26-12-2024 ΠΩΣ ΝΑ ΠΡΟΣΕΥΧΟΜΑΣΤΕ;
(Εκδόσεις ¨οι Νικητές…Κατερίνη) Μέρος Δεύτερον
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ (Β)
ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΘΕΟ
Η προσευχή που μας έδωσε ο Ιησούς
περιέχει τέσσερις αιτήσεις.
α/. «Ας έλθει η βασιλεία Σου». Ζούμε σ’ ένα
κόσμο αμαρτωλό. Ο κόσμος αυτός είναι
κάτω από την επίδραση του Σατανά τον οποίο
ονομάζει η Γραφή «ο θεός του κόσμου»
. Πρέπει να λυπούμαστε για όσα βλέπουμε
γύρω μας. ξέροντας ότι η γη μας δεν θα
παραμείνει για πάντα μέσα σε ειρήνη
δικαιοσύνη μέχρις ότου έλθει ο Κύριος Ιησούς
για να εγκαθιδρύσει τη βασιλεία Του η καρδιά
μας φωνάζει: ας έλθει η βασιλεία Σου ας γίνει
το θέλημα Σου όπως στον Ουρανό έτσι και
στη γη. Πρέπει να λαχταράμε για την
εκπλήρωση εκείνης της ώρας που μιλάει ο
προφήτης Ιερεμίας «Να έρχονται μέρες λέγει ο
Κύριος και θα ανεγείρω στον Δαβίδ βλαστό
δίκαιο και βασιλιάς θα βασιλεύσει και
ευημερήσει και εκτελέσει κρίση και δικαιοσύνη
πάνω στη γη» (Ιερεμίας 23:5).
Ξέρομε φυσικά ότι το θέλημα του Θεού γίνεται
στην τελειότητα στον Ουρανό. Όταν έλθει ο
Κύριος Ιησούς το ίδιο θα γίνει και στη γη. Γι’
αυτό η προσευχή μας πρέπει να εκφράζει μια
λαχτάρα για τον ερχομό του Χριστού. Μαζί με
τον απόστολο Ιωάννη μπορούμε και μείς να
πούμε: «Ναι έρχου Κύριε Ιησού».
(Αποκάλυψης 22:20).
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
β/. Η δεύτερη αίτηση: «Το καθημερινό μας
ψωμί δίνε μας».
Είναι μια παράκληση προς τον Ουράνιο
Πατέρα να εκπληρώσει μια φυσική ανάγκη. Ο
Θεός γνωρίζει ότι πρέπει να επαναπαυόμαστε
προστασία από τα στοιχεία της φύσεως. Και
χαίρομαι γι’ αυτό! Είμαστε φυσικά όντα μέσα
στον υλικό κόσμο και σαν τέτοια
αντιμετωπίζουμε κάθε στιγμή την ανάγκη να
παίρνουμε συνεχώς
δύναμη όταν η δύναμή μας εξαντλείται καθώς
και τα φυσικά αγαθά. Βασικά πράγματα όπως
αυτά μπροστά στο Θεό δεν είναι ασήμαντα.
Μας θέλει ο Θεός να εξαρτιόμαστε απ’ Αυτόν
και να’ έχουμε προτεραιότητα σ’ όλα αυτά.
Καθώς αναγνωρίζουμε ότι ο Θεός είναι
Ουράνιος Πατέρας μας ότι μας αγαπά και
φροντίζει για μας δεν θα αγωνιούμε για το
αύριο. Ζώντας μια μέρα κάθε φορά θα μας
γεμίζει με εμπιστοσύνη χαρά και ικανοποίηση.
ανθρώπους σ’ ένα πραγματικό κόσμο. Ξέρει
ότι έχουμε ανάγκη τροφής και ενδυμασίας και
ότι η ζωή γίνεται απολαυστική όταν έχουμε
καλή υγεία και αρκετά υλικά αγαθά που θα
μας χαρίζουν κάτι περισσότερο από μια απλή
ύπαρξη. Μας θέλει να Του μιλάμε κάθε μέρα
για την υγεία την τροφή τα ενδύματα και
νομίζω ότι δεν θα κατσουφιάσει
αν μπορύμε να χρησιμοποιήσουμε μια τέτοια
έκφραση) όταν εμείς σαν παιδιά Του - Του
ζητήσουμε και κάτι παραπάνω. Να θυμάσαι
ότι ο Θεός σε αγαπά. Ξέρει τα πάντα για σένα
και ενδιαφέρεται για σένα. Γι’ αυτό με τον
υμνογράφο ψάλλε και συ: «Κύριε δεν θέλω να
δω μέλλον ένα βήμα κάθε μέρα μου αρκεί».
