκαίετο.

(Εμφανίστηκε στους γονείς του Σαμψών) Κριταί β:1-4και ιη:15-22
  Ο Λόγος φανερωνόταν σαν «Άγγελος του Κυρίου» επειδή δεν είχε ενσαρκωθεί για να σταυρωθεί και να πραγματοποιήσει το έργο της Σωτηρίας.  Έτσι το Πνεύμα το Άγιο εργάσθηκε κατά πολλούς τρόπους στην Π. Διαθήκη αλλά κατά την ημέρα της Πεντηκοστής ήλθε στον κόσμο για να μείνει μόνιμα εις αυτόν. Αυτό το είχε υποσχεθεί ο Χριστός στους μαθητές Του Ιωάννης ιδ: 16-17-26 και ιε:26 και ις:7   

  2/. Κατά την Π. Διαθήκη το Άγιο Πνεύμα δεν κατοικούσε στις καρδιές των ανθρώπων. Τους επισκέπτονταν προσωρινά για να τους κατευθύνει σε έργα αγαθά, αλλά δεν έμενε μόνιμα μαζί τους. Όταν  τελείωνε το έργο Του το Πνεύμα αποσυρόταν και έτσι οι άνθρωποι έμεναν και πάλι όπως ήταν και πριν από την επίσκεψη Του. 
                       .....................................................