γ/. Η Τρίτη αίτηση: Συγχώρησε μας τις
αμαρτίες μας».
Ο Ιησούς δεν ανέφερε για τις φυσικές μας
ανάγκες αλλά και για τις πνευματικές. Καλά θα
κάναμε να θυμηθούμε ότι ο Ιησούς δεν μιλά
εδώ για κάποιον που δεν έχει σωθεί να ζητάει
συγχώρηση από το Θεό. έχει υπόψη Του
μάλλον τη συγχώρηση των αμαρτιών δια της
εξομολογήσεως που είναι τόσο αναγκαία για
μια πείρα ευλογίας ανταμοιβής και συνεχούς
επικοινωνίας με τον Ουράνιο Πατέρα.
Μόνον όταν αναγνωρίζουμε τα σφάλματα μας
και τις αδυναμίες μας κάθε μέρα μπορούμε να
απολαύσουμε τέλεια τη σχέση μας με τον
Ουράνιο Πατέρα. Έτσι όταν προσευχόμαστε
θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι έχουμε
αμαρτίες και πρέπει να τις εξομολογηθούμε
στο Θεό. θα πρέπει να κάνουμε καθημερινή
αυτοεξέταση για να δούμε πως στεκόμαστε
μπροστά στο Θεό γιατί αλλιώς δεν μπορούμε
να έχουμε ειρήνη και την παρουσία του Θεού
αν μέσα μας υπάρχει ρίζα πικρίας και
καλλιεργούμε ένα πνεύμα συγχώρεσης. Αυτό
που είπε ο Ιησούς πρέπει να εφαρμόζεται
στον καθένα μας: «Γιατί και μείς συγχωρούμε
στον καθένα που μας έχει κάνει κακό». Ο
Χριστιανός που δεν έμαθε να συγχωρεί έχει
μια ένοχη συνείδηση και μια καρδιά γεμάτη
φόβο.
Μόνο με την εξομολόγηση της αμαρτίας μας
στο Θεό ελευθερώνεται η καρδιά και η
συνείδηση από το βάρος της ενοχής.
Αν κάθε πιστό παιδί του Θεού καθημερινά
εξομολογείται τις αμαρτίες του και βγάζει απ’
την καρδιά του κάθε μίσος και κακία προς το
συνάνθρωπο του δεν θα υπήρχαν τόσες
δυστυχισμένες οικογένειες και τόσες
διαιρέσεις
ανάμεσα μας. Για να μας συγχωρήσει ο Θεός
πρέπει πρώτα εμείς να συγχωρήσουμε
εκείνους που μας έχουν κάνει κακό
δ/. Η τέταρτη αίτηση: «Μη επιτρέψεις να
πέσουμε σε πειρασμό». Σαν Χριστιανός
ξέρω και είμαι βέβαιος ότι οι πειρασμοί και οι
δοκιμασίες είναι της επίγειας ζωής μου. Η
παλιά μου φύση το σύστημα του κόσμου και ο
Σατανάς είναι πηγές πειρασμού στην ζωή μας.
Η παλιά μου προσπαθεί να με ρίξει στην
αμαρτία. Είμαι βέβαιος ότι θα συναντήσω
απογοητεύσεις πόνους και μερικές
δυσάρεστες καταστάσεις στο διάβα της ζωής
μου. Δεν πρέπει όμως να επιτρέψω σ’ αυτή τη
γνώση να με κάνει στωικό μωρόδοξο.
(στωικός: απάθεια, αταραξία, καρτερία:
υπομένει με στωικότητα τόσα δεινά συνήθως
λέμε). Ποτέ δεν πρέπει να λέγω: «ότι θα
γινόταν θα γίνει». Σαν πιστός θα πρέπει να
προσεύχομαι στον Πατέρα να με ελευθερώσει
από τις δοκιμασίες και τους πειρασμούς και
αυτό πρέπει να γίνεται με πνεύμα
ταπεινοφροσύνης στο θέλημα του Θεού.
Στον κήπο της Γεθσημανή ο Κύριος ζήτησε να
παρέλθει το ποτήρι της οργής του Θεού
σχετικά με την αμαρτία του ανθρώπου. Αλλά
πρόσθεσε: Όχι το δικό Μου το θέλημα αλλά το
δικό Σου ας γίνει».
Στην Β΄ Κορινθίους 12:7—8 σε τρεις
περιπτώσεις ο απόστολος Παύλος ζήτησε απ’
τον Θεό να του αφαιρέσει το «σκόλοπα από το
σώμα αυτό το αγκάθι στο σώμα τον άγγελο
του Σατανά» αλλά ο Θεός του είπε: «Σου είναι
αρκετή η χάρη Μου γιατί η δύναμη Μου
φανερώνεται τελεία εκεί που υπάρχει
αδυναμία».Ο Παύλος δέχτηκε αυτή τη
δοκιμασία χωρίς γογγυσμό. Πίστευε στο
Ρωμαίους 8:28. Θα επανέλθουμε σε μερικά
από τα αιτήματα και στο επόμενο κεφάλαιο
γιατί είναι σημαντικά.
Είμαστε τελείως δικαιολογημένοι να ζητούμε
απ’ το Θεό για ευνοϊκές καταστάσεις και όρους
που δεν θα μας κάνουν να πέσουμε σε
αμαρτία. Αλλά όταν έλθουν οι δυσκολίες
μπορούμε να βγούμε νικητές μέσα απ’ αυτές
με την προσευχή και τη δύναμη
που θα μας δώσει ο Θεός. Μιλάς με το Θεό;
Σου έχει γίνει αυτό
Μια συνεχείς τακτική συνήθεια; Σε όλα να
θυμάσαι ότι ο Ουράνιος
Πατέρας είναι τέλειος στη σοφία δύναμη και
αγάπη. Ας είναι και για σένα η προσευχή σου.
«Όχι το δικό μου θέλημα αλλά το δικό Σου
Πατέρα».
Να συνομιλάς με το Θεό δεν είναι δύσκολο
και θα πρέπει να το κάνεις κάθε μέρα. Όταν
κάνεις αυτό θα δεις πόσο ζωντανό στοιχείο θα
είναι στη χριστιανική σου ζωή. Θα δεις ότι θα
έχεις τη διαρκεί παρουσία του Θεού. Οι
προσευχές σου θα πάρουν απάντηση. Θα
πειραματισθείς αύξηση στη χάρη και θα γίνεις
μια ευλογία.
Μερικοί αρνούνται να χρησιμοποιήσουν την
προσευχή αυτή του Κυρίου ισχυριζόμενοι ότι η
προσευχή αυτή δόθηκε στον Ιουδαϊκό λαό
πριν τη γέννηση της Εκκλησίας. Στην
οικονομία της χάριτος που ζούμε μπορούμε να
τη χρησιμοποιήσουμε κι εμείς με μεγάλο
όφελος και ευλογία έχοντας υπ’ όψιν την θέση
της σημερινής Εκκλησίας στο γενικό
πρόγραμμα του Θεού. δεν περιμένουμε σαν
το αμέσως επόμενο γεγονός την εγκαθίδρυση
της βασιλείας αλλά μάλλον αναμένομε την
επιστροφή του Χριστού για τους δικούς Του
στην αρπαγή της Εκκλησίας.
«»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ (Γ)
Ο ΟΥΡΑΝΙΟΣ ΠΑΤΕΡΑΣ ΜΑΣ
Στο υπόδειγμα της προσευχής ο Ιησούς θέλει
να απευθυνόμαστε προς τον Πατέρα. Σ’ ένα
καλό σπίτι όπου όλα τα μέλη ζουν αρμονικά τα
παιδιά αισθάνονται σιγουριά και ευτυχία.
Γνωρίζουν ότι τους αγαπάνε προτού καν αυτοί
δείξουν κάποια έκφραση της δικής τους
αγάπης. Ξέρουν ότι οι γονείς τους
ενδιαφέρονται γι’ αυτούς και είναι έτοιμοι να
αντιμετωπίσουν κάθε τους πρόβλημα. Εμείς
που δεχτήκαμε τον Κύριο Ιησού σαν Σωτήρα
μας έχουμε το προνόμιο να Τον αποκαλούμε
Πατέρα μας. Αλλά ακούω μερικούς να λένε:
«Μα είσαι τόσο στενοκέφαλος. Ξεχνάς την
αδελφότητα των ανθρώπων και την
Πατρότητα του Θεού;» Όλα αυτά μπορεί να
φαίνονται ωραία αλλά δεν είναι η αλήθεια.
Ξέρω ότι ο απ-. Παύλος στην ομιλία του στην
Αθήνα είπε ότι «όλοι είμαστε γένος του Θεού»
(Πράξεις 17:29 και στο Ματθαίο 5:45) ο
Ιησούς είπε ότι ο Θεός ανατέλλει τον ήλιο του
για τους πονηρούς και αγαθούς και βρέχει επί
δικαίους και αδίκους». Παρ’ όλα αυτά οι
μόνοι που είναι άξιοι να επικαλεστούν το
Θεό σαν Πατέρα τους είναι εκείνοι που
δέχτηκαν τον Χριστό σαν Σωτήρα τους. μας
λέγει η Βίβλος: «Εις όσους όμως Τον
εδέχθησαν έδωκε εξουσία να γίνουν παιδιά
του Θεού σε κείνους. Δηλαδή που πιστεύουν
στο όνομα Του». (Ιωάννης 1:12και στους
Ρωμαίους8:14—17 ).»Γιατί όσοι οδηγούνται
από το Πνεύμα του Θεού αυτοί είναι γιοί του
Θεού. δεν ελάβετε πνεύμα δουλείας που να
σας φέρει πάλι σε κατάσταση φόβου αλλά
ελάβετε πνεύμα που σας κάνει γιούς δια του
οποίου φωνάζουμε: «Αβά Πατέρα». Αυτό το
Πνεύμα μαρτυρεί μαζί με το πνεύμα μας ότι
είμαστε παιδιά του Θεού. Αν είμαστε παιδιά
Του τότε είμαστε και κληρονόμοι-κληρονόμοι
μεν του Θεού συγκληρονόμοι δε του Χριστού
αν βέβαια πάσχομε μαζί Του για να
δοξαστούμε επίσης μαζί Του». Το πολίτευμα
μας είναι στους Ουρανούς. Είμαστε μέλη της
οικογένειας του Θεού. ο Θεός είναι στον
Ουρανό εμείς στη γη. Ο Θεός είναι άπειρος
στην αγιότητα και τη δύναμη εμείς είμαστε
αμαρτωλοί και αδύναμοι. Δεν πρέπει να Τον
θεωρούμε σαν τον «Άνθρωπο εκεί πάνω».
Είναι δικός μας Πατέρας αν Τον έχουμε δεχθεί
στην καρδιά μας σαν Σωτήρα μας. Είναι
Πατέρας μας. Βέβαια όλοι είμαστε πλάσματα
Του και όλοι έχουμε μια καταγωγή.
«Δημιούργησε ολόκληρο το ανθρώπινο γένος
από ένα αίμα για να κατοικεί σ’ όλη τη γη»
(Πράξεις 17:26).
Αλλά υπάρχει ένας παράγων μεγάλης
σημασίας κοινό σε όλους μας. «Όλοι
αμάρτησαν και στερούνται της Θείας δόξας»
(Ρωμαίους 3:23). Οι αμαρτίες μας-μας
χωρίζουν από το Θεό και αν δεν αφαιρεθούν
δεν είμαστε παιδιά του Θεού αλλά παιδιά του
διαβόλου (Α΄ Ιωάννου 3:10). Γράφει πάλι ο
απ. Ιωάννης: «Δέστε πόσο μεγάλη αγάπη μας
έδωκε ο Πατέρας ώστε να ονομασθούμε
παιδιά του Θεού. γι΄ αυτό ο κόσμος δεν μας
γνωρίζει γιατί δεν γνώρισε Αυτόν. Αγαπητοί
τώρα είμαστε παιδιά του Θεού ακόμα δεν έχει
φανερωθεί τι θα είμαστε. Γνωρίζουμε όμως ότι
όταν φανερωθεί θα είμαστε με Αυτόν γιατί θα
Τον δούμε όπως είναι»
Α΄ Ιωάννου 3:1—3).
Η εισαγωγική λέξη της προσευχής «Πατέρα
μας» είναι περιοριστικής δυνάμεως αφορά
μόνον εκείνους που Τον γνωρίζουν.
Όπως ένα παιδί γνωρίζει τον Πατέρα του σαν
δικό του πατέρα: έχει ελεύθερη την είσοδο στο
σπίτι του πατέρα του- του απευθύνεται με
θάρρος ξέρει ότι ο πατέρας του φροντίζει γι’
αυτόν. Είναι παιδί του. Είναι πατέρας του.
Στους ουρανούς
Ο Κύριος μας δεν μας δίδαξε μόνο να
προσευχόμαστε στον Πατέρα μας αλλά μας
έδειξε να προσευχόμαστε στον Πατέρα μας
στους ουρανούς. Ο Ουράνιος Πατέρας μας
δεν είναι απόμακρος. Είναι κοντά μας μάλιστα
κατοικεί στην καρδιά του πιστού: «Δεν ξέρετε
ότι είσθε ναός του Θεού και το Πνεύμα του
Θεού κατοικεί μέσα σας; αν καταστρέψει
κανείς τον ναό του Θεού είναι άγιος και ο ναός
αυτός είσθαι εσείς» (Α΄ Κορινθίους6:16)
«Σεις είσθε ναός του Θεού του ζωντανού
καθώς είπε ο Θεός θα κατοικίσω μέσα τους
και θα περπατήσω ανάμεσα τους και θα είμαι
Θεός τους και αυτοί θα είναι λαός Μου»
(Β΄ Κορινθίους 3:16-17).
Ας τιμάται ως άγιον το όνομα Σου
Τα λόγια αυτά δεν σημαίνουν ότι το όνομα του
Θεού επιδέχεται βαθμούς αγιότητας ή ότι η
προσευχή μας μπορεί να κάνει το όνομα Του
πιο απ’ ότι είναι. Με τα λόγια μας αυτά
εκδηλώνομε τη σφοδρή επιθυμία της καρδιάς
μας ότι ο χαρακτήρας τα χαρακτηριστικά και οι
τελειότητες του Θεού γίνονται πιο γνωστά
τιμούνται και δοξάζονται από όλα τα λογικά
πλάσματά Του. Ο Ίδιος ο Ιησούς κάποτε είπε:
«Πατέρα δόξασε το όνομά Σου».
Ένα όνομα δεν έχει μέσα του καμιά ειδική
αξία. Δεν υπάρχει τίποτε που με την απλή
ένωση με το συνδυασμό διαφόρων
γραμμάτων του αλφάβητου να
δημιουργήσουμε ένα όνομα που αξίζει να
«αγιασθεί». Όταν ο Ιησούς είπε στους
μαθητές Του να προσεύχονται» Ας αγιασθεί το
όνομά Σου» δεν προσδιόρισε από όλα τα
ονόματα να τιμάται σαν άγιο. Αυτό που
εννοούσε ήταν Εκείνος στον οποίο
αποδίδομαι διάφορα ονόματα αξίζει να τιμάται
σαν άγιος ξεχωρισμένος.
Μιλώντας θετικά θα πρέπει να τιμάται το
όνομα του Θεού. και αρνητικά ποτέ δεν
πρέπει να το χρησιμοποιούμε χωρίς ευλάβεια.
Λέγει η βίβλος: Μη λάβεις το όνομα του Κυρίου
του Θεού σου επί ματαίω διότι δεν θέλει
αθωώσει ο Κύριος τον λαβόντα επί ματαίω το
όνομα αυτού (έξοδος 20:7). Αν
προσευχόμαστε ειλικρινά «ας αγιασθεί το
όνομα Σου» τότε θ’ αλλάξει η σκέψη και η
διαγωγή μας. Καθώς αναγνωρίζουμε τη
δύναμη τη σοφία την αγιότητα και τη
δικαιοσύνη Του. Και καθώς αναγνωρίζουμε το
αμετάβλητο του Θεού την πιστότητα την
αγάπη και το έλεος Του με χαρά και
ευγνωμοσύνη παραχωρούμαστε στο τέλειο
θέλημα Του.
Η Βασιλεία Του Κυρίου
«Ας έλθει η βασιλεία σου. Το υπόδειγμα
προσευχής ασχολείται με τη βασιλεία του
Θεού. οι ακόλουθοι του Χριστού περίμεναν και
έλπιζαν για την εγκαθίδρυση της βασιλείας με
την οποία πίστευαν σε μια απελευθέρωση του
Ισραήλ από πολιτική καταδυνάστευση. Έτσι τα
λόγια αυτά είχαν μια ιδιαίτερη σημασία στους
μαθητές Του. Αλλά ο Χριστός απορρίφτηκε
από το έθνος Του.» Στους δικούς του ήλθε
αλλά οι δικοί Του δεν τον δέχθηκαν» (Ιωάννης
1:11 ). Και έτσι η εγκαθίδρυση της βασιλείας
Του αναβλήθηκε. Είναι ενδιαφέρον να
παρατηρήσουμε ότι ακόμα και μετά τη
σταύρωση και την ανάσταση Του μερικοί
έλπιζαν ότι η βασιλεία θα ερχόταν γρήγορα:
«Κύριε μήπως είναι αυτός ο καιρός που θα
αποκαταστήσεις τη βασιλεία του Ισραήλ»
(Πράξεις 1:6). Προσευχόμαστε να έλθει η
βασιλεία Του περιμένοντας τη θαυμαστή
εκείνη μέρα που «η γη θα είναι από την
γνώση της δόξας του Κυρίου όπως τα ύδατα
σκεπάζουν τη θάλασσα» (Αβακούμ 2:14).
Εμείς όμως περιμένουμε πρώτα τον ερχομό
του Κυρίου για να πάρει τους δικούς Του. μια
μέρα «θα κατεβεί από τον ουρανό με
παράγγελμα με φωνή αρχαγγέλου και με
σάλπιγγά Θεού και πρώτα οι νεκροί εν Χριστώ
θα αναστηθούν» ( Α΄ Θεσσαλονικείς 4:16).
Ας γίνει το θέλημά Σου όπως στον ουρανό
έτσι και στη γη
Αυτή η αίτηση είναι στενά συνδεδεμένη με την
προηγούμενη.
Μόνο όταν η βασιλεία του Θεού έρθει το
θέλημα Του θα γίνεται
Πλήρως στη γη. Θα γίνει πραγματικότητα μόνο
όταν ο Χριστός ο βασιλιάς θα είναι
προσωπικά. Τώρα όμως η ευθύνη των
πιστών είναι να κάνουν το θέλημα του Θεού.
«Το θέλημα σου ας γίνει».Τα λόγια αυτά
μπορούν να υψωθούν μόνο από καρδιές που
καταβάλλουν προσπάθειες να κάνουν το
θέλημα του Θεού. είναι ασυνέπεια μάλλον
υποκρισία να προσεύχεται κάποιος το θέλημα
του Θεού να γίνει σε κάποια μελλοντική
περίοδο αν δεν ενδιαφέρεται να το κάνει τώρα
. Αυτοί που προσεύχονται για να γίνει το
θέλημα Του εδώ στη γη είναι εκείνοι που
υπακούνε στο θέλημα Του τώρα και όχι εκείνοι
που βαδίζουν σύμφωνα με τις ορέξεις τους
που λένε ψέματα ο ένας στον άλλο που ζούνε
σαρκικά και συμβιβάζονται με τον κόσμο. Τι
κάμουμε για να επισπεύσουμε τον ερχομό του
Κυρίου; είναι ασυνέπεια να προσεύχεσαι για
καλή υγεία και να τρως ανθυγιεινές τροφές.
Είναι υποκρισία να προσεύχεσαι ο Θεός να
ευλογήσει την εκκλησία σου αλλά να μην
πηγαίνεις στις συνάξεις της και να μη
προσφέρεις ούτε μία δραχμή;
Δεν έχομε το δικαίωμα να προσευχόμαστε να
γίνει το θέλημα Του αν εμείς δεν είμαστε
έτοιμοι να καταβάλουμε την ανάλογη
προσπάθεια. Αλλά να προσευχόμαστε έτσι:
Κύριε περιμένοντας την ημέρα που το θέλημα
Σου θα γίνει στη γη όπως γίνεται στον ουρανό
ας γίνει το θέλημα Σου εδώ και τώρα στη δική
μου ζωή.
Το καθημερινό μας ψωμί δίνε μας κάθε
μέρα.
Φυσικά ο Κύριος γνωρίζει όλες μας τις
ανάγκες προτού εμείς αρθρώσουμε έστω και
μια λέξη. Καταλαβαίνουμε το μεγάλο μας
ενδιαφέρον για την καλή διαβίωση μας αλλά
θέλει να Του ανοίγουμε διάπλατα την καρδιά
μας και για την παραμικρή μας ανάγκη. Λέγει
ο απ. Παύλος: «μη μεριμνάτε για τίποτε αλλά
για κάθε τι ας γίνονται γνωστά τα αιτήματα
σας στο Θεό δια της προσευχής και δεήσεως
με ευχαριστία».(Φιλιππισίους 4:6).και στο
εδάφιο 19. «ο δε Θεός μου θα καλύψει κάθε
ανάγκη σας σύμφωνα προς τον ένδοξο
πλούτο Του εν Χριστώ»
Πάντως θα πρέπει να κρατάμε σε
ισορροπία τις αιτήσεις μας για
το «καθημερινό ψωμί». Αν μπορούσαμε να
γράψουμε σε κασέτα όλα αυτά που ζητάμε
από το Θεό για μια βδομάδα
θα μέναμε έκπληκτοι για το πόσο καιρό
δαπανήσαμε ζητάμε για τις υλικές ανάγκες
μας και πόσο λίγο για τις πνευματικές.
Προσευχόμαστε να μας δίνει το καθημερινό
ψωμί όχι το ψωμί για μια εβδομάδα ένα μήνα.
Οι αληθινές προσευχές γεννιούνται από τις
παρούσες δοκιμασίες και ανάγκες. Το ψωμί
που μας δίνεται σήμερα είναι η πιο δυνατή
εγγύηση ότι θα μας δοθεί ψωμί και για αύριο.
Η νίκη σήμερα αποτελεί βεβαιότητα για τη νίκη
αύριο. Οι προσευχές μας πρέπει να
συγκεντρώνονται στο παρόν. Πρέπει να
εμπιστευθούμε τον Θεό για το σήμερα και το
αύριο να το αφήσουμε εντελώς σ’ Αυτόν. Το
παρόν είναι δικό μας. Το μέλλον ανήκει στον
Θεό. Προσευχή για το καθήκον κάθε μέρας—
καθημερινή προσευχή για τις καθημερινές
ανάγκες.
Όπως κάθε μέρα χρειάζεται το ψωμί της έτσι
και κάθε μέρα χρειάζεται την προσευχή της.
Καμιά προσευχή του σήμερα δεν αρκεί για το
αύριο. Χρειαζόμαστε το μάννα της ημέρας. Γι’
αυτό άφησε το αύριο με τις φροντίδες ανάγκες
ανησυχίες στα χέρια του Θεού. Δεν μπορούμε
ν’ αποθηκεύσουμε τη χάρη και την προσευχή
του σήμερα για το αύριο.
Συγχώρεσε μας τις αμαρτίες μας
Ο καθαρισμός αυτός έχει σχέση με την
πνευματική μάλλον παρά με την σωματική
μας ανάγκη. Ο Ψαλμωδός γράφει «Αν
θεωρούσα αδικία στην καρδιά μου ο Κύριος
δεν ήθελε ακούσει» (ψαλμός 66:18) και «Αν
ομολογούμε τις αμαρτίες μας Αυτός είναι
αξιόπιστος και δίκαιος ώστε να μας
συγχωρήσει τις αμαρτίες μας και να μας
καθαρίσει από κάθε αδικία»(Α΄ Ιωάννου 1:9).
Να προσέξουμε ότι ο Ιησούς συμβούλεψε
τους ακόλουθούς Του να λένε συγχώρεσε τις
αμαρτίες μας και ύστερα πρόσθεσε «…γιατί
και μείς συγχωρούμε σε καθένα που μας έχει
κάνει κακό».
Μερικοί πιστοί βρίσκονται σε αμηχανία με τα
λόγια αυτά του Κυρίου μας. Υποθέτουν πάντα
ότι όταν πίστεψαν στο Χριστό όλες οι αμαρτίες
τους συγχωρέθηκαν και τώρα είναι καθαροί.
Βέβαια αυτό είναι αλήθεια. Πρέπει να ξέρουμε
όμως ότι μετά την αναγέννηση μας
χρειαζόμαστε καθημερινό καθαρισμό από τις
αμαρτίες που μας μολύνουν. Καθώς τις
εξομολογούμαστε στον Κύριο έχουμε την
πείρα της συγχωρήσεως και της ευλογίας της
καθημερινής κοινωνίας με τον Ουράνιο
Πατέρα. Αν όμως αρνούμαστε να συγχωρούμε
τους άλλους γι΄ αυτό που μας έκαναν τότε
αμαρτάνουμε. Αυτή η αμαρτία θα μας
στερήσει την καθημερινή ευλογία.
Και μη επιτρέψεις να πέσουμε σε πειρασμό
αλλά σώσε μας από τον πονηρό.
Γράφει ο απ. Ιάκωβος «κανένας ας μη λέγει
όταν πειράζεται από το Θεό πειράζομαι γιατί ο
Θεός δεν πειράζεται από το κακό και ο ίδιος
δεν πειράζει κανένα. Ο καθένας πειράζεται
όταν παρασύρεται και δελεάζεται από την δική
του επιθυμία. Έπειτα η επιθυμία όταν
συλλάβει γεννά την αμαρτία η δε αμαρτία όταν
ωριμάσει γεννά θάνατο»(Επιστολή
Ιακώβου1:13—15). Η απορία είναι γιατί ο
Θεός θέλει να προσευχόμαστε να μη πέσουμε
σε πειρασμό αφού δεν θα μας πειράξει; Το
ρήμα ΠΕΙΡΑΖΟΜΑΙ σημαίνει και δοκιμασία
δοκιμάζεται. Στο (Λουκά 11:16) διαβάζουμε:
«Έτεροι δε πειράζοντας σημείον παρ’ Αυτού
εζήτουν εξ’ ουρανού». Έτσι όταν μας είπε να
προσευχόμαστε για να μη πέσουμε σε
πειρασμό δεν εννοούσε κατ’ ανάγκην κάτι
κακό. Αν αφηνόμασταν στους εαυτούς μας θα
αποφεύγαμε κάθε δοκιμασία αλλά η δοκιμασία
στον πιστό πρέπει να έλθει για να βγει πιο
καθαρός. Πειρασμός σημαίνει ακόμα και ο
πονηρός ο διάβολος: «Σώσε μας από τον
πονηρό». «Ο αντίδικος σας ο διάβολος σαν
λιοντάρι που ωρύεται τριγυρίζει να βρει
κάποιον και να τον καταπιεί» (Α΄ Πέτρου 5:8).
Αν μείνουμε πιστοί στον Θεό Εκείνος είναι
δυνατός να μας προφυλάξει γιατί: «Εκείνος
που είναι μέσα μας είναι μεγαλύτερος από
εκείνον που είναι μέσα στον κόσμο
(Α΄ Ιωάννου 4:4).
Κατανοώντας τις υποσχέσεις του Χριστού
για την προσευχή
Ο Ιησούς Χριστός υποσχέθηκε: «Όλα όσα
ζητάτε όταν προσεύχεστε να πιστεύετε ότι θα
τα πάρετε και θα γίνουν» (Μάρκος 11:24).
Πολλοί πιστοί προσεύχονται για ορισμένα
πράγματα και δεν παίρνουν καταφατική
απάντηση και διερωτώνται τι συμβαίνει; Τότε
αρχίζουν να αμφιβάλλουν για την προσευχή
. Η πρώτη υπόσχεση του Ιησού βρίσκεται στον
Ιωάννη14:13—14) « και ότι ζητήσετε στο
όνομα Μου αυτό θα το κάνω για να δοξασθεί
ο Πατέρας εν τω Υιώ» Αν ζητήσετε κάτι στο
όνομα Μου εγώ θα το κάνω». Οτιδήποτε
ζητήσουμε απλώς επειδή αναφέρομε το
όνομα Του Ιησού θα το πάρουμε; Αυτό
σημαίνουν τα λόγια αυτά; ΟΧΙ. Η προσευχή
δεν εργάζεται έτσι. Η λύση βρίσκεται στο να
γνωρίζουμε τι σημαίνει προσευχόμαστε στο
όνομα του Ιησού. Βεβαιότατα δεν πρόκειται
για μια μηχανική έκφραση ορθών λέξεων. Να
προσευχόμαστε στο όνομα του Χριστού
σημαίνει είμαστε μαζί Του να έχουμε το
ίδιο μυαλό τις ίδιες επιθυμίες με τον Χριστό. Οι
προσευχές που απευθύνονται στο όνομα Του
αγιάζονται με τη φύση Του το σκοπό Του
βρίσκονται σε αρμονία με το χαρακτήρα το
νου την επιθυμία και το σκοπό του ονόματος
που προφέρουμε. Έτσι όταν ζητούμε
πράγματα αντίθετα από το θέλημα Του που
δεν τον δοξάζουν δεν θα πάρουμε αυτά που
ζητούμε» για το καλό μας».
Η δεύτερη υπόσχεση βρίσκεται στον
(Ιωάννη 15:7).»Αν μένετε ενωμένοι με Μένα
και τα λόγια Μου μένουν μέσα σας ζητήσετε
ότι θέλετε και θα γίνει σ’ εσάς». Δυό πράγματα
χρειάζονται:
α/ Να μένουμε ενωμένοι μαζί Του και τότε ότι
ζητήσουμε θα μας γίνει. Να μένουμε ενωμένοι
σημαίνει να είμαστε καθημερινά στην
παρουσία Του εξομολογούμενοι τις αμαρτίες
μας και να μάθουμε να τον εμπιστευόμαστε
τελείως. «Χωρίς Εμένα δεν μπορείτε να
κάνετε τίποτε» (Ιωάννης ιε:5).Σημαίνει ακόμα
να μην έχουμε αμαρτίες ανεξομολόγητες και
ασυγχώρητες. Όλα τα βάρη μας να τα βάρη
μας να τα εναποθέτουμε σ’ Αυτόν και απ’
Αυτόν να παίρνουμε σοφία ζωή και δύναμη
. Όταν οι επιθυμίες μας είναι να υπακούμε και
τιμήσουμε τον Λόγο Του τότε ότι ζητήσουμε θα
πρέπει αναντίρρητα να είναι σε αρμονία με το
δικό Του θέλημα.» Μπορούμε να
πλησιάσουμε το Θεό με εμπιστοσύνη για
τον εξής λόγο: αν ζητάμε κάτι
σύμφωνα
προς το θέλημα Του μας
ακούει» (Α΄ Ιωάννου 5:14—15
Συνεχίζεται